Reakcia na: S499.1023 #228006:
Možno som teoretik, ale aspoň viem čítať. Debata sa odvinula od služieb s dlhými prestojmi, nie od služieb s dlhým výkonom a viac krát tu padlo, že proti dlhému výkonu ako takému nič nemám. Chcem vidieť toho vodiča čo uprednostní mať napr. 10,5 hodinový výkon rozťahaný od 3:50 do 20:30 namiesto toho aby mal totožný výkon napr. od 3:50 do 15:00.
Aj ked urcite ma niektore konkretne elementy v ktorych by bolo mozne naopak ubrat.
S499.1023
Autobusár možno bude mať drobné odlišnosti ale u rušňovodičov platí (v skratke): Maximálna dĺžka smeny 13 hodín (príp. 15 vrátane Rg jazdy), 12 hodín odpočinok môže byť výnimočne skrátený na šesť ale chýbajúce hodiny musia byť doplnené hneď pri najbližšom odpočinku, raz do týždňa dva dni voľna, raz do mesiaca voľný víkend.
A snahou všetkých rušňovodičov je to nejako obísť aby mohli nasekať viac hodín a mať potom väčšie exekúcie ? .