Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: david1 #225453:
Nepovedal by som. Zelenū vlnu må iba s križovatkami s Riazanskou a Jarošovou. Na ostatných väčšinou stojíme.
Reakcia na: Solider #225420:
Ūžasných je aj 9 min.z Kamennėho nåm.na Trnavskė mýto. Konkrėtne linka 9 musī väčšinou vynechať svetlå na Trnavskom. Čo si pamätám ešte z čias keď som jazdil tak bohato stačilo 7 min.,po 21h 6 min.

Úžasnė sū aj 3 min.medzi Mraziarenskou a Saleziånmi. Už od leta svetlá na Jegého vychádzajú aj v tomto smere. Linky 8 a 9 buď musia vetrať na Saleziánoch, alebo ostať stáť na predošlej križovatke aj keď majú signál voĺno, alebo ísť z Ružinova o 1 min.neskôr.
Reakcia na: david1 #225445:
A čo akože s tým majú robiť vodiči a dispečéri? Samozrejme že to vodičov serie, grafikonistov to zjavne nezaujīma.
Reakcia na: Mhr1 #225457:
Na nových je 15, na starých 10.
A podobne idú pomaly električky aj cez vymenené výhybky na X Krížna - Vazovova. Ku koncu výluky ich kompletne vymenili, ale nejazdí sa cez ne o nič rýchlejšie, ako cez tie rozbité. To už asi s jazdnými dobami nesúvisí. Netušíte, prečo sa tam stále jazdí tak pomaly?
Reakcia na: Valec #225455:
suchcu sa tam pravidelne aj vozidla na L3, ktore na tej zastavke stoja a aj ked pred nimi siroko daleko nic nie je, to je proste len nedobre spraveny grafikon....
Reakcia na: david1 #225439:
Ešte môže byť dôvodom aj električka idúca pred "tou tvojou", keďže na Kamennom je výhybka aj so zastávkou a nemá zmysel stáť a čakať za ňou kým odíde.
Reakcia na: david1 #225452:
Fakt? Ja tadiaľ príliš často nejazdím, ale nechce sa mi veriť, že by som si to všimol až dnes... ?
Reakcia na: Solider #225448:
Aj od Polusu smerom do centra má už električka zelenú vlnu. Predtým vždy čakala na Jarošovej...
Tiež minútka k dobru.
Reakcia na: trolejbus6207 #225449:
Myslím , že už od reko Zimáku a prilahlej križovatky..
Reakcia na: Valec #225435:
No, lenže ja si kladiem otázku, prečo by sa mali takto plošne spomaľovať električky. Pre autá tá zóna zmysel má - na skľudňovanie dopravy či znevýhodňovanie jazdy cez centrum, pričom oboje sú to veci, ktoré od NS MHD nepotrebujeme dosahovať a vo výsledku mu tým len škodíme.

Držať tam takú rozsiahlu Zónu 30 len na uspokojenie litery nejednoznačného zákona je jednoducho nadpráca. Za mňa jednoznačne rozumnejšie by bolo dolepiť na hranice cestnej zóny "okrem TRAM" a električkám nechať obmedzenie len tam, kde si to vyžaduje stav trate alebo premávka peších.
Reakcia na: fonzo #225440:
Metro je najhorsia volba, pretoze vytvaras novu subsystem, ktory sa ti ale oplati budovat len v centre (a aj tam to je otazne). Ak sa chceme bavit o tuneloch v Bratislave, malo by ist o rozsirenie existujucich systemov (cize elektriciek alebo primestskych vlakov) aby vozidla mohli pokracovat dalej.
Odkedy je pri zimáku smerom na Trnavské mýto "odpočítavanie" času zelenej, resp. času do zelenej? ? ? ?
Reakcia na: david1 #225445:
Cesta trvala rovnako aj v starej chronometráži – dve minúty z Avionu na Mariánsku a dve minúty z Mariánskej na Námestie SNP. Len z tých štyroch minút necelú minútu zabralo brzdenie, stanicovanie a rozjazd zo zastávky Mariánska. Dnes, keď sa nespomaľuje v tomto bode, sa to saturuje zníženou rýchlosťou traťovým úsekom. Po správnosti tam tú minútu mali zobrať – nevzali.

