So športovým areálom to nemá nič spoločné, tie stavebné úpravy financuje Lucron, ktorý tam už začiatkom budúceho roka rozbehne výstavbu Nesta: https://www.yimba.sk/kopcianska-juh
Zároveň v 2021 začne výstavba projektu Kopčianka a snáď aj Nová Matadorka, takže celá oblasť bude potrebovať masívne posilnenie spojov.
Pod Kapitulským poľom zrejme myslíš Kapitulský dvor, no to je niečo, čo nebude potrebné riešiť v horizonte najbližších minimálne 5-7 rokov.
Keď ale pozerám na to, čo je v okolí (zatiaľ tam podľa fotiek okrem záhradkárov nie je nič, ani obratisko tam asi nie je), tak si myslím, že tam asi v blízkej budúcnosti nič jazdiť nebude. Podľa mňa to bude predpríprava pre plánovaný športový areál Vojenský dvor (vedel by niekto povedať v akom štádiu je táto stavba?).
Ak sa tam ale raz zavedie nejaký autobus, tak by sa L80 mala určite rozdeliť na L80 (Kollárovo nám. - Cintorín Petržalka), ktorú by som aj posilnil, keďže sa na Kapitulskom poli plánuje nová výstavba a L81 (Kollárovo nám. - Kopčany/Vojenský dvor), tak aby v úseku ŽST Petržalka - Kollárovo nám. jazdili v preklade.
Inak, ako to vyzerá so zastávkami Podkerepušky (v novej polohe) a Akad. maliara Jozefa Nagya, ktoré už nejaký ten čas stoja? Kedy sa približne plánuje ich zavedenie (resp. kedy majú byť dokončené projekty v okolí?) alebo to ešte nie je známe?
Neviem o tom, že by to opustilo skúšobnú trať. Ale jedna 15Tr, myslím, že buď žilinská alebo budějovická, mala pri expedícii z fabriky batériový pojazd, neskôr bol demontovaný. V Hradci Králové mali degeša vlastnej výroby, kedy si za sebou ťahal vozíček s nejakým motorom Zetor tuším.
Podla tohto postavili v Kopcanoch novu zastavku. Ak sa bude obsluhovat, rozdeli sa 80tka na 80 a 81? Alebo podla SAD vzoru bude mat jedna linka 4 trasy a 4 konecne v Petrzalke?
Súhlasím, vždy je to hlavne aj o iných vodičoch a ich schopnostiach (alebo skôr neschopnostiach), ale jazdenie s trolejbusom po chodníku pri vyhýbaní sa autám odbočujúcim doľava nepovažujem za koncepčné riešenie. Pretože takto to tam funguje dnes, a aj napriek tomu niekedy sa ide na štvrté alebo piate svetlá.
To by som povedal, že ako kedy. Záleží na tom, ako sa tí odbočujúci doľava stavajú, koľko ich tam je a aký odvážny je vodsič trolejbusu. Nespočetnekrát som tam s tbusom prešiel, nepočetnekrát som tam neprešiel. Ak tam s osobákom odbočujem doľava ja, určite vedľa mňa trolejbus prejde, ak bude predo mnou stáť trubiroh, daromne sa ja postavím až do protismeru. To odbočovanie doľava s dávaním prednosti protismeru je vo všeobecnosti problémové s polovodičmi, ktorí sa boja ísť až na hranicu protismerného pruhu, ktorý navyše v takejto pokrútenej križovatke ani nemá jasne definovaný priebeh. V takýchto situáciách sa zvyknú maľovať pomocné jazdné pruhy aj pomocné stopčiary v križovatke. Ďalší problém je, že v protismere už dávno nič nejde, prípadne už dávno svieti vyprázdňovacia šípka a on stále spomína, kde a kedy takú vec videl.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
N/A
L4 - zo Starého mosta smer Stanica Nové Mesto