Reakcia na: S499.1023 #24805:
Hehe, dobreee:) Ja sice cingam za FC Kacerovo, ale dobre som sa na tom zasmial, lebo bohuzial u nas taki vodici su, no nastastie nie vsetci 
Zaujimalo by ma ale, co presne je mohutne pribrzdenie, pripadne navod nan, lebo K2 su zname svojou lenivostou, ako v jazde tak aj v brzde

Inac, k tej debate o chronometrazach a rychlostiach:
Podla predpisu D1/1 je max. rychlost elektrickoveho vlaku na trati 50km/h, cize ak ides rychlejsie, porusujes predpis. V praxi to vyzera tak, ze sa kontroluju karty (na ktore palubak zapisuje kolko ides, s akym meskanim/predstihom, atd...) a toleruje sa 10%, takze ak ides nad 55, uz riskujes ze si ta zavolaju do dopravnej kacelarie (a nad 59 to urobia zarucene) a mas par stovak z premii v cudu. Takze dohanat meskanie rychlou jazdou na dlhych rovnych a bezpecnych usekoch sa uz neda, kedysi to slo...
S cakanim na dobiehajucich je to asi tak, ze podla mestskeho prepravneho poriadku cestujuci je pripraveny na zastavke nastupit do vozidla - dobiehajuci sa za cestujuceho nepovazuje. Samozrejme, ked je vodic aspon trochu clovek, tak toho dobiehajuceho pocka (a ked sa co i len trochu pozera pred seba a do zrkadla, tak VIDI co sa deje), lebo vie ze tych 5 sekund co tym strati, zvycajne aj tak nic neznamena, lebo za rohom je semafor, na ktorom aj tak bude cakat dalsich 30-60s. Ja mam vo zvyku pockat, ked vidim aspon aku-taku snahu dobehnut. Necakam len vo vynimocnych pripadoch - napr. ked meskam a stal som na semafore cely cyklus - dalsie volno si uz jednoducho nenecham ujst, alebo ked som uz cakal tolko dobiehajucich, ze tam stojim prilis dlho. Uz aj to sa mi stalo - prisiel som s 5-kou ku Blumentalu v nedelu rano okolo 8:00 - skoncila omsa. Situacia typu "no zbohom" - zastavka prepchata, a ludia (zvacsa starsi) dobiehli z kostola v suvislom prude. Po asi 2 minutach statia co plynule nastupovali stale dalsi a dalsi ma to uz fakt omrzelo (a asi aj tych, co tam tie 2 minuty sedeli/stali v stojacom voze), nasiel som mensiu medzeru medzi dobiehajucimi a zdrhol som, to sa uz fakt nedalo. A este zasadne necakam ked viem ze v tesnom zavese za mnou ide dalsi voz tym istym smerom, to by bolo odo mna sproste - zdrzoval by som seba, ludi v mojom voze, a este aj ten voz za mnou.
Co sa tyka naskoku/meskania, suhlasim ze vodic by nemal ist zo zastavky skor (a ked ja robim posledne spoje, ZASADNE nejdem skor). Problem je vsak v tom, ze mame uplne nafigu chronometraze. Momentalne su rozdelene do 4 casovych pasiem: 5:00-6:00, 6:00-18:00, 18:00-21:00 a 21:00-5:00, co je, sami uznate, viac nez nedostatocne. (Ked mi niekto chce povedat ze o 6:30, v rannej spicke, ked su plne zastavky a plne vozy, a v kazdej zastavke stojim tolko, ze by som si aj odskocit stihol, mam mat rovnake chronometraze ako o 11:30, ked vozim viac-menej vzduch a do zastavky pridem, zistim ze nikto dnu-nikto von, a odidem, tak...) Takze to vyzera tak, ze na obed (a tiez okolo 19:00-21:00) musim ist max. 30 a vetrat na kazdej zastavke, aby som nesiel skor, a zase v spicke sa mozem aj potrhat, a niekedy sa to fakt neda stihnut v tych casoch. Ak by boli NORMALNE chronometraze (cize take, ktore sa v akejkolvek dennej dobe akurat stihaju, alebo tesne nestihaju), tak prosim, bol by som aj za postihy za predcasny odchod, ale pri tychto nasich je to ozaj nemyslitelne...ked musim z Race po vozovnu ist 35-40, aby som neusiel kolegom ktori su po fajronte, potom pustit 1 semafor pri Zvaraku, dalsi na Racku, a pre istotu este 1 na Americkom/Kollarovom nam., tak to podla mna fakt normalne nie je


J
Časom by vo vozidlách mal mať každý cestujúci svoju stoliku
Budeme sa v autobusoch menej tlačiť
Na cestujúcich v hromadnej doprave čakajú lepšie časy. Dopravný ponik chce nakúpiť autobusy, pridať spoje, skrátiť intervaly. Cieľom je, aby sa cestujúci v dopravných prostriedkoch menej tlačili. "Ľudia sa tlačia. Vozidlá trpia preťažovaním, zvyšuje sa spotreba pohonných látok, dochádza k vyššiemu opotrebovaniu pneumatík," konštatuje riaditeľ rezortu prevádzky a techniky Bronislav Weigl. Obsaditeľnosť vozidiel sa v ranných špičkách vysoko prekračuje. Zatiaľ stále viac cestujúcich stojí ako sedí. Zmenu by mohli cestujúci pocítiť už v priebehu niekoľkých rokov. Dopravný podnik plánuje nakúpiť vyše sto nízkopodlažných autobusov. Tým bude možné pridávať viaceré linky a skrátiť intervaly medzi spojmi a cestujúci sa budú menej tlačiť. Ako povedal Weigl, ideálne by bolo, keby intervaly nepresiahli dvadsať minút. V špičke by zase nemali byť väčšie než desať alebo dvanásť minút. V autobusoch by mala sedieť polovica cestujúcich, v električkách 33 percent. Weigl je presvedčený, že časom v sedlovej oprave a doprave počas víkendu bud každý cestujúci sedieť, tak ako je to v Európe. Zmeny čakajú aj vodičov. Tí by mali dostať uniformy a tiež sa budú musieť učiť cudzie jazyky.
Doplené tabuľkou obsaditeľnosť vozidiel dnes a v budúcnoti:
Električka ólo 162 - 95
El. kĺbová 220 - 135
Trolejbusy sólo 82 - 55
Tr. kĺbové 150 - 97
Autobusy sólo 94 - 63
A kĺbové. 150 - 96
(Ako fotka je SU15 s textom: "Možno práve takéto autobusy sa onedlho objavia v bratislavských uliciach." Žeby NČ vedel niečo viac ako my?)
Treba už len veriť, že sa to podarí. A je dobré vedieť, že na DPB a.s. vedia čo je potrebné pre lepšiu MHDčku. Na začiatok to stačí.