Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Najepšie by bolo ak by takéto IADcentrické kovové krabice ani nevznikali. Nemuseli by sme sa o tom teraz baviť. Detto Avion, Bory Mall a ostatné. Predstavte si tie všetky obchody na uliciach mesta, ako kedysi. Tolko života odrazu v uliciach. Azda okrem tých veľkých nábytkových a podobných obchodov ako stavebniny, sanita, záhradkárčenie. Všetko ostatné sa dá vrátiť tam kam to patrí. Medzi ľudí do mesta. Ja nemám auto a už len myšlienka, že musím kvôli prkotinám cestovať 30 minút mhd lebo u nas taký obchod nie je je extrémne smutná. Kedy a kde ste naposledy v meste videli masiara, pekaren, obchod s hrackami, mliecne vyrobky, zelovoc, showroomy. To vsetko je dnes spolu kdesi pod jednou strechou na konci mesta bez slnecneho svetla a pesej pristupnosti. Zle zle zle. Mrzí ma to, hlavne ked si pamatam, a to vobec nie som taky stary, na kazdom rohu male potraviny, zelovoce, bufety, vecierky a podobne
Reakcia na: diky #242518:
"To Tesco Lamač je ozaj nešťastné a verím, že v daždi to nie je bohviečo ale tak do obchodov sa nechodí každý deň... takže jedna linka by tam mala postačovať."
takze zamestnanci maju do prace dochadzat radsej autami ? 😃
Reakcia na: diky #242518:
"do obchodov sa nechodí každý deň"
A čo keď v obchode pracujem? Čo keď mám dieťa a rodinu a chodím do obchodu každý deň? MHD má byť ľuďom k dispozícii a Tesco Lamač musí mať obslužnosť. Celkovo nechápem tieto teórie, ktoré sa tu plodia, keby mali nastať zmeny, tak to bude všetko kvantitatívne podložené štatistickou analýzou a rozborom cestujúcich. Dopravný podnik sa od posledných volieb posunul poriadny kus ďalej a sú tam ľudia, čo naozaj vedia čo majú robiť a ako to robiť.
Reakcia na: Urbanway 2423 #242502:
Áno s tým obslúžením Klanca po https://goo.gl/maps/rqPgS6QyL7JgjtFH8 by to bolo ozaj ideálne, ďalej netreba, tu by mohla zachádzať aj linka 30.
Po Rajtákovej pri výluke (oprave Hodonínskej) jazdili všetky autobusy a v podstate to bolo v pohode (len tam neparkovali autá), ale určite nie je reálne tadiaľ viesť v linku v takom hustom intervale a stačil by minibus, lenže aký?
To Tesco Lamač je ozaj nešťastné a verím, že v daždi to nie je bohviečo ale tak do obchodov sa nechodí každý deň... takže jedna linka by tam mala postačovať.
ŽST Lamač beriem, ak z linky 30 spravíme prioritnú linku ako "vymeták" Lamača a 37,63 expres s dostatočnou kapacitou + posila 92, tak iste na ŽST Lamač spolu s prímestskou dopravou stačia.
Reakcia na: si #242515:
Tak podla toho co toldo poslal, si mal nakoniec asi pravdu. 😃
Reakcia na: N/A #242506:
Podľa tvojej logiky majú US of A najlepšiu železničnú sieť, keďže je najdlhšia. 😁
Reakcia na: IBBI #242513:
ano, ale (z pohladu dlhsieho tratoveho useku) by bol na niecom v tvare U, takze prinajhorsom po par "kmitoch" hore-dole by zastal... naopak iba na rovine by stihol dojst o hodny kus dalej (ale zas v pripade dokonalej roviny by si usetril tu snahu pohnut sa nazad)
Reakcia na: si #242512:
A tam co? Zacal by zasa klesat opacnym smerom. 😉 Podla mna zastal zotrvacnostou na rovine.
Reakcia na: Adam3 #242511:
len tipujem, ale asi ho poslali proti kopcu (teda na trat so stupanim)
Ako sa podarilo ubrzdit ten vlak co usiel z Kosic do Madarska? Ma k tomu niekto nejake zaujimavejdie dopravne info z dopravneho hladiska? 😀
Reakcia na: Joyki #242509:
Lebo ZSSK je tradičný a najmä slovenský dopravca, tam je mizerná kvalita služieb súčasťou slovenskosti 😃

Čo sa omikronových výpadkov týka, jediná cesta je zrušiť nezmyselné karantény zdravých ľudí. Inak to nepôjde a už to chápe čoraz viac štátov, vrátane Česka, kde sa počíta že zdraví ľudia s covidom budú v prípade zlej situácie chodiť do práce.
