Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #227926:
Možnosť používať ostrovné zastávky sa uvádza ako jedna z výhod obojsmerných električiek - ja ju považujem za dosť zásadnú, viď Budapešť. Ale to sa už točíme v kruhu...
Reakcia na: si #227924:
Nastupovať s kočikom sa môže len dopredu a tomu sú prispôsobené aj piktogramy na 30T. Na zadných dverách nie sú.
Reakcia na: Kanarcan #227864:
Trochu oneskorene, ale predsa by som sa rád vrátil k výhodám/nevýhodám oboj- či jednosmerných vozov. Vývoj = pokrok bol jasný - od obojsmerných k jednosmerným. K obojsmerným sa vracajú niektoré novo obnovené prevádzky, keďže tam, keď električky v 30. a 40. (50.,60.) rokoch zrušili, žiadne moderné a teda ani jednosmerné väčšinou nemali. Takže si ani inú električku ako obojsmernú predstaviť nevedeli.
Jednosmerné majú samé výhody (jedna kabína vodiča, dvere na jednej strane, teda menej dverí, a s tým súvisiaca nižšia cena, viac miest na sedenie) a len jednu nevýhodu: vyžadujú obratiská, či už slučky, triangle alebo objazdy okolo blokov domov.
Oproti tomu obojsmerné majú negáciu všetkých vyššie uvedených výhod vrátane zbytočne vyššej ceny (i údržba, dverí i stanovíšť je 2x viac), ale jednu zásadnú výhodu: sú operatívne, dajú sa použiť pri výlukách, provizórnych ukončeniach... Lenže systém, ktorý je všade vybavený slučkami (okrem petržalského provizória) by sa v žiadnom prípade nemal zamerať na obojsmerné vozy.
Na druhej strane, pre operatívnosť je výhodné mať aj obojsmerné vozy. Zastúpenie obojsmerných sa uvádza obvykle od 10 do 20 (25%). V Bratislave je to 30 zo 144 vlakov, t.j. necelých 21%, teda úplne optimálne.
A možnosť striedania nástupíšť, raz vpravo, raz vľavo? Pre cestujúceho veľmi nepraktické. Usalašíš sa (napríklad s batožinou) pri zatvorených dverách a na ďalšej zastávke sa ti práve tieto otvoria. Je to výhodné len na dlhších úsekoch, napríklad v podzemí (Göteborg, ale i v Rusku takto jazdia v podzemí T3!) či na estakáde (Wien) - a našli by sa mnohé ďalšie príklady. Predpokladám, že viete, že oba systémy majú výhradne jednosmerné vozy. Rieši sa to jednoduchým prekrížením a ľavostrannou premávkou v uvedenom úseku. Ale ide o dlhší úsek, nie "raz tam a raz tu".
Reakcia na: drink #227923:
Neviem o tom, že by sa nejaká trať pripravovala s nástupištami naľavo.
Reakcia na: drink #227923:
obojsmerne vozidla neznamenaju nutne to ze pocas jednej trasy budu zastavky rozhodene po oboch stranach vozidla, ale vyrazne to napriklad zlepsuje moznosti v pripade mimoriadok (hlavne este ak by sme mali obcas aj kolajove spojky v sieti)
Reakcia na: Solider #227922:
do 30T by sa ale podobne mnozstvo kocikov zmestilo este aj na jej druhy koniec kde je tiez miesto na to urcene/vyhradene (ale nie raz som bol svedkom ako vodic odtial mamicky s kocikmi presuval dopredu)
Reakcia na: Solider #227922:
A je z tohto pohľadu 29T horšia ako 30T? Ak by sme mali výlučne obojstranné vozidla, vystupovalo by sa na niektorých zastávkach vľavo a dvere na oboch stranách by museli zostať priechodné.
Reakcia na: si #227921:
S kočíkom môžeš cestovať iba na mieste vyhradenom pre kočík, ktorý je v električkách štandardne pri prvých dverách. Rovnako s ním môžeš nastúpiť iba prednými dverami a iba s vedomím vodiča. V zmysle prepravného poriadku je povolená preprava iba jedného kočíka alebo invalidného vozíka s tým, že vodič môže podľa aktuálnych prevádzkových podmienok povoliť prepravu ďalších kočíkov/vozíkov (niektorí vodiči povolia iba 2 a niektorí aj viac, podľa kapacity). Do 29T sa zmestia iba 3 (alebo 4 ozaj malé).
