Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kluvo #239163:
Ja by som to nekomplikoval, nechal by som to takto ako to je teraz. 🙂
Reakcia na: Dispecer #239158:
Do 31.3.2022 sa ešte môže používať aj oranžové

§ 30 ods. 6 vyhlášky č. 30/2020 Z. z. o dopravnom značení - znenie účinné od 01.04.2020
Reakcia na: kluvo #239163:
U 1 by bolo ešte nutné dobudovať spojku v Zrkadlovom háji (v súčasnej verzii žiaľ žiadna takáto spojka nebude) a podľa mňa by aj tak bolo vhodné ťahať všetky spoje 1 až k rozrastajúcemu sa Južnému mestu.

2 je zatiaľ na dlhú dobu nerealizovateľná (dve trate do VH tak skoro podľa mňa nepôjdu), ale inak dobrá linka.

V Rači by podľa mňa bolo treba skôr 2-minútový interval, namiesto 2,5-minútového.

Celé riešenie Dúbravky je podľa mňa v súčasnosti lepšie, pretože v tvojom riešení si v podstate "odstrihol" nábrežie od oblasti centra (Obchodná, Špitálska), čo je podľa mňa tiež celkom dôležité spojenie. 4 a 9 by preto nechal tak ako sú v súčasnosti, 5 nezaviedol (Raču posilnil nejako inak) a 8 by som viedol po Riviéru, príp. KV.

32 podľa mňa netreba ťahať na Grófsku nivu, ani po trase 212, pretože spojenie Kramáre - Kollárovo nám. je podľa mňa postačujúce. Navyše si myslím, že do obratiska Grófska niva by sa asi ani dve linky nezmestili.

40 by som už rovno zokruhoval cez Štefánikovu a Staromestskú, aby sa zlepšilo spojenie Mostu SNP s Hl. st. (ak by nebola zastávka priamo na moste).

44 by podľa mňa bolo zbytočné ukončiť na Šulekovej, plánovaný okruh cez Drotársku cestu na Hl. st. je podľa mňa praktickejší.

45 by podľa mňa dosť stratila na atraktivite, keby končila už pri Zimnom štadióne.

46 je podľa mňa celkom dobrý návrh, ale zachádzku cez Ružovú dolinu by som vynechal a ukončil tam radšej 208. Takisto by podľa mňa bola lepšie presmerovať 50 (namiesto 46) od Auparku cez Mlynské nivy - Ružovú dolinu na Grófsku nivu.

Ak má 48 spájať P+R na ZP s centrom, tak by podľa mňa mala ísť čo najrýchlejšie do centra, obsluhu Drotárskej cesty by som preto radšej prenechal nejakej lokálnej linke na Palisádach (napr. 44).

Namiesto 49 by som na Trnávku radšej poslal 45 a 49 keď tak viedol k TIOP-u Ružinov, príp. zabezepčil z nej prestup na nejakú linku v smere Ostredky/Trnávka.

61+62 by podľa mňa mohla byť jedna linka so skrátenými spojmi, ale to je len vec označenia. 63 by v súčasnosti pravdepodobne nebolo možné vyjazdiť s parciálmi bez vybudovania ďalšej infraštruktúry (minimálne nabíjačka v Lamači by bola potrebná).

Čo sa obsluhy DH týka, tak spojenie s centrom (vďaka zrušeniu 202) by podľa mňa dosť chýbalo a takisto mi príde zbytočné ťahať 71 aj 72 na Kramáre. Jedna linka (ak vôbec) z DH by podľa mňa pre Kramáre stačila.

209 a 211 mi v Tvojom návrhu dosť chýbajú, predsalen bez nich zaniknú rôzne spojenia ako napr. NOÚ - Patrónka, Trnavské mýto - Ružová dolina.

Stn. Rázscohy by podľa mňa boli príliš blízko Stn. Kramáre a Stn. Lamač, takže by som ju radšej z plánov vypustil.

