Reakcia na: Ámos #220876:
Zasa nedá sa povedať, že výbojka = zlá distribúcia svetla a LED =dobrá, smutným príkladom nech sú práve poeurofondované dediny. Pocit bezpečnosti a prevencia kriminality tiež nie je len doména LEDiek. V Prešove na sídliskách sa ľudia sťažovali na horší pocit práve po výmene svetiel za žiariace len dolu a nie aj na okolitú zeleň. Podľa mňa stačí nahradiť oranžovosivú tmu sodíka za omnoho príjemnejšie žltkasté svetlo halogenidu a prostredie hned inak pôsobí. Stačí sa ísť pozrieť do Levoče. Cca 15 rokov staré sodíky vytvárali tmavé ulice na ktorých som sa nechcel zdržať, kým ulice s vymenenými svietidlami za halogenidy s poriadnymi parabolami pri rovnakej hustote osv. bodov navodzovali atmosféru pre bezpečnú večernú prechádzku.
Keď má teleso do daných podmienok dobre zvolenú svietivosť, teplotu, vernosť podania farieb, optiku, osvetlený uhol a náklady na prevádzku, tak tam môžu byť zabudované hoc aj svätojánske mušky a efekt sa dostaví. ?
Rubber38
Navyše, v mieste toho oblúku trať križuje námestie pred SND, čiže široký priestor pre peších, tam by nebolo vhodné jazdiť nad cca 30 ani pri rovnej trati, podobne, ako napr. pri Kapucínskej, či Nám. SNP.
Skôr by ma zaujímalo, ako tú trať chcú priviesť na Košickú, ako robiť problém z jedného esíčka pred SND, keď už sa teda chceme baviť o detailoch vedenia trate (resp. nie je mi jasné vo všeobecnosti, ako bude riešený priestor severne od mrakodrapu, nejak sa tomu všetky vizualizácie vyhýbajú).