V Petržalke nie je určené, na ktoré koľaje môžu rakúske jednotky premávať. Či už staršie Talenty, alebo novšie CityJety, vedia jazdiť aj pod 25kV. To, že jazdia takmer výlučne k 1. nástupišťu na 8. a 10. koľaj, je dané jednak historicky (ľudia si už zvykli z čias, kedy sa mohlo jazdiť len tam) a tiež aj usporiadaním kolajiska (vlak idúci z/do Kittsee k 1. nástupišťu neblokuje cestu pre vlak idúci z/do Rusoviec).
Jak44
Railjet tiež 5-6 rokov dozadu nemal povolenie na prevádzku u ŽSR a čuduj sa svete, vozidlo bolo možné schváliť aby mohlo chodiť aj ďalej ako po Petržalku.
Aj dnes v úseku Marchegg - BA hl.st jazdí na REX 8 slovenský personál. Prečo by to pri tom jednom-dvoch nových spojoch malo byť inak?