Na záver by som ešte dodal, že u trolejbusov by podľa mňa stačili skôr menšie zmeny v súčasnom linkovom vedení, než jeho kompletná zmena od základov.
Dlhší čas som sa zamýšľal nad tým, ako by som si predstavoval ideálnu víziu rozvoja dopravy v Bratislave s využitím dnešných tratí, plánov a zvykov. Skúsil som dať dokopy svoj návrh trasovania a linkovania električkových, trolejbusových a vlakových spojení, ktorý teda pripájam.

Rád by som ním otvoril diskusiu a podelil sa o niektoré návrhy, ktorých autorom som buď ja alebo mi boli inšpiráciou niektorí diskutéri tu na fóre. Ide samozrejme iba o návrh, ktorému chýba následne prispôsobenie autobusových liniek a obsluhy častí, kam električky a trolejbusy nechodia.

Električkové Linky
Električky sú vedené v jednolinkovom variante s dvojlinkovým rozšírením na niektorých radiálach počas rannej špičky.
Interval električkových liniek je 5/6/7.5 (6-9/10-19/ostatné+víkend). Občasné konečné označené () sú obsluhované iba počas špičky.

1 | Hlavná stanica - Blumentál - Trnavské mýto - Košická - Nové SND - Zrkadlový háj - (Janíkov Dvor)
2 | Stn. Vinohrady - Stn. Nové Mesto - Tomášikova - Vlčie hrdlo - (Stn. P. Biskupice)
3 | Komisárky - Blumentál - Americké nám. - Šafárikovo nám. - Janíkov Dvor
4 | Centrum - Americké nám. - Trnavské mýto - Stn. Nové Mesto / Zlaté piesky - Vajnory
5 | Bory - Stn. Dúbravka - Pri kríži - Karlova Ves - Kapucínska - Poštová- Blumentál - Stn. Vinohrady - (Komisárky)
7 | Hlavná stanica - Poštová - Centrum - Nové SND - Košická - Prístavný most - Vlčie hrdlo - Stn. P. Biskupice
8 | Stn. Ružinov - Tomášikova - Košická - Nové SND - Šafárikovo nám. - Most SNP - Karlova Ves - (Pri kríži)
9 | Centrum - Poštová - Blumentál - Trnavské mýto - Tomášikova - Stn. Ružinov

Linka 2 počíta s vybudovaním trate Riazanská - Tomášikova - Vlčie hrdlo. Dočasne môže byť obsluhovaná predĺženou autobusovou linkou po súbežnej trati. Nahrádza linky 50 a 66.
Linka 3 je obsluhovaná vysokokapacitnými električkami.
Linky 4 a 9 sú obsluhované spoločnou výpravou a menia sa na zastávke Centrum.
Linka 6 je zarezervovaná pre budúcu obsluhu po osi Pri Kríži - Patrónka - Hodžovo nám. - Šafárikovo nám. - Nové Lido
Linka 7 počíta s vybudovaním trasy do P. Biskupíc obsluhujúcej novú časť Mlynských nivov (viď návrh trate), kde nahradí linky 70 a 202. Dočasne môže byť ukončená obratom cez NĽŠ.
Linka 8 náhradza linky 50 a 78.

Trolejbusové Linky
Trolejbusové linky sú vedené v "jednolinkovom" variante, kde súbehy liniek pod rovnakou farbou vytvárajú ucelený pravidelný interval na vybraných častiach tratí.
Intervaly trolejbusových liniek sú 10/12/15 (6-9/10-19/ostatné+víkend), intervaly farebných súbehov sú 5/6/7.5 (6-9/10-19/ostatné+víkend).

32 + 33 | Dlhé Diely - Riviéra && 32 + 42 | Stn. Kramáre - Sokolská - Hodžovo nám - Autobusová Stanica - Prievozská
- 32 | Dlhé Diely - Riviéra - Stn. Kramáre - Sokolská - Hodžovo nám - Autobusová Stanica - Prievozská - Grófska Niva
- 33 | Dlhé Diely - Riviéra
- 42 | Nemocnica Rázsochy - Stn. Kramáre - Sokolská - Hodžovo nám - Autobusová Stanica - Prievozská - Mierová - Cintorín Vrakuňa

