Reakcia na: 810zssk #245596:
Damy a pani pisem v style "no offense" - verejne zamyslenie sa:Spravit z Dubravky prestupiste pre Zahorie , alebo este nebodaj DnV/Bory? Za tieto napady vrela vdaka za vsetkych Dubravcanov zijucich pozdlz Sararatovskej / Repasskeho.
Uz teraz mnozstvo a frekvencia spojov "rusi / irituje" v nemalej miere obyvatelov dotknutych ulic - otrasy od elektriciek a nizkofrekvecny zvuk TDI-ciek autobusov sprijemnuju vsetkym byvanie od skoreho rana do neskoreho vecera. Na temu hluku a jeho negativneho vplyvu na zdravie sa uz toho hadam po svete popisalo dost - skoda ze to akosi nikto "nezvazuje", v resp. na papieri skvele napady. Hlavne ze "sa splnaju papierovo normy" - co tam po realite/skutocnosti/ludoch..
Developer autobusovej stanice Mlynske Nivy sa nedopatrenim netrafil - mali byt postavene na konci Dubravky Pri Krizi. Hrozi ze mnozstvo obsluzenych cestujucich by tomu na zaklade pozorovania a vizii DPB/mesta odpovedalo daleko lepsie nez aktualna adresa

810zssk
Autobusy zo Záhoria na Pri kríži? To tých ľudí dovezieš úplne inde ako chcú ísť. Vhodnejšie by bolo ukončenie na Patrónke (resp. Valašskej, keďže to niekde treba aj odstaviť). Odtiaľ je široká ponuka liniek rôznymi smermi a teda sa tam dopyt výrazne láme. Vidíme že skrátením 215 po Patrónku žiaden armagedon nenastal a všetko funguje v poriadku.
S tými Biskupicami som si nie istý že či by sa niečo vyriešilo keďže skoro celý autobus by ti prestúpil na 201/202 a išiel súbežne s regiobusmi. Čiže by si prehodil ľudí z jednej linky na inú v tom istom smere a keďže v špičke tam už nie je voľná kapacita, musel by si pridať výkony na MHD a neušetril si nič. V sedle a cez víkend by sa dalo uvažovať nad ukončením pri Cintoríne Vrakuňa. Okrem toho by som ocenil keby konečne niekoho napadlo zaviesť regiobusy od Rovinky a Mostu na Astronomickú, čo brutálne chýba, pritom je to úplne logické riešenie.
Záverom ale treba predovšetkým povedať že skracovanie regiobusov po kraj mesta nesmie byť úsporným opatrením v štýle "hurá, ušetrili sme". To by išlo naozaj len o zhoršenie kvality VHD, lebo by pribudli prestupy a neprišiel žiaden benefit. Usporené výkony treba vnímať ako zdroj ktorý môžeme reinvestovať do zvyšovania úrovne obsluhy, napr. intervalov, rozsahu prevádzky, alebo nových liniek v regióne, a teda priniesť zlepšenie úrovne VHD ktoré bude významnejšie než negatíva vyplývajúce z prestupu.