Reakcia na: TomJ #213592:
Ten vodič L41 neodišiel predčasne. Mal ísť 18:15 a odišiel 18:18, pretože L64 chytila zápchu na Šancovej, kvôli nehode pri HLST.Garantovaný prestup je však kvôli tomu, že dochádza k nútenému prestupu podstatnej časti cestujúcich, t.j. vodič L41 mal čakať aj 10 minút (okrem prípadu, keby L64 vypadla), pretože ak by L41+L64 boli jedna linka, ten ojedinelý cestujúci, čo ide zo ide z Hauerlandu na Šafranovú by čakal tiež. A stále platí, že naštvanie jedného cestujúceho situáciou, ktorú dopravca nevie ovplyvniť, je menšie zlo, ako naštvanie celého autobusu nerešpektovaním garantovaného prestupu.
Iste, je možné operovať tým, že čakaním na L64 z mesta by nestihla L41 zniesť cestujúcich dole na L64 idúcu do mesta, ale stále sú možnosti
- L64 v smere do mesta ignorovať z ohľadom na to, že je popoludňajšia špička a že v smere na Drotársku ide podstatne viac ľudí ako z Drotárskej,
- L64 v smere do mesta dispečingom zdržať na Hroboňke, pretože je prioritne určená pre ľudí z Drotárskej a nie pre jedného cestujúceho z Lovinského
- v ríši snov operatívne zapojenie (ak to umožňuje CP) prestávkujúcej 147 do zvozu cestujúcich z Drotárskej (prestávka L147 je 25 minút, jazdná doba L41 je 5 minút, kapacitne problém byť nemôže, ak supluje spoj, ktorý ide proti smeru špičky).
Ike
Inak druhá vec je, už sa to tu riešilo, púšťanie ľudí do vozidla na prvej zastávke počas vyrovnávacej prestávky pred odchodom. Dnes som zažil na jednej konečnej, že sme mokli na zastávke a vodič s vozidlom prestávkoval priamo v zastávke. Jasné, že nevieme rozlíšiť, kedy má vodič zákonnú prestávku a kedy vyrovnávaciu. V zahraničí som to videl bežne (a bolo to pohodlné aj v lete, keď vodič pustil klimatizáciu a cestujúci sa nemuseli variť na zastávke).