Reakcia na: S499.1023 #223848:
Myslim ze pri iKVC nejde o sluzby vs. tovar. Ide o to ze cestovny listok sa sam o sebe povazuje za danovy doklad / fakturu ale k cestovnemu poriadku musia vydat doklad z registracnej pokladne. To by znamenalo neumerne naklady, keby museli vybavit kazdu stanicu fiskalnou tlaciarnou (cca 400-600 €) alebo prenosnou fiskalnou pokladnou (cca 300 €). Samozrejme + poplatky za zaregistrovanie, servisnu organizaciu, archivaciu zurnalov, zaucenie obsluhy, vykonavanie a archivacia uzavierok,...Prave kvoli tomu maju zakaznicke centra malu prenosnu kasu aby takyto doklad vedeli vydat.
Peon
Najlepšie je, že knižné CP predáva ZSSK iba v Zákazníckych centrách (zdá sa mi, že kedysi to predávali aj v pokladniciach s KVC). A dá sa platiť iba v hotovosti! Zaujímavé, že cestovné lístky aj do zahraničia (!) sa na viacerých staniciach dajú platiť platobnou kartou. S knižným CP si Sekcia odúčtovania tržieb železníc v ZSSK nevie poradiť?
Možnosť kúpy iba v Zákazníckych centrách je, predpokladám, spôsobená tým, že iba tam majú registračnú pokladnicu - aj kvôli rôznym spomienkovým predmetom súvisiacich so železnicou. A to ani tie sa nedajú platiť platobnou kartou?
Predpokladám, že každý rok kupuje knižné CP vlakov menej ľudí. Na rozdiel od minulosti sú tie CP celkovo tenšie. To ich tlačia tak málo, že na jeden výtlačok to vychádza tak draho alebo ŽSR, ktoré to vydávajú to vnímajú ako komerčnú službu na ktorej sa snažia zarobiť? Alebo na knižnom CP zarába ZSSK?
A napriek tomu, že to vydáva ŽSR, tak nikde u nich (napr. na Klemensovej ul.) sa to nikdy nedalo kúpiť?
PS: Čo si pamätám (ak sa to nezmenilo), tak DPB neumožňuje platiť cestovné lístky na linku 901 v predajniach platobnou kartou. A v automatoch sú dostupné iba v tých starších žltých, ktoré neboli prerobené aj na možnosť platby kartou. To je tak len preto, že tá linka je (teda aspoň oficiálne) prevádzkovaná mimo výkonov vo verejnom záujme?