Reakcia na: zlomok #218021:
S tými prestupmi si ma vôbec nepochopil. 1) písal som o sedle keď mi je kapacita nanič, 2) myslený bol prestup vo vymenovaných uzloch z nekoľajovej MHD na eliny, na smery kde mi súčasné linky sú za jednu, lebo sa už nevetvia. Pri tých "krásnych" sedlových intervaloch (L68 12', L83&84 15', L20 20' atď.) nemám vôbec žiaden benefit, akurát minútu navyše. Preklady nevyjdú všade ideálne (v extrémnom prípade mi vyjde, že miesto 1x 8' budem čakať 2x 5'), meškania sa dejjú v každej dennej dobe. Jasné, čo to je minúta-dve, lenže ide o to, že tvojim systémom celodenne zhoršuješ súčasný stav výmenou len za to, že špička bude civilizovanejšia. Ak chceš do systému prilákať ďalších ľudí, treba ho kontinuálne zlepšovať. Som proti systému odvšadiaľ všade, napríklad Petržalke jeho potlačenie veľmi pomohlo - viac kapacity, lepšia ponuka, čo v konečnom efekte znamenalo aj istý nárast, pokiaľ si spomínam. (Bohužiaľ vnútropetržalské cestovanie zostáva rozpačité - pri nespoľahlivých linkách 68 a 96 je vetva na kríž Hájmi úplne nevyspytateľná pre cestujúceho, ale to je zas na inú diskusiu.)Avšak netreba ľudí šikanovať prestupovaním do nemoty, ak dvojlinkový variant v dobrom nastavení dokáže ponúknuť podobné prevádzkové podmienky.
Na margo parkovacej politiky: asi sa spoliehajú, že je to taký paškvil, ktorý cesty nevyprázdni ?
Apropo články: Linz má iné zdroje ako Bratislava. Chcelo by to sakra dobrú analýzu, aby sme zistili, či výroba 2 článkov, prekopávka elektriny a elektroniky, problémy plynúce z rozdielnej životnosti dielov a zmien v dielenskom zázemí, zmena v spotrebe a potrebe vodičov... je v bratislavských podmienkach tak geniálne návratná, aby to neboli utopené peniaze.
Viko
Máš podložené, že europrojekt na vypísanú výzvu by bol úspešný, ak by okrem náhrady voziel riešilo i nepriame rozšírenie vozoparku? (neviem, pýtam sa).
A myslením dopredu by som sa na tvojom mieste asi neoháňal: Ponúkal si Vinohrady a vysvitol z toho výstrel do tmy, ďalej nikde nevidím, ako zohľadňuješ vo výpočtoch parkovaciu politiku, P+R či sfunkčnenie IDS.
Fakt ti nepripadá pochybné modernizovať a pridávať články do Škodoviek po uplynutí zlomku ich plánovanej životnosti? Sú všetky T3P a T3G v takom stave, aby sa bez ďalších nákladov komfortom aspoň vyrovnali T6A5?
Akým benefitom je pre mňa, ak v sedle (čiže kapacita je mi na milú jarmilu) budem chcieť ísť medzi bodmi kde už nepovedie doterajšia linka? +1' čakanie na začiatku cesty, + >2' prestup navyše? Kapacitné posilnenie pri zhoršení intervalu je cesta do pekla, lebo to ľuďom nevysvetlíš ("nielenže zrušili jednu linku, ešte aj druhú okresali").
„Skrátením linkových intervalov sa prestupné časy práve skrátia, nie predĺžia."
Neviem, či mi to nemyslí, ale akým spôsobom sa skráti prestupný čas napr. v reláciách TrMy->Ružinov, Damborského->Krčace, Zochova->KV, Ovsište->Šafko atď., ak miesto 4' bude 5' interval???
Záverom, prečo by nám zrovna Praha mala byť vzorom v prístupe k vozoparku? To máme tiež zaviesť iksročný plán na ďalšiu vanizáciu v Kardaus dizajne? Spraviť si dáky ceduláč?
-----
S499.1023 #218011 : neprežil som celý život v doprave, preto ťa skromne prosím, objasnil by si mi, čomu som sa v technike nemal ako priučiť? Keď raz ani na pražských fórach nenájdem, prečo T6A5/I mohli mať skladacie dvere a u /III sa to nedá (pamätám si len plky, ako sa to neoplatí), tak nech aspoň mâ šancu tunajší odborník sa prejaviť, ak teda cieľom nebolo len rýpať.