Ty si to chcel... Spytaj sa S499.1023, je to extrem, ale mas tu aj fobustika a Spectreho, d3ka, verim ze aj ludia ako galiyosha, Sarko, busmech a tak podobne - tak tipujem ze vsetci ti povedia ze T3 je pekna. Jo a este Miki Hrubisko.
Jak ze niesu? Ved ked sa postavim z laminatoveho sedadla, tak ma boli zadok a chrbat, kdezto na calunenom skoro vobec nie. Vsak a preco potom v Brne davaju na laminatove sedadla tie calunene podritniky? Aby boli pekne? V tom pripade to moc pekne nevyzera...
Laminátové sedadlá nie sú nepohodlné, neviem kam na túto momotinu všetci chodíte. Proste si priznajte, že ste v zajatí predsudkov a nepáčia sa vám laminátové sedačky, lebo ich vídate už príliš dlho. A laminátka mala vtedy práce dosť, nepotrebovala robiť sedačky pre Tatru Smíchov.
I.
Nie nie nie... zle si ma pochopil. U Solarisu som myslel pod tym zlepencom to, ze dizajn jednotlivych casti, i ked velmi inovativny a exkluzivny spolu nekonsoliduje. K2S a Karosy 9xx som uviedol len ako priklad na zlepeny dizajn, pricom je uplne jedno, ci je to nove, alebo stare vozidlo - zlepeny dizajn je to aj tak.
Ešte na margo laminátov v T3, tie sa vyrábali vo veľkom závode Plastimat v Hradci Králové.
Dovolím si aj citovať článok zo závodného periodika "Smíchovský Tatrovák" (25.7.1964), ktorý som si dovolil opísať z knihy "40 let tramvají T3":
"Výstavba nových závodů na výrobu umělých hmot a dodávky ropy ze SSSR, jsou příčinou stále rostoucí surovinové základny, která nám vytváří předpoklady po širší využívání plastických hmot ve všedním životě. Tento růst bude zcela zákonitě pokračovat a nutí již nyní zpracovatele i použivatele ke stále častejší aplikaci..."
Na druhej strane je pravda, že lamináty umožnili ich expanzívnu výrobu, odľahčili vozidlá, urýchlili ich montáž a zlacnili náhradné diely. Len sklolaminátové škrupiny pre čelá T3 bolo vyrobených viac ako 30.000. Všetko však má aj svoje nevýhody.
Myslím si, že sa tu trošku pletú niektoré veci. K2S a Karosy 9xx môžu vyzerať ako zlepeniny, pretože tu sa jedná o inováciu už existujúceho dizajnu a inovátor je obmedzený rozmermi a tvarom vozidla.
V prípade Solarisu však ide o úplne nový dizajn a práve to sa páči mnohým zástancom niečoho nového a neokopírovaného. Naopak, nepáči sa odporcom, ktorí sú konzervatívni a zvyknutí na standard look. Dokonca aj sami priznajú, že ide o dizajn 90-tych (aj starších..) rokov.
Čo sa týka laminátov a T3, tak tu nešlo len o kreatívnosť, ale aj o požiadavku vlády, aby zamestnala štátnu laminátku. Hádam každý si bol vedomý toho, že laminátové sedadlá i keď sú praktické, budú nepohodlné.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
COLOR