Ja sa v drobnok k tomu systemu vyjadrim,
problemom Britanie z mojho uhla nieje privatizacia prevadzkovatelov zeleznic a neschonost vlady(vlaky objednava podobne ako u nas Ministerstvo) urcit odkial kam a za kolko maju vlaky premavat.
V britanii sprivatizovali a system tak ze je spravca infrastruktury a prepravcovia pre tu ktoru oblast. A stat povedal ze tam a tam musis premavat ak nie tak podaj staznost ze je to nerentabilne a doloz kopu formularov a my rozhodneme ci to je alebo nieje rentabilne.
Cize: - musis premavat na vsetkych castiacha trate ale prevadzkovatel si viac menej urcuje grafikon. Nieje dotacia na kilometere ako pobera napriklad RJ na Ba-KN ale celkova platba za prevadzkovanie vsetkych vlakov.
Cize sme pri tom ze treba urcit jasne podmienky (vozne, vozokilometre, grafikon, cistota, poruchovost a samozrejme ich aj vyzadovat) a mysliet aj na zvysenie zaujmu cestujucich (problem RJ na BA-KN 3nasobny narast cestujucich oproti kalkulacii v zmluve a MDPT neche platit viac za dalsie supravy), samozrejme pre RJ je kazdy prepraveny cestujuci plus lebo peniaze si nechava, ma motivaciu ludi do vlakov tahat. Co napriklad SL nema, ak ano urcite by grafikon zmenila.
Urcite neplatit generovanu stratu ako platia niektore mesta sadkam, ale objednavat si presne pocty vlakov vozov a sluzieb co maju byt poskytnute vo vlakoch.
POtom moze konkurencia a sukromnik fungovat. Len musia byt jasne pravidla, ked su dane vagne a site horucou ihlou bude stoho katastrofa.
Optimalne by bol z mojoho uhla pohladu rozlisovat regionalne vlaky a rychliky, regionalne vlaky supnut spolu s autobusmy VUC, aj s balikom financii a Rychliky prestat dotovat, cestujem pravidelne a vzdy je vytazenost aj cez tyzden na trase bratislava - zilina (3-5x tyzdenne) na urovni 80-90% sediacich cestujucich v urcitych staniciach sa stoji. Cize platiti tieto spoje z rozpoctu je hlupost, alebo na ne vyhlasit sutaz a kto to je ochcotny za menej prevadzkovat ten vyhra.
problemom Britanie z mojho uhla nieje privatizacia prevadzkovatelov zeleznic a neschonost vlady(vlaky objednava podobne ako u nas Ministerstvo) urcit odkial kam a za kolko maju vlaky premavat.
V britanii sprivatizovali a system tak ze je spravca infrastruktury a prepravcovia pre tu ktoru oblast. A stat povedal ze tam a tam musis premavat ak nie tak podaj staznost ze je to nerentabilne a doloz kopu formularov a my rozhodneme ci to je alebo nieje rentabilne.
Cize: - musis premavat na vsetkych castiacha trate ale prevadzkovatel si viac menej urcuje grafikon. Nieje dotacia na kilometere ako pobera napriklad RJ na Ba-KN ale celkova platba za prevadzkovanie vsetkych vlakov.
Cize sme pri tom ze treba urcit jasne podmienky (vozne, vozokilometre, grafikon, cistota, poruchovost a samozrejme ich aj vyzadovat) a mysliet aj na zvysenie zaujmu cestujucich (problem RJ na BA-KN 3nasobny narast cestujucich oproti kalkulacii v zmluve a MDPT neche platit viac za dalsie supravy), samozrejme pre RJ je kazdy prepraveny cestujuci plus lebo peniaze si nechava, ma motivaciu ludi do vlakov tahat. Co napriklad SL nema, ak ano urcite by grafikon zmenila.
Urcite neplatit generovanu stratu ako platia niektore mesta sadkam, ale objednavat si presne pocty vlakov vozov a sluzieb co maju byt poskytnute vo vlakoch.
POtom moze konkurencia a sukromnik fungovat. Len musia byt jasne pravidla, ked su dane vagne a site horucou ihlou bude stoho katastrofa.
Optimalne by bol z mojoho uhla pohladu rozlisovat regionalne vlaky a rychliky, regionalne vlaky supnut spolu s autobusmy VUC, aj s balikom financii a Rychliky prestat dotovat, cestujem pravidelne a vzdy je vytazenost aj cez tyzden na trase bratislava - zilina (3-5x tyzdenne) na urovni 80-90% sediacich cestujucich v urcitych staniciach sa stoji. Cize platiti tieto spoje z rozpoctu je hlupost, alebo na ne vyhlasit sutaz a kto to je ochcotny za menej prevadzkovat ten vyhra.
Peon