co som len na rychlo nasiel, tak zakladny kamen Petrzalskeho sidliska bol polozeny v roku 1973
panelak v ktorom som vyrastal na sidlisku Dolne hony bol skolaudovany v roku 1975
chces mi povedat ze za 2 roky stihli zistit ze vystavba Petrzalskeho sidliska sa nebude stihat, a nasledne naprojektovat a postavit nove sidlisko niekde inde ?
NIE!!! Vtedy stavby prebiehali pomaly, čo sa týka realizáce, ale naopak, projekty šli rýchlo. V 60. rokoch sa naozaj neuvažovalo o výstavbe na Dolných Honoch. Bratislava sa mala rozvíjať v Karlovej Vsi, Dúbravke a v Petržalke. Sídliská na Dolných Honoch a v Devínskej Novej Vsi neboli vôbec vo výhľade. Dolné Hony sa ani len neuvažovali, kvôli Slovnaftu a znečistenému ovzdušiu vo východnej časti mesta (aj kvôli "Dimitrovke" - Istrochem). K realizácii došlo z "prúserových" dôvodov. Teda, že Petržalka sa nestavala tak rýchlo, ako bolo v pôvodnom pláne. Bolo preto treba narýchlo začať stavať niekde inde. A socializmus vlastne vedel stavať len na "zelenej lúke", tak narýchlo vznikol projekt Dolných Honov a čo najďalej od Slovnaftu. Kvôli znečistenému ovzdušiu sa nemohli zastavať polia medzi Bajkalskou a Slovnaftom. A Petržalka sa zadrhla preto, lebo bolo treba zbúrať - a vyvlastniť - rodinné domčeky v starej zástavbe. Výstavba Petržalky začala rýchlo - práve v tých vzdialenejších častiach na "zelenej lúke" a zadrhla sa, keď sa priblížila z okraja smerom k centru (Dvory).
Inak, nevieš prosím náhodou, či neexistujú nejaké foto z interiéru? Veľmi som do "zadného" obchodu nechodil, pamätám si len dosť tmavý interiér a veľké žlté plechové dvere na už uzavretý nadchod...
Nemate niekto fotky (trolejové vedenie) manipulačnej stopy Tolsteho a Kuzamnyho ? Na imhd je len 1 fotka tak či nemáte niekto nejak ďalšie fotky o tejto trati ? Diky
Áno, ten podjazd som mal na mysli + tieto zdvojené schody. Pomyselný koridor na tej strane bol v celej dĺžke Kazanskej pred výstavbou na začiatku tisícročia.
schody z tych pesich nadchodov ale minimalne na jednej strane ulice boli zdvojene s tym ze medzi nimi bol vynechany priestor kam by sa zrovna asi elektrickova trat aj zmestila.... ale ci to bol aj zamer alebo naco to bolo tak robene neviem....
Nie, podjazd na Bajkalskej je proste bezkolízne riešenie križovatky dvoch smerovo rozdelených komunikácií a nadchody na Kazanskej zasa výsledkom vtedy obľúbenej plánovačskej mantry "chodci a doprava v rôznych úrovniach" - v tej úrovni +1 mali byť aj vstupy do obchodov v okolí.
Hm, rozumiem. Zaujímalo by ma, na základe akých kritérií bola určené, ktorá zastávka je fajn a ktorá by sa mala zmeniť...
Používa sa vôbec spomínaná zastávka?
Z električky som si všimol, že za kebabom na zastávke Vozovňa Jurajov dvor je nový prístrešok. Má tam nejaký zmysel? Alebo tam niečo zachádza? Alebo... prečo?
"veď kto vtedy (začiatok 60. rokov) pomyslel na Dolné Hony!"
neviem, je to len moja uvaha, ale sidlisko Dolne Hony zacalo fungovat dakedy v druhej polovici rokov 70tych, takze predpokladam ze zaciatkom 60tych rokov bolo do zaciatku nejakeho projektovania a vystavby zmienovaneho sidliska 10 alebo menej rokov...
a ked zoberiem ze dopravne stavby sa +- do dnes robia v prevaznej miere v trasach ktore boli planovane uz za komunistov, tak je celkom mozne ze uz aj v tom case to niekto minimalne v hlave mal....
Napokon aj na križovaní Kazanskej a Dvojkrížnej je zreteľné, že tam bola plánovaná električková trať a je tam priestorová rezerva na slučku.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
gejza