Reakcia na: Ike #221999:
Externá firma slúži len na odlievanie peňazí, podnik si to pokojne môže robiť efektívnejšie vo vlastnej réžii. Čo sa týka základného dočisťovania, to súhlasím, ale vozy musia byť aj vybavené napríklad takou metlou a obratiská smetnými košmi. Na väčšie zametanie alebo umývanie nie je čas. Pokiaľ ide o prideľovanie, tak starostlivosť o salón pre cestujúcich sa väčšiny pridelených vozov netýka (4045 je ozaj výnimka potvrdzujúca pravidlo) a komparatívna výhoda prideľovania končí dverami kabíny vodiča.Na poslednú otázku neviem presne odpovedať, pretože netuším, ktorých konkrétnych priebežných/východiskových zastávok sa to týka. Určitú odpoveď načrtol 810zssk. Minulý rok sa táto problematika riešila pri predĺženej linke 6 pod Most SNP. Vodiči nemali jednotný metodický pokyn a tak si to každý riešil podľa seba – niekto pristavil a neotvoril dvere, niekto pristavil a otvoril dvere na fotobunku, niekto pristavil a otvoril dvere na centrál a päť minút púšťal klímový vzduch z voza, niekto nepristavil až do 15 sekúnd pred odchodom. Až sa musel urobiť príkaz, ktorý prikazoval pristavovať k nástupišťu a umožniť cestujúcim nástup do vozidla, ale s pochopením tohto príkazu mali viacerí jedinci problém.
Ike
Ak pracujem v banke, na zákazníckom mieste, tak za čistotu zákazníckeho miesta zodpovedá upratovacia služba. Za bordel na mojom stole ale zodpovedám ja. Ak ho neupracem, robím zlé meno sebe, ale aj celej pobočke, či dokonca banke.
Toto platí aj pre MHD. Vodič by si mal "bordel" a základné viditeľné znečistenie upratať na konečnej bez ohľadu na to, či má pridelený voz, alebo nie. Hĺbkové a systematické čistenie by ale mala robiť externá firma.
Inak, keď už riešime prestávky. Čo je reálnou prekážkou k tomu, aby ma vodič na vybraných zastávkach ako cestujúceho pustil do vozidla počas vyrovnávacej prestávky?