40 + 50 | Nové SND - Autobusová stanica - Krížna
40 | Most SNP - Nové SND - Autobusová stanica - Krížna - Račianske Mýto - Karpatská - Hlavná Stanica
50 | Aupark - Sad J. Kráľa - Nové SND - Autobusová stanica - Krížna > Račianske Mýto > Trnavské Mýto

44 | Koliba - Karpatská - Hodžovo nám - Šulekova

45 + 46 | Centrum - Autobusová stanica - Košická
45 | Centrum - Autobusová stanica - Košická - Saleziáni - Zimný štadión
46 | Centrum - Autobusová stanica - Košická - Miletičova - Ružová dolina - Prievozská - Grófska Niva

48 + 49 | Búdková - Hodžovo nám. - Americké nám. - Saleziáni - Zimný štadión - Slovinská
48 | Hlavná Stanica - Sokolská - Depo Hroboňova - Šafránová - Búdková - Hodžovo nám. - Americké nám. - Saleziáni - Zimný štadión - Slovinská - Bojnická - Zlaté Piesky
49 | Nemocnica Rázsochy - Lovinského - Depo Hroboňova - Búdková - Hodžovo nám. - Americké nám. - Saleziáni - Zimný štadión - Slovinská - Bulharská - Rádiová

61 + 62 + 63 | Hlavná Stanica / Sokolská - Karpatská - Račianske mýto - Trnavské mýto - Slovinská - Bulharská - Avion Shop. Park
61 | Hlavná Stanica - Karpatská - Račianske mýto - Trnavské mýto - Slovinská - Bulharská - Avion Shop. Park - Letisko
62 | Hlavná Stanica - Karpatská - Račianske mýto - Trnavské mýto - Slovinská - Bulharská - Avion Shop. Park
63 | Lamač - Tesco Lamač - Patrónka - Sokolská - Karpatská - Račianske mýto - Trnavské mýto - Slovinská - Bulharská - Avion Shop. Park

71 + 72 | Stn. Vrakuňa - Hronská - Cintorín Vrakuňa - Gagarinova - Prievozská - Miletičova - Saleziáni - Trnavské mýto - Račianske mýto - Karpatská - Sokolská - Vlárska
71 | Stn. Vrakuňa - Hronská - Cintorín Vrakuňa - Gagarinova - Prievozská - Miletičova - Saleziáni - Trnavské mýto - Račianske mýto - Karpatská - Sokolská - Vlárska - NOÚ
72 | Stn. Vrakuňa - Hronská - Cintorín Vrakuňa - Gagarinova - Prievozská - Miletičova - Saleziáni - Trnavské mýto - Račianske mýto - Karpatská - Sokolská - Vlárska - NÚSCH

Linky 32, 42, 48, 63, 71 a 72 počítajú s vybudovaním pešieho spojenia Hlavnej stanice so zastávkou Sokolská.
Linky 40, 50, 61 a 63 sú obsluhované parciálnymi trolejbusmi.
Linka 50 premáva cez Starý most po električkovej trati.
Linka 33 premáva v dvojitom intervale, t.j. trať Dlhé Diely - Riviéra má interval 3.3/4/5.
Linky 42 a 49 počítajú s výstavbou nemocnice Rázsochy a predĺžením trolejovej trate k nej. Dočasne môžu končiť na Stn. Železná Studnička.
Linka 48 bude slúžiť na obsluhu záchytného parkoviska Zlaté Piesky.
Linky 61, 62 a 63 majú v súbežnej dráhe interval 3.3/4/5, Linka 63 môže byť počas letnej sezóny predĺžená k letisku.

