Reakcia na: 810zssk #246844:
"V realite keby to bolo ako v Unisime tak nie je problém postaviť cestu 5 hodín vopred a rampa padne až keď sa priblíži vlak. V SimRaili to nevieš lebo skrátka kým je rampa hore, nič nepostavíš."Ja som myslel, že realita je taká ako v Unisime. Koluje dokonca urban legenda, že v ČR ti nesvieti pozitívka (a zároveň ani červené svetlo) na priecestí vtedy, ak máš postavenú vlakovú cestu, ale žiadny vlak nie je v obvode priecestia.
Ako potom v SimRaily staváš vlakovú cestu? Priecestie ovládaš nezávisle? A ako to teda funguje v realite?
Lebo napríklad ja som bol v tom, že také priecestie v Rači funguje podobne ako Unisim (diaľkovo ovládaná trať).
Ike
Ja som v tomto riadny teoretik, akurát mám skúsenosti s UNISIMom, ale takýto prípad tam nastával, keď som mal stanicu, za ktorou sa nachádza priecestie, a vlaku, ktorý stál podľa CP v stanici, som postavil vlakovú cestu pred jeho vypravením (de facto ešte pred jeho príchodom do stanice). Priecestie vtedy nerozlišuje, či ide nákladný vlak alebo EuroCity, ktoré v stanici nestojí, alebo ide zastávkový vlak, čiže spúšťa prezváňanie a závory už v čase, keď vlak len brzdí do stanice a počas celého procesu nastúpenia/vystúpenia cestujúcich a rozbehnutia vlaku sú "rampy dole".
Naopak, ak som cestu nepostavil vopred, ale až po nástupe a výstupe cestujúcich, signál voľno vlak dostal až po spustení závor. Takže vlak zase čakal počas doby prezváňania a spúšťania závor na stanici.
Kompromisom bolo to, keď som napríklad vedel, že prezváňanie trvá 45 sekúnd, postaviť vlakovú cestu uprostred nástupu/výstupu cestujúcich tak, že vlak dostal voľno približne v čase, keď bol nástup/výstup ukončený.
Ale nepoznám interné predpisy, možnože niečo z toho, čo som teraz napísal, je nemožné.