Mal som raz iniciatívny nápad, keď som bol na vhodnej pozícii, ale iniciatíve sa medze kladú, takže z toho nič nebolo. Na Slovensku by premenovanie potrebovalo oveľa viac zastávok. Pri minimalistickom variante (žiadne zavedenie systému, len korekcia nesprávnych názvov) je na Slovensku pomenovaných zle asi 140 staníc ? No ak by sme chceli byť dôslední a spraviť poriadok v miestnych častiach, "-obciach", "-mestách" a "-zastávkach", tak by sme mohli premenovať každý tretí tarifný bod.
Ak sa na to pozrieme zo šotouškého hľadiska, tak jasné, prečo nie. Ak z ekonomického, tak hodnota za peniaze je kdesi v suteréne. Pokiaľ nie sme autisti, tak sa to dá akceptovať a nijakú ujmu to nespôsobuje.
Dalo sa to riešiť ale priebežne, že pri rekonštrukciách (náklady na tabule sú asi najväčšou položkou) staníc by sa chybné názvy premenovali.
Tiez som nad tym rozmyslal. Vsetky zeleznicne stanice a zastavky na uzemi Bratislavy, by mali mat v nazve Bratislava. Bratislava - Devinska Nova Ves, Bratislava - Devinske Jazero, Bratislava - Rusovce atd....
Hej , tie nástupištia sú nahrané z plánu. No v prípade meškaní to samozrejme nesedí.
V nácestných staniciach tie meškania fungujú celkom dobre. Treba si nastaviť napr. Vinohrady..
Ak vlak začína inde ako v BA Hl.st. tak ti môže pomôcť aj táto mapa napr.: https://mapa.zsr.sk/. Ale pokiaľ začína v BA tak nezistíš meškanie, kým neopustí stanicu, takže to nevieš dopredu predpokladať.
Bohuzial to mu nepomoze. Aj ked ma tabula totozny dizajn ako online tabule SZDC, princip fungovania je uplne iny a teda tam meskanie zacne nabiehat az v case odchodu vlaku.
please, neviete, ci neexistuje nejaka moznost ako sledovat stav odchodov/meskania/odrieknutia vlakov na hlavnej stanici? aby teda ked odchadzam z prace som sa vedel rozhodnut, ci ma zmysel ist na hlavnu stanicu alebo mam hladat nejaku alternativu. nestoji to za vela prist tam a precitat si, ze vlak je odrieknuty alebo meska? zistil som, ze zeleznice maju twitter @zssk_mimoriadne ale tam davaju prispevky tak s 15 minutovym meskanim.
Kde si našiel niečo o Rg jazdách? Ja som písal od tom že vodič jeden deň odšoféruje (v tvojom príklade) Bratislava - Mníchov, potom má odpočinok v Mníchove, ďalší deň robí povedzme ten obrat do Bruselu, znova má odpočinok v Mníchove a tretí deň odšoféruje spoj do Bratislavy. Žiadna režijna jazda tam nie je. Opakujem, ide o riešenie ktoré sa v iných segmentoch verejnej dopravy používa.
Uvedený predpis poznám. Za najväčšiu jeho vadu považujem že dopravcom umožňuje sa tváriť, že každý prestoj je odpočinok a teda sa neráta do výkonu. Výsledkom sú potom práve také divoké služby ktoré sú rozťahané na celý deň a vodič vstávajúci o tretej ráno ešte o ôsmej večer jazdí bez toho aby medzi tým mal nejaky reálny spánok (čo nikto príčetný nemôže považovať za bezpečné).
Možno som teoretik, ale aspoň viem čítať. Debata sa odvinula od služieb s dlhými prestojmi, nie od služieb s dlhým výkonom a viac krát tu padlo, že proti dlhému výkonu ako takému nič nemám. Chcem vidieť toho vodiča čo uprednostní mať napr. 10,5 hodinový výkon rozťahaný od 3:50 do 20:30 namiesto toho aby mal totožný výkon napr. od 3:50 do 15:00.
Zlošuk je teoretik a strelec od boku. Ja mám do veci náhľad z oboch strán. A to, aké šichty som jazdieval za ľudomilného socializmu, by dnes neprešlo nikde.
Autobusár možno bude mať drobné odlišnosti ale u rušňovodičov platí (v skratke): Maximálna dĺžka smeny 13 hodín (príp. 15 vrátane Rg jazdy), 12 hodín odpočinok môže byť výnimočne skrátený na šesť ale chýbajúce hodiny musia byť doplnené hneď pri najbližšom odpočinku, raz do týždňa dva dni voľna, raz do mesiaca voľný víkend.
A snahou všetkých rušňovodičov je to nejako obísť aby mohli nasekať viac hodín a mať potom väčšie exekúcie ? .
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
Ak sa na to pozrieme zo šotouškého hľadiska, tak jasné, prečo nie. Ak z ekonomického, tak hodnota za peniaze je kdesi v suteréne. Pokiaľ nie sme autisti, tak sa to dá akceptovať a nijakú ujmu to nespôsobuje.
Dalo sa to riešiť ale priebežne, že pri rekonštrukciách (náklady na tabule sú asi najväčšou položkou) staníc by sa chybné názvy premenovali.