Reakcia na: drink #227919:
do 30T sa tych kocikov fyzicky zmesti dost, problem akurat je (asi) predpis ktory kaze aby boli vsetcia s kocikmi kusok od vodica, ale aj tak som zazil v jednom vozni 4 kociky (3 pri dverach na opacnej strane a jeden medzi 1. a 2. dverami v smere jazdy...
riesenie interieru je v novsich vodizlach vseobecne dost zle, uz len ked sa potrebujem presukat cez ulicku v "novych" elektrickach a nik tam nestoji ale vsetky miesta na sedenie su obsadene je trochu obtiazne, pripadny stojaci cestujuci v ulicke to blokuje uplne... a sorky, to je uz v tomto smere tragedia sama o sebe....
usporiadanie sedadiel 2+1 ktore bolo v starych vodilach malo svoje opodstatnenie...
Reakcia na: drink #227919:
Pred dvoma týždňami som v 30Tr prevážal manželkin bicykel. Bol malý. Nevedel som ho tak umiestniť, aby nezavadzal v uličke a by si okoloidúci o koleso neobtierali nohy.
Reakcia na: Solider #227918:
Koľko kočíkov sa zmestí do 29T a koľko by sa malo?
Električka by sa nemala zaplniť tak, aby bola úplne nepriechodná viac zastávok. V takom prípade treba kúpiť väčšiu električku s viacerými miestami na sedenie aj na státie.

31Tr má aj podľa mňa zle riešený interiér.
Reakcia na: drink #227909:
Áno, každého osobná preferencia je subjektívna záležitosť, ale naplnenosť vozidla a nepriechodnosť chodbičiek je objektívny fakt. Podobné sledujem pravidelne napríklad v 31Tr na linke 201. Pre túto linku absolútne nedostatočný priestor na státie/kočíky/invalidné vozíky, atď. MInule sa dokonca stala situácia, že preprava vozíka musela byť odmietnutá, keďže vnútri bol jeden kočík (a viac sa ich do toho mikropriestoru ani nezmestí – do T3/T6 sa v pohode naloží aj 4-5 kočíkov a do 15Tr sa naložili (natesno) 3 kočíky.
Reakcia na: S499.1023 #227912:
Samozrejme má byť Nový Národný Dopravca.
Reakcia na: Ike #227884:
Obávam sa, že podsunutia si sa dopustil Ty, nie Zlošuk.
Reakcia na: Ike #227884:
A predstav si, že v Nemecku máš veľmi často na VDZ v oblasti nájazdu upravené tak, že Ti výslovne zakazuje uvoľniť pravý pruh pripájajúcim sa vodičom preradením do ľavého. A má to svoj význam.
Reakcia na: 810zssk #227876:
To už nie je na Freša, to je na Babiša #bleee# .
Reakcia na: MatejBA #227893:
Začínam mať pocit, že čím viac takýchto prieserov, tým v dlhodobej perspektíve lepšie - ľudia pochopia, že Náhodný DankoJetový dopravca je nereformovateľná firma, ktorú treba rozprášiť a nahradiť niečím, založeným na zelenej lúke, ak už vôbec je nutné mať Náhodného dopravcu. Základným kvalifikačným predpokladom pre prijatie u NND (Nového Nákladného dopravcu) bude, že dotyčný nikdy nepracoval u ZSSK vo vyššej pozícii.
Dobrý deň,
so žiakmi prvého stupňa sme dnes cestovali linkou 70 z Podunajských Biskupíc o 8,28 a späť o 13,17. Rada by som v mene kolegýň aj detí poďakovala obidvom vodičom za príjemnú cestu. Ráno sme dokonca zabudli v autobuse nejaké veci a pán vodič nás dobehol, aby nám ich odovzdal. Popoludní zase iný pán vodič pochválil naše deti za pekné správanie počas jazdy. Bodaj by takýchto príjemných a ústretových vodičov bolo v MHD viac
Daniela Kališová, učiteľka ZŠ Biskupická 21?
Reakcia na: drink #227909:
Lenze v 29T sa clovek nema jak postavit tak, bez toho aby blokoval dvere/ulicku. Napriklad ja osobne si v 29T zvacsa sadam, zatial co v 30T stojim.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.