Reakcia na: Valec #230726:
V štúdii je prvádzkový koncept rozložených konečných staníc, čiže S20 by končila na HLST, S50+55 HLST/NM, S60+S65 HLST/NM/Petrž, S70 NM/HLST. To je vlastne dnešný stav, avšak tam boli aj navhované CP, kde bolo vidno, že smery by sa úplne rozbili, a napr. Trnavu a Galantu by odklonili komplet na NM a Petržalku, a na HLST by nič nešlo z tých smerov (Os a REX). Ak to skombinujeme s Filiálkou, tak z každého smeru by premával jeden vlak na tri alebo dokonca štyri rôzne stanice. ZSSK to už raz spravila 130-ke: Os končili po celý deň striedavo na HLST/NM. Tie novomestské vozili vzduch a z HLST výrazne ubudlo ľudí, lebo úspešne vyhnali ľudí z vlakov s tým nesystémom. Prežilo to jeden rok a v ďalšom grafikone už NM vyrazili a všetko vrátili naspäť na HLST, lebo sa ľudia doslova búrili proti tomu.
Badať snahu o Filálku a o vytlačenie S50 a S60 z HLST, pričom práve tieto vlaky prinášajú najväčší obeh a tržbu, ak nerátame košické rýchliky hornou trasou. Za hodinu v špičke privezú tisícky ľudí a mesto preferuje rozložený variant. No fakt gratulujem. Myslím si však, že to tak ZSSK nenechá. Na Filiálku zas všetko nenapchajú, takže časť spojov bude musieť ísť aj na NM/Petržalku. Ak v prípade Filiálky by nič nešlo z Trnavy a Galanty na HLST, spomína sa v štúdii aj optimalizácia prestupného uzlu Predmestie/Vinohrady kvôli zachovaniu prestupových väzieb medzi Os a R/IC/EC. Trnavské mýto je už približne porovnateľné s lokalizáciou HLST (okrem západnej časti mesta) a Štefánikovej+okolia.
Valec
Neodporuje si toto náhodou?