Reakcia na: kluvo #239169:
Spojka pri Technopole by sa určite zišla aj s nejakou odstavnou koľajou, ale pokiaľ nebudú na 1 a 3 jazdiť len obojsmerné električky, tak by asi nemala veľký význam pre MU, skôr len pre výluky a posilové spoje (určite by sa ale vybudovať mala).Ad. Rača, ak by sa raz uvažovalo nad ukončením regiobusov v Rači/ŽST Vinohrady, tak vtedy by podľa mňa mohol byť aj 2-minútový interval s dlhými vozmi málo.
Ad. 32 Rozumiem, o čo Ti ide, ale neviem, či je zrovna 32 najlepšia na obsluhu trasy k AS a Grófskej nive.
Ad. 40 V súčasnosti by podľa mňa nebol na moste dostatok miesta na vybudovanie zastávky smerom do centra a takisto by takéto vybudovanie zastávok bolo dosť veľkým zásahom do mostnej konštrukcie a preto by som ich zaviedol radšej až po zbúraní rámp.
Ad. 46 Podľa mňa by bolo najlepšie 208 nechať tak, ako je (+potiahnuť na Grófsku nivu), 46 nezavádzať a 50 odkloniť na Grófsku nivu. Spojenie TrMy by predsa naďalej zabezpečovala 78 (celotýždenná premávka), v ktorej vidím dosť veľký potenciál, nielen tu, ale aj v oblasti Ružinova, Ostredkov a PB. U spojenia R. mýto Karadžičova by podľa mňa problém nebol, keď už bude aj 210 kĺbová.
Ad. 48 Myslel som, že počítaš aj s TT na Zlaté piesky. To, či by boli potrebné na Drotárskej kĺbáky je otázne, lebo tá linka, čo by tadiaľ jazdila, by na jednej strane zbierala aj ľudí od Hradu, ale na druhej si nemyslím, že by tam kĺbáky trebalo celý deň.
Ad. 63 S tou nabíjačkou (alebo ešte lepšie TT) plne súhlasím.
Ad. 209 Možno, keby sa nejako popresúvali zastávky na Miletičovej ul. (pre 71 a 72), tak by to šlo, ale inak by to podľa mňa bolo do niektorých častí Ružovej doliny bez 209 dosť ďaleko.
Urbanway 2423
2 je zatiaľ na dlhú dobu nerealizovateľná (dve trate do VH tak skoro podľa mňa nepôjdu), ale inak dobrá linka.
V Rači by podľa mňa bolo treba skôr 2-minútový interval, namiesto 2,5-minútového.
Celé riešenie Dúbravky je podľa mňa v súčasnosti lepšie, pretože v tvojom riešení si v podstate "odstrihol" nábrežie od oblasti centra (Obchodná, Špitálska), čo je podľa mňa tiež celkom dôležité spojenie. 4 a 9 by preto nechal tak ako sú v súčasnosti, 5 nezaviedol (Raču posilnil nejako inak) a 8 by som viedol po Riviéru, príp. KV.
32 podľa mňa netreba ťahať na Grófsku nivu, ani po trase 212, pretože spojenie Kramáre - Kollárovo nám. je podľa mňa postačujúce. Navyše si myslím, že do obratiska Grófska niva by sa asi ani dve linky nezmestili.
40 by som už rovno zokruhoval cez Štefánikovu a Staromestskú, aby sa zlepšilo spojenie Mostu SNP s Hl. st. (ak by nebola zastávka priamo na moste).
44 by podľa mňa bolo zbytočné ukončiť na Šulekovej, plánovaný okruh cez Drotársku cestu na Hl. st. je podľa mňa praktickejší.
45 by podľa mňa dosť stratila na atraktivite, keby končila už pri Zimnom štadióne.
46 je podľa mňa celkom dobrý návrh, ale zachádzku cez Ružovú dolinu by som vynechal a ukončil tam radšej 208. Takisto by podľa mňa bola lepšie presmerovať 50 (namiesto 46) od Auparku cez Mlynské nivy - Ružovú dolinu na Grófsku nivu.
Ak má 48 spájať P+R na ZP s centrom, tak by podľa mňa mala ísť čo najrýchlejšie do centra, obsluhu Drotárskej cesty by som preto radšej prenechal nejakej lokálnej linke na Palisádach (napr. 44).
Namiesto 49 by som na Trnávku radšej poslal 45 a 49 keď tak viedol k TIOP-u Ružinov, príp. zabezepčil z nej prestup na nejakú linku v smere Ostredky/Trnávka.
61+62 by podľa mňa mohla byť jedna linka so skrátenými spojmi, ale to je len vec označenia. 63 by v súčasnosti pravdepodobne nebolo možné vyjazdiť s parciálmi bez vybudovania ďalšej infraštruktúry (minimálne nabíjačka v Lamači by bola potrebná).
Čo sa obsluhy DH týka, tak spojenie s centrom (vďaka zrušeniu 202) by podľa mňa dosť chýbalo a takisto mi príde zbytočné ťahať 71 aj 72 na Kramáre. Jedna linka (ak vôbec) z DH by podľa mňa pre Kramáre stačila.
209 a 211 mi v Tvojom návrhu dosť chýbajú, predsalen bez nich zaniknú rôzne spojenia ako napr. NOÚ - Patrónka, Trnavské mýto - Ružová dolina.
Stn. Rázscohy by podľa mňa boli príliš blízko Stn. Kramáre a Stn. Lamač, takže by som ju radšej z plánov vypustil.
Na záver by som ešte dodal, že u trolejbusov by podľa mňa stačili skôr menšie zmeny v súčasnom linkovom vedení, než jeho kompletná zmena od základov.