Boze, to je fakt kralovsky produkt. Paci sa mi nemoznost predaja nulovych PCL - prave pre tie skupiny ako su seniori 70+ a TZP by ta posta este mala aky-taky zmysel. Este 70+ povedzme ze beriem, kedze to je nulovy listok (= nie je provizia), ale pri bonusovej zlave predsa DPB za tie listky peniaze dostava, akurat od mesta namiesto zakaznika. Aky je teda problem to na poste predavat a poste vyplacat proviziu?
Tak už bol spustený web http://www.spps.sk/sluzbycestujucim Kopírujem sem z toho bez komentára, aby sme mali na to pamiatku keď tú službu pre nezáujem cestujúcich zrušia...
"Uveďte o akú tarifnú zónu a tarifu času máte záujem a od kedy má byť električenka platná.Uhraďte nákup električenky v hotovosti, platobnou kartou Poštovej banky, Poštovou kartou alebo Poštovou kartou – Komerčnou. V prípade nákupu električenky na BMK uhraďte nákup bezhotovostne kartou BMK, na ktorú si električenku kupujete."
"Nákup električenky začína platiť 4 hodiny po jej dobití." ... "V prípade omylu alebo chyby je možné uskutočniť storno predaja električenky do 15 minút od jeho realizácie na pošte."
"Elektronická peňaženka je služba na karte DPB, prostredníctvom ktorej si môžete dobíjať kredit a kupovať elektronické cestovné lístky. Minimálna výška dobitia elektronickej peňaženky na pošte je 10 EUR, maximálna výška kreditu (zostatku) je 150 EUR."
"Kúpu električenky môžete zrealizovať na už existujúci nosič, a to bezkontaktnú čipovú kartu, ktorú vydal DPB, Bratislavskú mestskú kartu alebo na ISIC kartu. Dobíjané karty musia byť platné a musia mať aktivovanú dopravnú funkcionalitu DPB (je potrebná návšteva pobočky DPB). V prípade nároku na Zľavnené cestovné a/alebo Bonusovú zľavu pre držiteľov Bratislavskej mestskej karty tieto musia byť aktivované resp. prolongované."
"Na pošte nie je možné zakúpiť električenku, ak je jej cena 0,- EUR, teda
a) ak má cestujúci viac ako 70 rokov,
b) ak je uplatnená bonusová zľava pre určené skupiny s trvalým pobytom v Bratislavskom kraji a cestujúci sú držitelia: preukazu ŤZP alebo ŤZPS, diamantovej plakety prof. MUDr. Jánskeho, preukazu účastníka protifašistického odboja, protikomunistického odboja a politických väzňov a ich rodinným príslušníkom s trvalým pobytom v Bratislavskom kraji (manžel, manželka, brat, sestra, deti)."
Heh, práve som sa vrátil od lokomotívy, kde sme to (podstatne menšie, asi 2m2) čistili štyria dve hodiny špeciálnym prípravkom na odstraňovanie graffiti za 3.490,- CZK / 4 l práve z dôvodu, aby zmrdi nevideli svoje dielo na trati. Takže rossa môžem uistiť, že nemá pravdu ani s troškou technického benínu ani s chvíľkou času.
Jasne a troska casu a trpezlivosti a cele za troska penazi (mzda, cas odstavenia voza, ...)
ked si myslis ze to nic nie je, mozes sa DPB ponuknut ze im to vycistis pro-bono.
>222405: veľmi pekne napísané...
>222404: sú tam zaujímavosti typu kapucíni-pko 5, opačne 4 . Na 4ku do dúbravky s geniálnosťou 2-0 (molecova-pri kríži tuším 3krát) sa nechytá...
Sledovali ste niekto dnešné dopravné obmedzenia v meste? Zaujíma ma hlavne premávka električiek do Petržalky. Ako dlho tam vôbec nepremávali? Takže tento rok nebola električková linka X1 kyvadlovo premávajúca medzi Petržalkou a zjazdom zo Starého mosta pri Šafárikovom nám.? Nebola nasadená ani autobusová X1 z ktorej by sa dalo niekde prestúpiť na linky 1 a 3 alebo inú alternatívu na Hlavnú stanicu a do Rače? Dnes by kvôli oprave električkovej trate na Štúrovej ul. nepomohol ani peší presun na zastávku Námestie SNP, takže cestujúci si asi museli počkať na obnovenie premávky.
Chronometráže a grafikony sú dnes objektívne úplne o ničom. To zaokrúhľovanie vyzerá v praxi tak, že sa v áčkovom čase striedajú obdobia nestíhania s nelogickými vyrovnávačkami, čo spôsobuje, že sa nedá odísť z každej zastávky načas bez zbytočného vetrania, ak sa dostane pri vyrovnávačkách do predstihu, prípadne dôsledným vyčkávaním do riadneho odchodu sa nestíhajú svetlá a nadväznosti, čo spôsobuje meškanie iných vozidiel a prenášanie meškaní na iné radiály, čím sa tie papierovo geniálne matematické preklady stávajú len zdrapom papiera. Plus samozrejme ďalšie faktory, napríklad ľudský faktor, niektorí jednoducho nevedia jazdiť bez meškania.
Potom sú linky, ako Tibor spomína, kde sú fiktívne a nereálne časy (linka 4) alebo sú linky, kde sa chronicky vetrá (linka 2, nemá zohľadnenú zapnutú preferenciu pod stanicou), takže sa teraz cez prázdniny bežne stane, že dvojka sa dostane pred štvorku a meškanie zbytočne narastá.
Nie veľa. Ide o to, že by sa nemuselo vôbec.
Najbombovejšia bomba je blumentál-am. nám. 3 minúty. Ani víkendové 2 biely kríž-mladá garda nie sú na zahodenie, no nepostoj radostne 50 sekúnd aby si mohol nestihnúť svetlá na pioniersku. O chlp, ale spoľahlivo
Grafikonisti či chronometristi (...metrážnici? ...metrážisti?) sú v pohode, zlo je vodič, ktorý čaká na hybešovej na nulu, spolu s cestujúcimi sleduje 56ku idúcu zhora z barónky, v najskoršej možnej (dovolenej) sekunde odíde na detviansku, aby tú istú 56ku videli odchádzať z čachtickej :))) O nič nejde, veď o polhoďku pôjde ďalšia, no nie?
PS pre 1203ku: viem, že tak to má byť lebo prepravne nezaujímavý rendez
Jurigovo-Molecova 2 minúty. Vybavíš Molecova, máš voľno, nejdeš, lebo predbiehanie grafikonu (vybranými) vodičmi je trestané. Nasleduje 1 minúta na Botanická. Túto minútu čakáš na voľno , z Botanickej nejde nemeškať...
Takýchto chuťoviek má každá linka (snáď s výnimkou 9, ale to isto čoskoro “opravia“) niekoľko. Som presvedčený, že o tom kompetentní vedia aj bez neviemkoľkotisícového sw. A?
Nič... Takže tak.
2xT3SUCS
Takýchto chuťoviek má každá linka (snáď s výnimkou 9, ale to isto čoskoro “opravia“) niekoľko. Som presvedčený, že o tom kompetentní vedia aj bez neviemkoľkotisícového sw. A?
Nič... Takže tak.