http://debata.pravda.sk/debata/413205-doprava-skolabuje-ked-bude-mat-auto-polovica-slovakov/
"Pri dnešných technológiách je jedno, či máte autobus v samostatnom jazdnom pruhu, alebo električku na koľajniciach." Dovolím si zásadne nesúhlasiť. Okrem toho je tu istý faktor "viditeľnosti siete", už len trolejbus je oproti autobusu atraktívnejší, lebo ľudia vidia drôty nad ulicou, tak je jasné že "tu niečo jazdí". Životnosť autobusu a tramvaje je neporovnateľná, rovnako ako kapacita a tým pádom produktivita vodiča. Naopak, veľkým problémom je skôr to, že sa na mnohých trasách MHD nasadzujú autobusy, ktoré nestačia kapacitne, nie sú atraktívne a z dlhodobého hľadiska by bola koľajová doprava oveľa výhodnejšia. Navyše boli nasadené ako "dočasné" riešenie, než sa vybuduje systém vyššej úrovne. Expresné autobusy všetky zanikli, lebo ich prevádzka bola drahá a dnes by aj tak uviazli v zápche čím by sa ich zmysel strácal. Ako príklad si vezmime "expresnú" linku 21. Koľko zastávok za posledné roky pribudlo je asi priamo úmerné tomu, koľko cestujúcich z linky 21 presadlo do áut. Žiadna technológia toto nezmení, lebo nezmení ani myslenie KDI a ich prístup.
"Pri dnešných technológiách je jedno, či máte autobus v samostatnom jazdnom pruhu, alebo električku na koľajniciach." Dovolím si zásadne nesúhlasiť. Okrem toho je tu istý faktor "viditeľnosti siete", už len trolejbus je oproti autobusu atraktívnejší, lebo ľudia vidia drôty nad ulicou, tak je jasné že "tu niečo jazdí". Životnosť autobusu a tramvaje je neporovnateľná, rovnako ako kapacita a tým pádom produktivita vodiča. Naopak, veľkým problémom je skôr to, že sa na mnohých trasách MHD nasadzujú autobusy, ktoré nestačia kapacitne, nie sú atraktívne a z dlhodobého hľadiska by bola koľajová doprava oveľa výhodnejšia. Navyše boli nasadené ako "dočasné" riešenie, než sa vybuduje systém vyššej úrovne. Expresné autobusy všetky zanikli, lebo ich prevádzka bola drahá a dnes by aj tak uviazli v zápche čím by sa ich zmysel strácal. Ako príklad si vezmime "expresnú" linku 21. Koľko zastávok za posledné roky pribudlo je asi priamo úmerné tomu, koľko cestujúcich z linky 21 presadlo do áut. Žiadna technológia toto nezmení, lebo nezmení ani myslenie KDI a ich prístup.
3pa3ck3