Posledné grafikony však nezohľadnili ani iné dôležité veci – zapnutie preferencie na Priečnej osi pre linku 2, kde ostali pôvodné nadimenzované jazdné doby, zosynchronizovanie svetelných križovatiek Slovanet – Saleziáni pre linky 8 a 9, na viacerých linkách boli úplne nezmyselne popridávané minúty, ale na miestach, kde to vôbec nebolo treba. Výsledok je taký, že sa šuchtá a vetrá, klesá atraktivita MHD ako rýchleho a spoľahlivého systému.
Reakcia na: Solider #225442:
V prvom priklade tie dva zakony nie su "vo vzajomnej kolizii". Ak vodic ide do 40 km/h tak neporusuje ani jeden zakon. MPR 50 neznamema ze si povinny ist 50. Aj v ramci samotneho zakona o cestnej premavke existuje viacero pripadov kedy je vodicovi ulozena povinnost ist pomalsie nez je MPR (napriklad skrz povinnost ist takou rychlostou aby vedel zastavit na vzdialenost na ktoru ma rozhlad).

Druhy priklad je problematickejsi.
Reakcia na: Yasuhiro #225441:
Tak, sorry ale opravím ťa... Ja som síce mladší ročník voči mostu SNP ale nie o veľa. Musím povedať, že srdce Bratislavy bolo krásne aj nábrežie. Keby ten most stal niekde inde, tak turisti by tu mali naozaj čo pozerať! To len tebe/Vám sa to nepáčilo. Takže je za čím smútiť!!!
Reakcia na: Solider #225443:
Ja tomu rozumiem.
No paradoxne sa jazdí po zrekonštruovanej trati pomalšie ako predtým ak nerátam prejazdy cez zlomené kolaje.
Že to nikoho s vodičov či dispečerov neserie.

Ešte že grafikonisti si urobili nadprácu a vyhodili aspoň zastávku Mariánska s informačného systému a vodiči ju nemusia ručne prehadzovať..
?
Reakcia na: Solider #225442:
Pokiaľ viem práve z tebou uvedených dôvodov sa v praxi uplatňuje (uplatňoval) taký výklad, že aj ED vedená v stredovom páse komunikácie sa považuje za ED, ktorá používa cestnú komunikáciu.
Reakcia na: david1 #225439:
Logicky – ak odídeš z Amerického námestia načas, čo chceš robiť štyri minúty po Námestie SNP? Reálne to predpisovou rýchlosťou prejdeš za necelé dve minúty. Nemôžeš prísť na Námestie SNP a tam tri minúty vetrať, keďže zablokuješ celý exponovaný uzol.
Reakcia na: 810zssk #225438:
Dajme si príklad – Ružinovská ulica. Električkový koľajový pás v stredovom ostrovčeku cestnej komunikácie, podľa zákona o cestnej premávke súčasť cesty. Takže sa tu vzťahujú pravidlá cestnej premávky podľa zákona č. 8/2009 Z. z. Na cestnej komunikácii určené dopravné značky, maximálna povolená rýchlosť 40 km/h. Dráhovým predpisom určená maximálna povolená rýchlosť 50 km/h. Ako má vodič električky dodržať obidva zákony, tzn. zákon o cestnej premávke a zároveň aj zákon o dráhach, vrátane vyhlášky o dopravnom poriadku dráh, ak sú tieto vo vzájomnej kolízii?

Druhý príklad – Račianska. Električkový koľajový pás uprostred cestnej komunikácie. Rovnako súčasť cesty podľa zákona o cestnej premávke. Pri zastávke Mladá Garda svetelné signály trojfarebnej sústavy, električkové signály chýbajú. Podľa výhlášky č. 9/2009 Z. z. svetelné signály platia pre všetkých vodičov na ceste, ak sú zriadené tzv. gule, tak sa vodiči električiek riadia nimi. Má vodič električky zastaviť alebo nie?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.