Reakcia na: 3pa3ck3 #230256:
Po prvé aj keď niečo robím vo voľnom čase a zadarmo malo by to mať hlavu a pätu, to znamená že by to malo slúžiť svojmu účelu (u dopravnej stavby hradenej z verejných zdrojov zvlášť) a malo by to byť aj realizovateľné. Pritom realizovateľnosť z hľadiska finančného je tiež rozhodujúca, ale pri vyjadrovaní nejakých vízií určite to nie je prvotné hľadisko. Realizovateľnosť by sa mala
prejaviť v posúdení možnosti umiestnenia vo vytypovanom priestore pri splnení technických a prevádzkových podmienok a požiadaviek. No a naozaj na laickú otázku jednoduchá odpoveď je, že líniová podzemná stavba (aby som nedráždil "metrom") začína vždy tam kde začína nejaká geomorfologická, geografická alebo urbánna prekážka t.j. logicky začiatok razenia je tam kde väčšinou ešte nie sú alebo sú prevažne minimálne problémy s odvozom zeminy. A tomu problému rozmýšľajúci ľudia už pri prvej myšlienke venujú pozornosť.
Valec
Na stretnutia k Filiálke som chodiť ešte v čase (rok 2008), kedy sa pripravovala DUR, a kedy narástli náklady z pôvodných 18 mld. Sk na 36. Neskôr, keď už prebiehali rokovania s Jaspersom (po 2011) som bol asi 2 či 3x, ale keďže som nebol bezvýhradný priaznivec Filiálky, tak ma tam neskôr prestali posielať úplne.