Reakcia na: zakaznik #217604:
0.1 sekundy? Aha, preto mi trva na mojom telefone nascanovanie QR kodu 1-2 sekundy, kym zaostri, do sekundy kym nacita a dalsiu sekundu/dve kym vykona akciu (pri pomalom telefone aj dlhsie).To uz mi fakt pride sucasny eCL rychlejsi (kliknes na listok, prilozis kartu a mas to za rovnaku dobu bez zbytocneho zdrziavania sa pri nastupe. Nehovoriac o tom, ze aj pri QR kode by si musel vybrat typ listka.
zakaznik
V podstate QR kód by nemusel byť na displeji, mohol by byť len na nálepke alebo tabuľke. A voľba lístka v mobile. Zamedzenie kupovania lístkov počas tarifnej kontroly by snáď malo byť možné aj inak. To znamená ďalšie zníženie nákladov.
Viem, že po svete chodia vierozvestci oboch kartových spoločností a platobných terminálov, ale to, že oni považujú za dobrý nápad platiť ich kartami všetko, ešte neznamená, že to dobrý nápad je. ? Oni to totiž hovoria preto, že z toho žijú.
Ich mokrým snom je samozrejme totálne zrušenie hotovosti, aby išlo všetko cez nich. (Ja už som si skúšobne otvoril účet v bitcoinoch. ? )
Ja chápem, že si berieš inšpiráciu zo severnej Európy a si tým nadšený, ja ti to neberiem. Ak by si bol zamestnanec lartovej spoločnosti, tak by si nepoužíval iné argumenty ako "trend" a "uchylacina". ?
Ale náklady na niekoľko platobných terminálov vo vozidle verzus využitie mobilu zákazníka a trebárs qr nálepky vo vozidle sú značne rozdielne. A pritom výhody vôbec žiadne...
Veľmi podobný spôsob tu:
https://www.google.sk/amp/www.nfcworld.com/2014/06/30/330032/edinburgh-trams-use-qr-codes-validate-mobile-tickets-boarding/amp/