Myslis si, ze plynova plnicka a cerpacia stanica nepotrebuje revizie?
Stav, kedy sa da zaratat asi neexistuje.
Kebyze pri kazdej investicii ratame, ze existujuce zariadenia su uz nakupene/splatene, tak dodnes jazdime na parnych strojoch a konskych povozoch.
Áno, pri kúpe 250. elektrobusu už nebudem potrebovať aj nabíjaciu stanicu a tým mi môže klesnúť cena vozidla v ktorej je dnes stanica započítaná. Ale predpokladám, že tá stanica bude potrebovať údržbu, revízie.... a tie by som mal tiež niekde zohľadniť.
Lebo pri nafťáku/plyňáku čerpaciu stanicu/plničku mám a zrejme ju budem potrebovať až do doby, kedy nevyradím posledný takýto voz.
Či zohľadniť dotáciu je na zvážení. Ide o to, či chceme porovnať skutočné náklady na celú životnosť vozidla (vtedy by som započítal všetko), alebo náklady na prevádzku práve kúpených elektrobusov (vtedy by som zohľadnil dotáciu).
Pri prvom totiž nemožno predpokladať, že dotácia bude vždy a v rovnakej výške. A ešte sme do celého porovnania zabudli započítať výmenu/repas batérii.
Obstarávacie náklady sa rozširovaním týchto vozidiel budú ďalej znižovať.
Veľmi by tomu pomohlo aj výberové konania nešité na mieru jednému uchádzačovi. Taká Proterra je na ceste za elektromobilitou MHD oveľa ďalej, ich bus prešiel za 24 hodín 1000km.
Obstarávacie náklady by mali zohľadniť reálnu cenu, ktorú DPB platí v danom čase a podmienkach (dotácie).
Ak je možnosť získať elektrobus za zlomok ceny a naftový autobus za plnú cenu a k tomu prevádzkové náklady elektrobusu vychádzajú výhodnejšie ako naftového, tak sa samozrejme z pohľadu DPB oplatí...
Skôr v tých prevádzkových nákladoch by som čakal "míny", či bolo započítané všetko z dlhodobého hľadiska. Štatistiky za nafťáky či CNGčka DPB má, ale za elektrobusy ich nemá mať odkiaľ.
SOR NB 12 City . . . 241.000 € (vr. nárhadných dielov na 3 roky)
SOR NS 12 Electric . . . 589 000 € (vr. nabíjacej infraštruktúry)
Rozdiel v cene vozidla 348 000 € (ak zanedbáme nie úplne porovnateľné vstupy), po zohľadnení prevádzkových nákladov 248 000 €. Z jedného elektrobusu tak je strata v hodnote jedného ďalšieho autobusu.
Body "v príprave projekt na obstaranie ďalších kĺbových elektrobusov" a "Rozvoj elektromobility: budovanie novej trolejbusovej infraštruktúry (trať Mlynská dolina)" sú len rétorické tančeky, alebo sa niečo reálne chystá?
Mna dostalo Nafta vs Elektrina a rozdiel 127 000 eur v prospech elektriny ? Hlavne ked najazdi polovicu denne ? + By ma zaujimalo ako to vypocitali, lebo mne vychadzaju ine cisla
Plus ak toto skutocne planuju, tak konecne
"v krátkodobom horizonte rozšírenie informácii o:
• prestupy na linky MHD na konkrétnych zastávkach
• zobrazenie reálneho času odchodu (realtime)"
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
7ross7
Chcel by som povedať, že to vyzerá na nejakú študentskú prácu, ale obávam sa, že študentské práce vyzerajú menej zúfalo.