Reakcia na: Ike #224336:
No ja ako Bratislavcan a uzivatel MHD vidim IDS v sucasnom stave ako absolutne zbytocny.Prisposobeny otrasny sluzbam SL, kde by najradsej vydávali listky este na mechanickych strojcekoch. Ved uz aj v ZSSK su progresivnejsi ako SL. A to vsetko vdaka Frankesteinovi, ktory ich zabetonoval na dlhe roky a tak necitia potrebu sa zlepsovat.
Dnes zotrvavanie v IDS je pre financie aj cestujuceho, len a len zhorsenim.
Ike
Keď sa pozrieš na mapu mesta a izochróny, uvidíš, že sú linky, ktoré vyslovene zabezpečujú základnú obslužnosť jednotlivých sídelných útvarov a sú linky, ktoré len zvyšujú komfort, aby MHD stála bližšie pri tvojom dome. Resp. tú druhú kategóriu by som nazval "doprava poslednej míle".
Netvrdím, že napr. linku 56 je možné zrušiť a linku 21 posilniť, ale ak by nastala v meste mimoriadna situácia (napr. by vyhorela polovica autobusov vo vozovni) a ja by som sa ako manažér mal rozhodnúť, či v nasledujúce ráno preriediť spoje rovnomerne, alebo zachovať interval len na linke 56 alebo len na linke 21, tak rozhodne by som zvolil druhú možnosť, lebo nevypravenie spojov by postihlo viac cestujúcich/zákazníkov/potenciálnych užívateľov IAD.
To sa dá aplikovať aj na dopravnú politiku mesta. Pri riešení preferencie MHD nastane prípad, kedy sú v kolízii dve linky MHD. Ktorú uprednostniť? No tú nosnú.
Kde stavať BUS pruhy (už keď sa na to pozrieme z pohľadu politika, že aj cestujúci IAD sú voliči)? Tam kde jazdí jedna linka s intervalom 15 minút, alebo tam, kde Ti ráno prejde 7.000 cestujúcich za hodinu?
Podľa mňa mesto už dávno malo mať zadefinované, ktoré linky sú nosné a ktoré nie a postupne implementovať politiku podpory MHD. Žiaľ vidíme, že ulice ako Šancová, Štefánikova či Lamačská cesta žiadnu preferenciu MHD nemajú, hoci to, že tu jazdia nosné linky nikto spochybniť nemôže.