Reakcia na: Viko #233312:
Keďže máme tých 9999 čísel k dispozícii, je duplicitné označenie naprostou zbytočnosťou i keď sa cestujúceho priamo netýka. Viem, že DP sa rozhodol neprečíslovať, ale koľko je technologických vozidiel? To by boli len minimálne náklady. Ale všeobecne mi pripadá ako schválnosť, dať k dispozícii rad 8000, keď sú voľné rady 5000 i 9000. Skôr mi to pripadá, že si to ktosi z úradníkov neuvedomil. Najvyššie čísla majú električky, tak hneď za tým je to voľné... Asi takto sa uvažovalo, predpokladám, o technologických vidlách daný človek nemal ani páru. Takže sa toho nezastávajte. Je to šlendrián a neprofesionalizmus! Podobný nezmysel ako keď sa BID pridelili linky od v rade od 2xx. Mohlo to byť od 3xx a trolejbusy by nemali horný limit čísla 214.
Viko
Niekoľkokrát sa povedalo, že sa N I Č nejde preznačovať, akurát sa DPB rozhodol nerozlišovať pri nových busoch vozovňu, aby nemusel do nemlátom doliepať piatu číslicu.
Nižsie som vysvetľoval, prečo je dobré mať jednotné značenie - ono, cestujúcemu v IDS môže byť šumafuk kto konkrétne ho vozí, a koordinátor má urobiť všetko preto aby tomu tak bolo - t.j. jednotné schémy, jednotná tarifa, jednotné postupy odbavenia atď atď. A áno, priradenie EČ pre SL a eventuálne SADDS, Arrivu, Skand a i. je súčasťou toho zjednodušenia (bez ohľadu na to, či im vyčlenia 50, 500, alebo 2000 pozícií).
Tak, ako sa vo verejnosti neujalo oblastné číslovanie, tak si nepotrebuje verejnosť pamätať, ktorá číslica kóduje výpravňu, ktorá dĺžku apod, preto neexistuje rozumný dôvod to tam nasilu pchať. Čokoľvek bude človek riešiť, zavolá si predsa na linku a tam mu telefonistky na dva kliky budú vedieť dať správnu odpoveď, a bude to spoľahlivejšie než tvrdiť "no viete dvojka je jurák", ak ten bus môže byť preradený či zapožičaný.
Na zvyšné peonizmy snáď ani nemá zmysel reagovať, nie sme prvý IDS v galaxii. Stačí nakuknúť k bratom, tam ani nemáš jazykovú bariéru, poľahky si všimneš, ako sa riešia čiastočne zaintegrovaní dopravcocia.