Všetky návrhy liniek zároveň počítajú s vybudovaním železničných Terminálov Stn. Trnavské mýto, Stn. Ružinov (Súhvedzná), Stn. Kramáre (Patrónka/Suchý mlyn), Stn. Vrakuňa (Čiližská), Stn. Dúbravka (Lamačská brána) a Stn. Rázsochy (TESCO Lamač) a Stn. Prievoz (ŽST ÚNS), Stn. Mladá Garda a zrušením zastávky Stn. Železná Studnička. Vlakové linky zo smeru SC (C) a TT (D) budú mať konečnú na Stn. Trnavské mýto s možnosťou prestupu na linky A (DNV-LAMAČ-HLST-RUŽINOV-PETRŽALKA-ČUNOVO) a B (HLST-RUŽINOV-VRAKUŇA-DS) v prestupnom terminále Stn. Mladá Garda. Viaceré prestupné terminály by mali byť následne obsluhované lokálnymi autobusovými linkami v pravidelných intervaloch a garanciou prestupu.
Reakcia na: Dispecer #239161:
Isteže biely.
Reakcia na: Ike #239160:
Trošku som sa v tom stratil... Chceš tým povedať, že má byť ten priechod pre chodcov biely? (Predpokladám, že sa zhodujeme na tom, že oranžový by byť nemal.)
Reakcia na: Dispecer #239158:
Iba ak má meniť existujúce VDZ, čo nie je tento prípad.

"Dočasná vodorovná značka je žltej farby; vyznačuje sa len vtedy, ak sa má dočasne zmeniť už existujúce vodorovné značenie, napríklad z dôvodu prác na ceste alebo obchádzky. Dočasná vodorovná značka je nadradená inej vodorovnej značke. Ak by súčasné použitie trvalej a dočasnej vodorovnej značky neposkytovalo jasný a jednoznačný výklad alebo ak ide o dlhodobú dočasnú zmenu vodorovného značenia, trvalú vodorovnú značku je potrebné odstrániť; dočasná vodorovná značka sa v takom prípade vyznačí bielou farbou. "

Toto je plnohodnotný priechod pre chodcov a mal byť bielou.
Reakcia na: mirec240 #239154:
Len kto tam dá prednosť.
Reakcia na: 3pa3ck3 #239156:
Dočasné VDZ nemá byť žlté podľa novej vyhlášky? 🤔
Reakcia na: 3pa3ck3 #239156:
Cieľom je, aby bol horšie vidieť a aby sa do 3 týždňov tak zdral, že tam žiadne auto žiadneho chodca nepustí. Ale stále tam mohlo byť oranžové miesto na prechádzanie.
Reakcia na: mirec240 #239154:
Ten oranžový priechod je v rozpore s akým bielym VDZ?
Dobrý den,
Sháním jízdní řády tramvají a trolejbusů z Bratislavy z let 1995 a starší, neměl by někdo? Mohu poslat tramvajové a trolejbusové jízdní řády z 50.let.
Kdyžtak se ideálně ozvat na mejl zdenekhu@email.cz
Na zastávke Podvornice vzniká nový priechod, zrejme to súvisí s rekonštrukciou podchodu.
Reakcia na: Jak44 #239152:
Konečne, ukončenie IDS v Sekuliach fakt nemalo zmysel. Inak, na kedy je plánovaná integrácia trate 116 medzi Trnavou a Smolenicami? Neuvažuje sa nad nejakým západoslovenským IDS, namiesto IDS BK, príp. aj nad zahrnutím nejakých prihraničných obcí do IDS?
Rozšírenie IDS BK až do Kútov a Galanty. Síce zase na slovenský spôsob (teda len vlaky a len Os/REx) ale aspoň niečo. + Ako "bonus" budú "dointegrované" linky SL až do Horných Orešian a Trnavy.

https://www.idsbk.sk/oznamy/c1vl001nx41d/
Reakcia na: Ma178rek #239150:
To mi nejak nevychádza vzhľadom na ich hustotu.
Reakcia na: ufo #239149:
Zjavne taký aký dnes, ak by sa robila výluka, nemusí to ochromiť celý úsek ale iba 1 koľaj 🙂
Aký bol význam koľajovej spojky pred galériou?
https://www.facebook.com/groups/starabratislava/permalink/227338149086623/
Kedysi boli takéto spojky ešte na Kapucínskej, pod obratiskom hl.st., pri odstavnej koľaji na Molecovej pred r.1992 a v Ružinove pri jazere. Pri tých odstavných kolajách ten dôvod bol viacmenej jasný.
Reakcia na: forester #239147:
Prosím, ak chceš písať o tejto téme, tak priamo v článku v komentároch, ďakujem.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.