Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Aspoň niečo, veď sa uvidí, len keby tie vlaky nemeškali a neboli poruchy závor ako napr. v Rači a podobne, osobák z BANM do Trnavy o 8:39 nebol vyťažený, cca do 40% cestujúcich, no pristúpili v Rači nejaký keďže som vystúpil 😀
Reakcia na: N/A #241273:
Nebudú sa rušiť, v návrhu je v bratislavskej aglomerácii viac vlakov, ako v aktuálnom.
Reakcia na: N/A #241273:
Ide o klasický BID prieskum, ktorý sa koná každoročne. "Vraj sa budú rušiť" je Jedna Babka Povedala.
Dnes v osobákoch robia prieskum o vyťaženosti vlakov, pretože sa vraj budú rušiť. Vie niekto viac? Ďakujem
Reakcia na: birch #241271:
Keď si tu už dal túto fotku, tak doplním informáciu, že vpravo, ako odbočuje električka na Vazovovu, sa zvára zbiehacia výhybka (terminológiu mi opravte, prosím 🙂)
Dokumentacne: 2648 na 31/4 sa po vyckavani na cas odchodu na Radlinskeho ulici napaja na trasu po tom, ako to vzdala 2649. Je ale v dost zufalom stave, nieco v nej pri kazdom vymole brutalne trieska.
Reakcia na: 810zssk #241246:
Okrem, povedzme, stratifikácie obecných samospráv (čo veľmi podporujem), by nespornou výhodou bola racionálnejšia dopravná obslužnosť ne-krajských miest, kde regionálka vie mnohokrát efektívne prepravovať prepravné prúdy v meste a zároveň "regionálnym" cestujúcim skrátiť cestu v meste.

Svit je toho učebnicovým príkladom...
Reakcia na: S499.1023 #241268:
Ten prostredný nie je ani inžinier, nie to ešte dopravný a autorizovaný. Ale chápem pointu príspevku.
Reakcia na: zakaznik #241267:
Skýva, Dúbravický, Titl, hneď máš troch autorizovaných dopravných inžinierov, ako si vravel, že to stačí a nebolo by to dobré.
Reakcia na: 810zssk #241253:
Externé konzultačné služby môžu byť na hocičo, nie len na výber dopravcu. Samozrejme všetko môže mať aj tienisté stránky (Skýva&Dúbravický).
Reakcia na: Viko #241265:
Nemyslím si, že primárny dôvod poklesu záujmu o štúdium v odbore je demografická krivka, tá to iba celé zvýraznila.
Reakcia na: Dispecer #241264:
Rozumiem... na druhej strane,. myslíš, že to je trvalý stav? (Ročníky narodenia tesne pred 2000 boli početne najslabšie v slovenskej histórii.)
Reakcia na: Valec #241263:
Druhá vec je, že aj tých absolventov je/bude stále menej. Keď som začínal ja, bolo nás 120 v ročníku (a záujem bol ešte vyšší), keď som končil Ing., na prijímačky na Bc. sa ledva prihlásilo 60...

Nedávno sa síce reformovali študijné odbory (konečne!) a tak vznikol odbor Dopravné služby v osobnej doprave, ale neočakávam žiadne masy v tomto odbore a sám som zvedavý na úroveň akú budú mať jeho absolventi. 🙂

Ja som mal po nástupe na súčasnú pozíciu dosť problém a musel som si veľa vecí doštudovať, keďže túto agendu sme mali v podobe asi 4-6 predmetov za celé štúdium. Ako-tak som sa zorientoval až po cca roku...
Reakcia na: Dispecer #241260:
Tak toto môžem len potvrdiť. Ak by na ŽU každý rok skončilo 20 ľudí odbor verejná (cestná) doprava, tak potom by to možno mohlo stačiť.
Reakcia na: 810zssk #241257:
No vidno, že už dlho nie si na Slovensku, lebo zabúdaš na miestne špeciality:
- my žiadnu MHD nepotrebujeme,
- my potrebujeme aby z týchto štyroch ulíc jazdili autobusy do všetkých týchto štyroch škôl všade presne na 7:40,
- čo nám bude niekto z kraja rozprávať ako tu majú jazdiť autobusy, my to vieme najlepšie,
- ak ma zvolíte, zriadim v meste MHD,
- zriadil som MHD, tak ma zvoľte.....
Reakcia na: Ike #241236:
Ja som Ti už vtedy na to odpovedal.
Reakcia na: Viko #241258:
"Na druhej strane, pri počte ľudí, ktorí každoročne vychodia Žilinu..."
Keď si uvedomíš, ako širokospektrálny odbor je "cestná doprava" na ŽU (a ako veľa z nich túži robiť sektore verejnej správy, tak tých 40 absolventov ročne z ktorých uplatnenie v tomto sektore hľadá menej ako máš prstov na 1 ruke (a ešte menej sa chce špecializovať na veci okolo VOD), tak neviem-neviem...

A to ti hovorím ako jej absolvent.
Reakcia na: Viko #241258:
Tak to veľmi záleží na tom čo Žilina produkuje. Ale áno, aj tie zle podmienky vo verejnej správe (všeobecne, nie len malomestách) budú hrať nejaku rolu, aj keď stále si myslím že nemáme na to aby každé mesto malo schopného človeka na MHD - ani ľudsky, ani ekonomicky.
Reakcia na: 810zssk #241256:
Veď a tomu Svitu to písala nejaká agentúra POSK, nie? Čiže to asi nie je úplne riešenie...
Na druhej strane, pri počte ľudí, ktorí každoročne vychodia Žilinu, sa mi celkom nezdá, že by patričných odborníkov bolo na trhu málo, skôr len proste za dnešných podmienok nemajú záujem ísť úradovať do nejakej multifunkcie v malom meste.
Reakcia na: Ike #241254:
Otázka je aký by bol benefit oproti modelu kedy to kompetenčne spadne župe (vrátane príslušných peňazí).

Vezmi si už len ten rozdiel medzi cenou za km pri zákazke pre dve linky v malom meste vs. celom kraji. Nehovoriac o fungovaní IDS, kde tiež nemôžme dúfať že taký Prešovský kraj sa bude okrem Košického kraja, MDV a krajských miest dohadovať ešte s 20 malými mestečkami.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.