Reakcia na: not.my.god #245539:
To je vec priorít. Najprv budovať električky tam, kde nie je okrem autobusov iná doprava a až postavíme električku všade do týchto lokalít, potom môžeme uvažovať o náhrade t-busov električkami. A prečo Slovnaft? Lebo je po ceste na Dolné Hony a do Pod. Biskupíc.
Poznámke o vozidlách nerozumiem. Bavíme sa snáď o rozširovaní TRÁS elektrickej trakcie, či?
Na Trnavskej sa priam ponúka náhrada a39 predĺženou t47, ak by sa vybudovala trať až na konečnú v Ružinove (a to by znamenalo aj lepší interval). A využiť by ju mohli aj trolejbusy, ak by sa viac zadrôtovala trasa dnešnej a63. Električky zatiaľ treba viac inde.
Síce dokopy poskytnú hustejší interval ale pravidelné rozloženie tých spojov vďaka tomu, že je to na linkách 39, 53, 60, 61, 63 a 64 nejde garantovať. V prípade Šancovej a Pražskej by bolo asi dosť kriku, že by IAD stála v kolónach, no na druhej strane by to donútilo (i keď sadistickým) spôsobom autičkárov presadnúť do MHD. Pri takejto ponuke električkových radiál by navyše nemuseli linky PAD byť ťahané až na Nivy ako vymetáky (tiež by bolo fajn prehodnotiť možno niektoré zastávky v meste), ktoré v BA naberú aj cez 10 min sekeru ale jazdili by po P. Biskupice a Z. Piesky. Ak by sa zrýchlilo odbavenie cestujúcich, tak by mohli ostať ako sú. I keď viem si predstaviť istú reorganizáciu a síce neťahať linky z periférie až do BA ale len po PK a SC k vlakom, príp. k nosnej expresnej 506 a 605, kde by ale boli pri návoze z viacero smerov dobré asi aj 14,5m vozidlá, keby sa nerobili prípoje na vlaky.
Qwertzuiop