prepáč, ale z diskusie na tomto fóre mám pocit, že v rámci IDS BK sú výrazné rezervy ... rád si tieto diskusie čítam, beriem z nich množstvo poznatkov a z toho, čo píšu užívatelia prímestskej dopravy mi vyplýva, že potreby rozhodne saturované nie sú (napr. spomeniem užívateľa "Joyki" a jeho pripomienky k vlakovej doprave; búrlivú diskusiu viacerých užívateľov ohľadom výmeny prepravcu na trati BA-DS-KN; pokiaľ ide o problémy v rámci Mesta, vnímam kritiku diskutérky "martinah" ohľadom spojenia z a do lokality za ČOV Petržalka) ... pokojne ma oprav, ak sa mýlim
"Pokiaľ to má byť (hoc i len parciálne) financované z verejných zdrojov, je nutné najprv saturovať potreby na národnej úrovni"
Ak si si nevšimol, objednávanie výkonov regionálnej autobusovej dopravy je v kompetencii žúp. Potreby na úrovni BSK už sú saturované dostatočne a teraz je nutné zamerať sa na oblasti, kde doprava vo verejnom záväzku neexistuje napriek tomu, že ide o priamu súčasť metropolitného regiónu.
Počkaj, trvalý pobyt majú v Bratislave ? Tak prečo po tom do nej denne dochádzajú, keď v nej majú trvalý pobyt ? Napadla mi ešte jedna vysoko nepravdepodobná verzia - pobyt v zahraničí nemajú legalizovaný a parazitujú na tamojších verejných službách .... ak by si totiž legalizovali svoj pobyt v zahraničí, mali by legálny dôvod tlačiť na miestne orgány v cudzine, aby im zabezpečili v rámci verejných služieb prepravu na Slovensko a späť - inak totiž prídeme do situácie, že zahraničné orgány nemajú oficiálne dôvod riešiť dopravu ľudí, ktorí tam oficiálne nežijú a Mesto zase nemá dôvod riešiť dopravu do a zo zahraničia pre ľudí, ktorí oficiálne žijú v Meste ... nie, nejdem nastoliť režim "hranice sú/nie sú korzo", sám ich často v rámci zamestnania prekračujem. Idem sa len zamyslieť nad potrebou riešiť problém, ktorý v podstate oficiálne neexistuje. Nech sa realizuje aj doprava do zahraničia, na komerčnej báze si ju môže realizovať ktokoľvek. Pokiaľ to má byť (hoc i len parciálne) financované z verejných zdrojov, je nutné najprv saturovať potreby na národnej úrovni a riešiť to až vtedy, ak ostanú disponibilné zdroje a kapacity, bude existovať legálne zdôvodnená potreba a príde k dohode oboch/všetkých zainteresovaných štátov (zastúpených príslušnými autoritami).
Slovensko 1.5.2004 vstúpilo do Európskej únie a tým prijalo európsku legislatívu. Na jej základe majú občania EÚ vo všetkých štátoch pre väčšinu účelov rovnaké postavenie ako občania daného štátu. Občania EÚ teda na Slovensku študujú za jednotných podmienok, bez ohľadu na to či sú občanmi Slovenska, Rakúska, alebo Lotyšska. Obdobne to platí pre slovenských študentov v iných členských štátoch.
Akých zahraničných študentov? Tí ľudia sú slovenskej národnosti a trvalý pobyt majú stále niektorí z nich v Bratislave do ktorej denne dochádzajú. Či zase ideme nastoliť režim hranica nie je korzo?
prečo by sme im rušili autobus ? žijú na území Slovenskej republiky, platí pre nich národná slovenská legislatíva - zbytočne sa robíš zaujímavým .... mne ide o to, aby sa najskôr riešili problémy na národnej úrovni (napr. Rovinka, Záhorie, ...) a prípadné aktivity s medzinárodným presahom (Rakúsko, Česká republika, Maďarsko) riešiť ako nadstavbu v prípade, že potreby národnej úrovne sú dostatočne alebo aspoň uspokojivo saturované
To máme na stredných školách v Bratislave toľko miesta, že berieme aj zahraničných študentov ? A ako potom funguje mechanizmus financovania - sú tu ako samoplatcovia alebo náklady na nich refinancuje Rakúsko ? Neviem detaily, tak sa pýtam prípadných expertov ...
aj Rovinka ci Marianka je za ciarou na mape (aj ked trosku tensou)
za normalnych okolnosti vsak tie ciary na mape nastastie az takou prekazkou pre pohyb osob nie su....
Veľa detí dochádza z Hainburgu (+ okolie) a Kittsee hlavne na stredné školy do Bratislavy, takisto veľa pracujúcich odtiaľ denne dochádza do Bratislavy. A dostať sa v rakúsku na strednú v prípade, že si sa tam nenarodil do rakúskej rodiny je dosť ťažké.
nič proti, ale Číňan, ktorý býva na Starej Vajnorskej tiež nedáva deti žijúce v Bratislave na základnú školu do Šanghaja či Pekingu ... hranica rozhodne nie je len čiara na mape - okrem iného vyznačuje územnú pôsobnosť konkrétnej jurisdikcie ... pokiaľ by to bola len čiara na mape, tak by pri organizovaní cezhraničnej dopravy nebolo nutné schvaľovanie zo strany národných autorít oboch krajín
pod emigráciou som mal na mysli odsťahovanie sa do cudziny ... a práve pre tých z Rovinky či Marianky by mala fungovať kvalitná regionálna doprava, aby nedochádzalo k ranným a popoludňajším zápcham
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
gejza