Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #237258:
Som sa doplietol 😅 ale keď nad tým uvažujem tak ani neviem ako to chcú urobiť. Viem, že plánovali k tomu urobiť architektonickú štúdiu™ ale to pravdepodobne korona utla a v najbližšej dobe to nebude téma.
Zrušením tých nájazdov by ale dosť popravili celú tú funkcionalistickú ideu, čoho je ale Vallo schopný.

Inak čo sa vlastne deje s prekrytím staromestskej a spojenie židovskej s hradbami ? Pred voľbami vravel, že to vie za polroka urobiť, ľahká rýchla vec.
Reakcia na: Urbanway 2423 #237251:
Nebolo by to zbytočné? Aj s ohľadom na zápchy. Skôr keby sa na moste spravila zastávka pre 80/83/84/93/... na úrovni nástupíšť pod mostom len nie som si istý či je to vôbec možné
Reakcia na: Maremi #237256:
Počkať takže ktorý zjazd je západný (podľa svetových strán by to mal byť ten zo Staromestskej k Vydrici?), a ktorý východný (nájazd smer Zochova?) nejak som sa v tom stratil? A tie nájazdy, ktoré budú zbúrané budú niečím nahradené?
Reakcia na: Maremi #237256:
A ako sa to tam potom planuje urobit? Ci sa to len zrusi a ludia poradte si?
Reakcia na: MatejBA #237255:
Ten určite nie, plán je búrať západné nájazdy ktoré budú v kontakte s Vydricou.

Zastávka by mohla byť integrovaná s električkovou.
Reakcia na: N/A #237253:
Pockaj co? Najazd od nabrezia smer Zochova sa ma zrusit? Ci sa prebuduje? Ci ako?
Reakcia na: 3pa3ck3 #237252:
Keďže sa výhľadovo (spolu s treťou etapou Vydrice) počíta so zbúraním východných nájazdových rámp Mosta SNP, v prípade pokračovania po Staromestskej by stačilo aj aktuálne nástupište.
Reakcia na: Urbanway 2423 #237251:
Pokračovala by po Staromestskej (v tom prípade by bolo potrebné postaviť nové nástupište pod mostom) alebo až cez Mlynskú dolinu (čo vlastne ani nemá zmysel)?
Reakcia na: Maremi #237250:
V komentároch DPB píše o zavedení L40 po trase Hl. st - Mlynské nivy - Most SNP. Nebolo by ju už lepšie urobiť okružnú, niečo na spôsob 44/84 v Brne?
Reakcia na: Samo Paulini #237247:
Tak ono by to mohlo plynule klesat uz niekde od Patronky/Dubovej, ale ponechal by som zastavku niekde v oblasti dnesnej Hlavnej stanice.
Reakcia na: tr3mp #237242:
Moje rozmýšlane bolo v rovine, že eskalátory ľudí zo stredu stanice v miestach zarovno so zastávkou Ursínyho pri ceste z hĺbky min. 7 metrov vyvedú niekde do končín Istropolisu plus staničná budova by i tak asi nelícovala ulicu - tipujem, že by asi vznikla hoc aj prekrytá úroveň s "predstaničným námestím."
Reakcia na: 810zssk #237244:
Naneštastie z hlavnej to nevychádza aj ohľadne prevýšena, aj ohľadne polomeru zákruty. Toto by bola skôr alternatíva na štýl rapid tranzit nadzemky na Chicagsky spôsob. Preto tunel z Patrónky. To aj k ramziho návrhu.
Šancová upchatá ešte pred Trnavským mýtom. Na hlavnej budete skôr peši akebo prestup na L1 v centre.
Prípadne použiť stanicu Vinohrady , Nové Mesto..
Reakcia na: 810zssk #237244:
Tak na Topolovom lahko najdeme ropu - ked nejaka Slovnaftu unikne 😂
Reakcia na: N/A #237243:
KEBY sme mali peniaze na rozhadzovanie a podkopanie celého mesta, potom by Filiálka zmysel nadobudla. Problémom nezmyselnosti Filiálky je absencia pokračovania do centra, teda ukončenie trate na periférií + dezintegrácia železničnej dopravy do rôznych staníc.

Ak nájdeme na Topoľovom ložiská ropy, tak by som si to predstavoval nejak takto:
https://goo.gl/maps/xPQJxzvWL8zBdeqv6

Vznikla by nová hlavná stanica v novom downtowne s napojením na všetky smery (v tretej etape) + nové zastávky v centre mesta a na sídliskách. Tam už by naozaj nejaky prínos bol, len by to teda stálo majland.

Edit: Aha, práve pozerám že návrh nižšie je takmer totožný. Sorry 🙂
Tak aj ja pridám svoj návrh ako by sa dalo (ne)efektívne minúť niekoľko miliárd:

Ak by sme sa vykašľali na Filiálku a spravili tunel popod mesto na Pálenisko, mali by sme obslúžené centrum a zároveň by bola možnosť spraviť novú stanicu na ÚNS (na účel odstavovania súprav a pod.), pričom ak by sa spolu s tým postavila ešte aj dávnejšie navrhovaná trať cez letisko, umožňovalo by to viesť tadiaľto vlaky zo všetkých smerov.
Reakcia na: Samo Paulini #237239:
Takéto riešenie by umožnilo presunúť hlavnú stanicu do priestoru Filiálky a stanica bola by dostupná zo všetkých tratí. Oproti dnešnej hlavnej stanici teda naviac aj z juhu (Kittsee, Rajka). Cena za tri tunelové trate by však bola obrovská, je teda otázkou, či by sa oplatil presun stanice len kvôli tomu, aby sme zaústili aj dve pomerne málo (voči ostatným) využívané trate.

Treba si tiež uvedomiť, že na Filiálke nie je až tak veľa priestoru do šírky, je to cca 80 metrov. Na hlavnej stanici je tiež veľmi podobná využiteľná šírka, takže ak by sme chceli riešiť presunom stanice chýbajúcu kapacitu, tak na Filiálke veľa priestoru naviac nemáme.

Filiálka má výhodu priamych koľají a nástupíšť, ale treba si uvedomiť, že ak by to mala byť prejazdná hlavná stanica, tak je potrebný aj nejaký priestor na zhlavie (ak nemá byť v razených tuneloch) a teda stred stanice by tak nebol pri Trnavskom mýte, ale skôr pri zastávke Ursínyho. A to nie je práve dopravný uzol.
Reakcia na: N/A #237236:
Nestresuj sa, raz tu spravnu zmluvu urcite nahraju. 😃

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.