Reakcia na: ceres #245939:
Nahlásil som pri nástupe vodičovi, že mám električenku, ale na karte nemám dostatočný zostatok a chcel by som zaplatiť inou kartou. Vtedy som dostal odpoveď, že sa to nedá. Odvtedy som to neskúšal.Už si ale nespomínam, či som vodičovi vtedy povedal, na akej karte mám ten PCL nahratý. Mohol ale nemusel si všimnúť, že je to BMK.
Vídavam, že väčšina ľudí v prímestských autobusoch má buď PCL na celú cestu alebo platí v hotovosti, ale pravidlá alebo povolené kombinácie platobných prostiedkov by mali byť niekde podchytené.
Napríklad aj to, ako dlho mám vlastne držať kartu pri termináli, keď cestujem v zónach a na všetky z nich mám PCL (u mňa konkrétne 100+101). Na displeji sa zjaví cena lístka a to je všetko. Žiadnu informáciu, že nemám nič platiť, som si nikdy nevšimol. Vodič obvykle nič nepovie, lístok sa netlačí, tak nejako odhadom po sekunde-dvoch odchádzam a zatiaľ mi nikto nič nepovedal.
Viko
Ako príklad stačí porovnať appku IDS so zahraničnými riešeniami - napr. Citymapper či lyonské TCL. Na rozdiel od nich, z IDSkového vyhľadávača nijako nevytrieskaš odpoveď na úlohu "chcem ísť z bodu A do budovy B, povedz mi z akej na akú zastávku pôjdem". Keď ti nájde peší presun, tiež len zistíš že existuje, nič viac neprezradia. Mapa s reálnymi trasami liniek neexistuje; chabou náhradou sú schémy oblastí, ktoré sa ale rozklikávajú tak, že ti musí napadnúť preskrolovať cez čiernu obrazovku dolu.
Schémy prestupných uzlov sú kapitola sama osebe. Keď sa v BA na zastávkach zjavili tie výrezy z openstreetmap s pár špendlíkmi, čiastočne to pomohlo, ale zároveň som tu zmieňoval, že skutočné schémy uzlov sa vo svete robia inak. Síce viem o jednej odozve, ale ako sám vidíš, nikam ďalej to neviedlo. Iste by pomohlo, keby DPB zatiaľ tie súčasné mapky aspoň zavesil online, aby sa človek vedel z domu pripraviť na cestu, lebo systémové riešenie potrvá zrejme pár dlhých rokov, ako obvykle