Reakcia na: Doprava.Dolava #218171:
Môžem ti dať jdden divoký, ale reálny príklad z Belgicka: nosná linka 1 napájajúca predmestia Monsu. Narátal som spolu 11 (!) konečných a veru si nespomínam, že by ASPOŇ RAZ niekto zmätkoval, kam sa vezie. A to nemajú ani inverzné nápisy, ani doplnkové písmená k číslu linky, ba naopak - vyskytnú sa zverstvá typu "Saint-Ghislain Rue du Sas" napchaté do jedného riadku tak, že aj zdravý človek vidí z diaľky len rad slížov. Je to o zvyku - keď ti v meste jazdí linka 1 s 11 konečnými, 2 s šiestimi, 82 s dvanástimi atď., displej proste čítaš automaticky.
Rozhodne nevravím, že taký systém je dobrý, ale problémy L80 či zlúčenej 31/39 a 83/84 sú proti tomu úplne malicherné. Bohužiaľ, ak sa niekto nie je ochotný opýtať spolucestujúcich na číslo či trasu, ani cestovať s rezervou ak má sklony zle nastupovať, tak mu niet pomoci bez ohľadu na linkové vedenie.
Viko
Holíčska - Čiližská 68+202, prestup pri bývalom Gumone.
Vyšehradská-Astronomická 93+9, prestup na Zochovej.
Nechceš si konečne začať overovať veci, kým niečo tresneš??? (a že ja trepem dve na tri...)
Spomienkový optimizmus je krásny jav, ale čo z toho, keď tie linky jazdili absolútne bez intervalu, duplovali sa, bolo ich milión a kým si prečítal všetky CP na zastávke tak si aj zabudol, čo ti kedy ide?
97 ti jedinú ako tak uznám, 86 po zavretí Matadorky vcelku stratila zmysel, 90 by bola len za cenu oslabenia 93, 59 je vynechávaním Zochovej a račianskými zápchami úplne zbytočnou, 89 by neviem akú klientelu mala, 81 nie je tiež žiadna veľká strata (a ak spomienky neklamú, ráno to bola linka, do ktorej sa spoľahlivo dalo pohodlne zmestiť).
A ešte k tomu, čo si na mňa reagoval predtým:
Čo? Čo? ČO? Električka je pomalšia než metro, tak zaveďme autobusy pomalšie než električka?
Cesty sa zázračne neuvoľnia vytvorením expresov, takže jazdné doby z 90.rokov už nedosiahneme. A v sedle je tiež prínos otázny - ak to bude chodiť poriedko a ušetrím 4 minúty (83 vs. 92/192 Technopol-Patrónka), tak sa mi neoplatí čakať na rýchlejší.
Expres má význam pre periférie typu DNV, kde je jedinou nosnou linkou. Až keď budú všetky linky primerane rýchle, dostatočne husté, vozy viditeľne čisté a udržiavané, zastávky príjemné a problémy na trase operatívne odstraňované, tak sa môžme baviť o tom, či celoplošné zexpresnenie vybraných spojov liniek je to, čo nám chýba ku šťastiu. Ale myslím, že by sa ti nepáčilo, keby štvrtina spojov L80 bola zrýchlená, lebo by to prinieslo nerovnomernejšie obsadenie, dlhšie čakanie v neuzlových zastávkach a menej prehľadnosti.