Reakcia na: Andy #223856:
Zaujímavé bude to predĺžené IC z Košíc až do Viedne (z Bratislavy pôjde ako REx): "Cestujúci už nemusia v bratislavskej hlavnej stanici prestupovať, dopravca len vymení rušeň." http://www.slovakrail.sk/sk/aktuality/grafikon-vlakovej-dopravy-2017-2018-v-kocke.htmlKeď príde z Košíc zmeškaný, tak to určite spôsobí problém aj na rakúskej strane (v Marcheggu sa vymieňa slovenský vlakvedúci aj rušňovodič za rakúskeho). To potom nebude niekedy stíhať ani obrat z Viedne. Zabezpečí niekto náhradnú súpravu medzi Bratislavou a Viedňou alebo cestujúci budú musieť čakať na ďalší REx? Predpokladám, že v prípade väčšieho meškania bude ten REx tvoriaci súprava z IC-čka medzi Bratislavou a Viedňou v oboch smeroch odrieknutý.
Aj podľa www.cp.sk to vyzerá, že mu v Bratislave v smere do Viedne vymenia iba rušeň. To asi v praxi bude znamenať, že slovenský reštauračný vozeň za slovenské ceny budú môcť využiť aj Rakúšania cestujúci z Marcheggu na konečnú do Viedne.
Wifi bude, predpokladám, fungovať iba na území Slovenskej republiky. Som zvedavý či na zaintegrovanom úseku IDS BK (Hlavná stanica - DNV) bude ten vlak označený ako S20 (vnútri a zvonka na súprave). A keďže to bude medzi Bratislavou a Viedňou iba REx, tak vozeň / vozne 1. triedy (čo tam budú) budú teda môcť využívať cestujúci bez príplatku? Totiž tarifa IDS BK, pokiaľ viem, nepozná 1. triedu a to isté ani tarifa MPS s Rakúskom ani tá spiatočná na trasu "Bratislava - Viedeň"... A keď niekto pocestuje z Košíc v 1. triede do Viedne, tak snáď ho odtiaľ v Bratislave nevyhodia - teda, že nepôjdu tie vozne zamknuté a prázdne...
Vozeň ZSSK so zdvíhacou plošinou budú vedieť rakúski železničiari použiť vo Viedni pre nástup / výstup imobilných cestujúcich?
Peon
Najlepšie je, že knižné CP predáva ZSSK iba v Zákazníckych centrách (zdá sa mi, že kedysi to predávali aj v pokladniciach s KVC). A dá sa platiť iba v hotovosti! Zaujímavé, že cestovné lístky aj do zahraničia (!) sa na viacerých staniciach dajú platiť platobnou kartou. S knižným CP si Sekcia odúčtovania tržieb železníc v ZSSK nevie poradiť?
Možnosť kúpy iba v Zákazníckych centrách je, predpokladám, spôsobená tým, že iba tam majú registračnú pokladnicu - aj kvôli rôznym spomienkovým predmetom súvisiacich so železnicou. A to ani tie sa nedajú platiť platobnou kartou?
Predpokladám, že každý rok kupuje knižné CP vlakov menej ľudí. Na rozdiel od minulosti sú tie CP celkovo tenšie. To ich tlačia tak málo, že na jeden výtlačok to vychádza tak draho alebo ŽSR, ktoré to vydávajú to vnímajú ako komerčnú službu na ktorej sa snažia zarobiť? Alebo na knižnom CP zarába ZSSK?
A napriek tomu, že to vydáva ŽSR, tak nikde u nich (napr. na Klemensovej ul.) sa to nikdy nedalo kúpiť?
PS: Čo si pamätám (ak sa to nezmenilo), tak DPB neumožňuje platiť cestovné lístky na linku 901 v predajniach platobnou kartou. A v automatoch sú dostupné iba v tých starších žltých, ktoré neboli prerobené aj na možnosť platby kartou. To je tak len preto, že tá linka je (teda aspoň oficiálne) prevádzkovaná mimo výkonov vo verejnom záujme?