1) Dohodnut sa s ostatnymi vlastnikmi
2) Preto by bola dotacia na "dom" podla TP, aby si "svoju" cast dotacie nezinkasoval 2x. V druhej nehnutelnosti si zaratas naklad do prenajmu.
Existuju, samozrejme, lenze mentalita Slovaka je, ze sa o vec zacne zaujimat az vtedy, ked mu niekto siahne do penazenky... Rovnako ako s dansmi a odvodmi - ak by zamestnanec dostaval celu sumu z pasky a sam si z nej platil odvody+dan, tiez by boli fukoty.
ako mozes napisat taku blbost, ze je L99 zbytocna? vidno, ze s nou necestujes, inak by si nieco take nenapisal, najdi alternativu pre trasu mlynarovicova - kopcany, kolkokrat nadavam, ked vynecha L99 a nemam ako sa dostat k zst petrzalka, aby som prestupila, ci je podla teba idealnejsie L84 - jungmanova prestup L88 na zaporozsku a este podchodom zbehnut na druhu stranu na L80? to je alternativa od cloveka, co banuje za expresnymi linkami a efektivitou cestovania? ved aj premyslaj nad tym, co pises
ad. tri ciele L80, cestujem touto trasou poslednych 9 rokov, a nestalo sa, ze by som ich poplietla, skor sofer sa zabudol prehodit a otacal z udernickej do kopcian, ciele su dostatocne citatelne a hlavne, vies kedy ti ide spoj, takze aj ked narychlo prestupujes z L99 na L80, ktorej vidis iba chrbat bez panela s cielom, vies, ze v tom case ide do kopcian
inak skratenie intervalov roky dozadu v rannej spicke velmi pomohlo, netusim, ci ho zadotovali firmy v kopcanoch, predsalen za tie roky sa ich pocet znasobil, rovnako pocet cestujucich do tejto casti, stava sa, ze v poobednej spicke je L80 plna uz tretiu zastavku od kopcian smer mesto, ale cast sa odfiltruje pri prestupe zst petrzalka
Mňa by zaujímalo
1) aký mám, ako vlastník BaNP dosah na rozhodnutie iných (to nemám ani ako zástupca vlastníkov),
2) ak vlastním dve nehnuteľnosti, zákonite nemôžem v oboch bývať a chcieť od podnájomníkov, aby si zmenili TP mi príde trocha uletené.
Na vymáhanie TP existujú aj účinnejšie nástroje. Napr. spomínaná električenka alebo parkovacia politika.
Nepokutujem susedov. Vsetci v dome su vlastnici bytov a NP, maju za dom vlastneho spravcu, maju "osobomesiace". Maju schodze, tak tam si predsa sami mozu nastavit sposoby uhrad pre jednotlive byty - vlastne, prenajate, nech by to mali aj podla osobomesiacov... Pocet osob pre dom A je s trvalym pobytom (statistika mesta) X, pocet osob nahlasenych spravcovi casto X+Y. Takze uz zavisi od vacsiny pri hlasovani. Dom jednoducho dostane "dotaciu" z mesta podla poctu osob s TP. A je na vlastnikoch, ako sa vedia dohodnut na tom, ako si pokryju kompletne naklady u OLO.
Elektricenka so zlavou 10% by sa dala zaviest v priebehu tyzdnov. Cely technicky mechanizmus na to uz existuje (preplacanie zliav TZP, plaketarom a podobne). Staci rozsah takto poskytovanych zliav rozsirit o dalsiu, 10%nu.
Prave toto by bolo mozne riesit roznymi cenami za sluzby, ale nie v style BMK, ze "najprv si zaplat avyber si spriaznenu banku".
Jednoducho zlava na salinkartu minus 10% na zaklade predlozenia OP, prenajom parkovacieho miesta za nizsiu cenu pri TP v BA+dane auto musi byt napisane na osobu s TP tu. Samozrejme pri dvoch podanych ziadostiach uprednostnit domacu.
Zacat konecne odtahovat parkujucich "hocikde", potom sa zvysi tlak na realizaciu predchadzajuceho bodu.
Sluzby OLO podla poctu osob TP na danej adrese koeficient minus 10% z ceny, jazdy navyse za olnu dumu, potom by sa spamatali aj obyvatelia panelakov, ktori maju neprihlasenych susedov.
Dan z nehnutelnosti zlava pri majiteloch s TP v BA alebo vyssia sadzba pri majiteloch "odinakial".
Keby sa chcelo, je mozne vymysliet vela motivatorov pre migrantov.
Problémom je nedisciplinovanosť migrantov, ktorí si častokrát nemenia TP a teda oficiálne sa nachádzajú v častiach, ktorých verejné služby nevyužívajú a využívajú služby tam, kde nie sú činiteľom zvýšenia pri prerozdeľovaní daní. To by platilo, aj keby bolo sčítanie superdokonalé.
Sčítanie je podľa mňa v súčasnej podobe hlúposť (a ešte väčšia je viazať na jeho údaje transfer z daní), keďže prvé dáta z neho ti vypľujú najskôr po roku a to už je situácia úplne iná.
Máme predsa centrálny register obyvateľstva, máme MČ s ohlasovňami pobytu, matriky (narodenia/úmrtia), takže mesto by mohlo mať dáta o počte obyvateľov v pohode aj na dennej báze. ?
Predpokladám, že magistrát by mal mať predsa v pohode čísla o počtoch obyvateľov - predsa niekde máš nahlásený trvalý pobyt, čiže nemôže byť problém zo 17 MČ získavať dáta dajme tomu s ľubovoľnou periodicitou a na základe toho zistiť "kde koľko" ľudí je, dokonca v akej vekovej štruktúre (t.j. školy, práca, "dôchodci")
Petržalka má okolo 25% obyvateľov BA, v tomto prípade povedzme, že "našťastie" sú väčšinou v panelákoch a nie RD, čiže nie sú roztrúsení na veľkej ploche, takže nie je potrebných relatívne veľa vozov na dlhé vzdialenosti. A tým pádom nie je nutné 25% vozov DPB použiť iba pre Petržalku.
A koho je to chyba? Magistratu, ze ludia nevyplnali scitanie tak, ako mali. Prosto momentalne riesis problemy, ktore nie su. Tak ako sa moze stat v spicke, ze sa do L80 nedostanes, tak su aj ine linky. A v niektorych to je celodenny problem.
A ked uz mienis pindat na to, ako sa musis chudacik tlacit, tak si vyskusaj L21/28/31/32/33/37/39 a dalsich XYZ liniek. Pretoze pri tych linkach by si nevolal po vacsich autobusoch, ale rovno po metre. A narozdiel od L80 je L31/39 plna permanentne pocas skolskeho roka.
Spravne pises, treba kapacitu rovnomerne vyclenit podla dopytu. A preto na L80 nezostava na klbaky, ked v beznej situacii stacia kratke autobusy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kecho
2) Preto by bola dotacia na "dom" podla TP, aby si "svoju" cast dotacie nezinkasoval 2x. V druhej nehnutelnosti si zaratas naklad do prenajmu.
Existuju, samozrejme, lenze mentalita Slovaka je, ze sa o vec zacne zaujimat az vtedy, ked mu niekto siahne do penazenky... Rovnako ako s dansmi a odvodmi - ak by zamestnanec dostaval celu sumu z pasky a sam si z nej platil odvody+dan, tiez by boli fukoty.