Niektorí odborníci avizujú nejaké výpadky verejných služieb kvôli blizacemu omikronu.
Tak momentálne incidencia relatívne nízka a verejná doprava v BSK kolabuje. Tak som zvedavý ci vôbec niečo pôjde počas omikronu. Vyzerá to tak, že výprava bude pod 50%. Kým pri Arrive skákali média 5 metrov, pri zssk nikto nič. https://www.topky.sk/cl/10/2244571/OBROVSKE-problemy-na-zelezniciach--Desiatky-odrieknutych-spojov-a-preplnene-vlaky--Ludia-sa-vo-velkom-buria
Reakcia na: Viko #242507:
Ďakujem za doplnenie, ono pri zachovaní pôvodných tratí s menšou korekciou dráhy samotného traťového telesa by sa dala urobiť zaujímavá a použiteľná forma železničnej dopravy.
Reakcia na: N/A #242504:
Úpadok začal ešte pred rušením tratí, a to vtedy, keď sa začali škrtať "prebytočné" spoje, ktoré vyhnali prvú vlnu ľudí do IAD. Potom už bolo ľahké povedať "zrušme dopravu na tejto málo vyťaženej trati".
Reakcia na: zakaznik #242505:
Asi si nepochopil, čo bolo mojim príspevkom myslené. Miesto budovania a rozširovania železničnej infraštruktúry sa tu od 90. rokov a najmä po zmene GVD 2003 prizeráme na rozoberanie infraštruktúry a rušenie vlakov. To, že trate ktoré zostali sú v dezolátnom stave, ma ani neprekvapuje. Železnica ide úplne proti tomu, čo sa na regionálnej úrovni snažíme budovať. Ako chceme dostať ľudí z áut, keď im nevieme ponúknuť alternatívu? Už len to, že sa nedá dostať priamou traťou z NR do BA, je nezmysel - uvidíme čo bude z projektu Nitra - Trnovec nad Váhom, či sa im to podarí.
Reakcia na: N/A #242504:
Ako môže zrušenie jednej trate za problémy úplne inej trate? 😁
Akože trať na Orave sa rozpadá, pretože sa už nejazdí do Poltára? 😁
Reakcia na: gejza #242503:
Dobrý blog, v podstate to stručne a výstižne opísal, čo sa tu deje / dialo. Rušenie tratí bol začiatok úpadku železnice.
https://blog.sme.sk/feik/cestovanie/tento-vlak-nam-usiel-alebo-preco-kolabuje-verejna-doprava

... niečo na zvýšenie tlaku od marketingového oddelenia BSK ... a už keď urobili krátky insitný "úvod do úvodu" do novodobých dejín železníc na Slovensku, mohli spomenúť na federálne časy, keď istá bratská dvojica robila rôzne psie kusy a mohli spomenúť aj fakt, ako nás Česi pri rozdelení republiky hnusne okradli o niekoľkomiliardové majetky (nielen) v rezorte dopravy ....
Reakcia na: diky #242501:
Súhlasím, že Tesco Lamač má dosť zle umiestnenú zastávku v smere do centra, aj s tým, že je tá zachádzka otravná, ale z Mokrohájskej je to naozaj ďaleko aj v peknom počasí, nieto ešte v daždi a preto by tam mala zachádzať nejaká linka aj v smere do centra. Vybudovanie zastávky je v súčasnosti skôr nereálne, a aj keby sa vybudovala, tak by to bol k Tescu Lamač ešte kúsok. Čo sa týka 30, tak tá by síce ŽST Lamač vynechala, ale namiesto nej by tam bola kĺbová 37 v posilnenom 10/15-minútovom intervale v/mimo špičky spolu so 63 v 15-minútovom intervale. Klanec by mohla obslúžiť aj 30 minimálne potiaľto: https://goo.gl/maps/rqPgS6QyL7JgjtFH8 Po Rajtákovej prejde veľký autobus len s problémami, ak tam nie sú zaparkované autá, takže by tam musel jazdiť najskôr nejaký minibus, ktorý by bol v prípade nejakej dlhšej trasy asi príliš malý.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.