Reakcia na: 3pa3ck3 #237898:
Mnohí vodiči samozrejme nemajú ani poňatia o tom že vôbec existuje nejaký PP IDS BK, alebo čo v ňom je ale podľa prepravného poriadku nieje potrebné označovať iný lístok:„B.3.15 V prípade, že najbližší KOCL vo vozidle alebo na nástupišti je nefunkčný, cestujúci je povinný zakúpiť si cestovný lístok v inom KOCL. Ak sa vo vozidle alebo na nástupišti nenachádza žiaden iný funkčný KOCL, cestujúci vo vlastnom záujme:
a) vMHD informuje vodiča vozidla po príchode do nasledujúcej zastávky a v prípade vykonávania prepravnej kontroly bezodkladne informuje aj revízora, ktorý preverí EP na predloženej BČK,
b) v PAD je cestujúci povinný si zakúpiť cestovný lístok u vodiča v zmysle cenníka tarify IDS BK,
c) pred nástupom resp. bezodkladne po nástupe do vlaku, cestujúci vyhľadá sprevádzajúci personál vlaku a ohlási nástup bez platného cestovného lístka z dôvodu nefunkčnosti KOCL. Sprevádzajúci personál vlaku vypraví cestujúceho na základe informácií CL1C IDS BK platným od času výdaja v papierovej forme. Vo vlaku je možná platba za cestovný lístok len v hotovosti.“
https://www.idsbk.sk/download/280219001tw61b.pdf
Valec
Tak chcem vedieť, prečo osobu rozhodujúcu sa na cestu do/z práce použiť MHD alebo auto má v jednej dobe stačiť 15 min. a v druhej raz toľko.
Lebo ak sa ja rozhodujem, tak skôr budem náchylný počkať dlhšie v podvečernom čase, kedy je vonku viac ľudí a teda aj pocitovo bezpečnejšie, ako okolo polnoci,kedy chcem byť čo najskôr doma. Rozhodne pri rozhodovaní nebudem brať v úvahu, že teraz je noc, preto si podvedome znížim svoj dopyt po službe. Práve naopak, skôr dám väčšiu váhu pohodliu a rýchlosti celej prepravy aj na úkor vyššej ceny.
Ako osobe, ktorej zvlášť leží na srdci blaho VHD sa ale musím obzerať aj po ekonomickej stránke (či sa to niekomu páči alebo nie), lebo inak by som celý systém VHD priviedol do krachu. A ak mám navrhovať supertangenciáne nočné linky, alebo atraktívnejšie intervaly, musím v tom vidieť aj reálny (nie len fiktívny) dopyt po takejto službe. Lebo len peknými rečami nepochodím. Potom je to už politické rozhodnutie, či tie peniaze za výsledok stoja.
Mesto, ktoré dáva cca 25% svojich výdavkov len na verejnú dopravu (a napriek tomu je vnímaná ako nedostatočná) musí (podľa mňa) veľmi dobre zvážiť sú prínosy toho ktorého návrhu.