Valec, ja som len obyčajný spotrebiteľ, príležitostný cestujúci - v žiadnom prípade by som si nedovolil dávať nejaké návrhy na úpravu/y. Predniesol som iba môj poznatok z reálnej prevádzky, pretože aj toto doniesla zmena.
Preto som sa pýtal na duálnu tarifu u ZSSK. Nemohla takto isto pokračovať duálna tarifa aj u SL? Bola to podmienka, aby sa zrušil ich pôvodný cenník?
Ak by totiž zostal aj pôvodný cenník, z elektronickej peňaženky by si pri priamej ceste bez ďalšieho prestupu sotva niekto kupoval BID lístok. Ak by som mal papierový zónovo-časový BID lístok, ktorý som si označil dajme tomu niekde v z100, platil by mi až do Modry - napríklad. Takže takto si viem predstaviť využitie.
Ak by som ale cestoval iba napr. Modra,Štúrova - Pezinok, nám., z dopravnej karty by som platil pred zavedením BID 0,55€ a teraz 0,70€ atď...
POZN.: nikde neviem nájsť cenník BID pre JCL z "kreditu" el. peňaženka
Nechapem, preco sa vsetci hned poseru a automaticky si myslia "cim viac zón, tym horsie".
Co by nasi chudacikovia povedali na toto (nechcem dat ako priklad dobreho IDS, SVV na to dostatocne nepoznam, ale priklad zo zapadu ktory obsahuje viac zón...):
A nedalo by sa potom spraviť niečo obdobné, čo je v IDS JMK? Ak by cestujúci využil jednu zo zón 100/101 tak by sa okamžite skrátila časová platnosť lístka.
Je to síce ďalšia výnimka, ktorá zneprehľadňuje systém, na druhej strane sa ňou dá lepšie manipulovať, aby nevznikali v systéme veľké finančné diery.
Bez dvojitého počítania z100 za dve by si ale dostal napríklad aj takéto:
cesta Pezinok,,nám. - BA,,Nová Doba - Bratislava,,Ekonomická univerzita; najvýhodnejšia možnosť cestovného, teda platba cez elektronickú peňaženku, resp. Regional ZSSK
pôvodný stav:
SL 19 km: 1,00 €
DPB 15 min.: 0,70 €
cena spolu: 1,70 €
alebo
ZSSK 19 km: 1,02 € (cez Hlavnú stanicu)
DPB 60 min.: 0,90 €
cena spolu 1,92 €
od 1.11.
IDS BK 5 zón: 1,62 € (v systéme chýba 0,08 € / 0,30 €)
pri jednoduchom počítaní zóny 100
IDS 4 zóny: 1,35 € (v systéme chýba 0,35 € / 0,57 €)
Ak by sa ti nepáčil cieľ, môžeš si ho vymeniť napr. za Vlčie hrdlo, alebo Nemocnicu Ružinov.
Problémom súčasného zónovania je zdvojená 100ka. Bez nej by cena JCL bola pre každú zónu (každú obec) o trochu nižšia ako teraz. Na druhej strane to nemotivuje ku kúpe PCL. Každopádne, čím menšie zóny a väčší počet, tým spravodlivejší systém. Ak by si mal veľké zóny, na jeho okrajoch by boli obyvatelia pozitívne alebo negatívne diskriminovaní.
Ostatne, predchádzajúcu tarifu SL tiež môžeme chápať ako zónovú, kde boli zóny ešte menšie a bolo ich ešte viac. Ak sa nemýlim, zo Senca to bolo nejakých 7 intervalov z prepravného poriadku. Teraz 5.
Joyki & dyspozytor:
Už len vy dvaja si v návrhoch na úpravy odporujete. Jeden chce väčšie zóny, druhý nižšiu cenu. Tak si vyberte buď jedno alebo druhé. Ale nemôžete mať 15 km veľkú zónu s cenou doterajšieho 4-km lístka, lebo vám k tomu chýba bohatý donor, ktorí to celé zatiahne.
Zrušenie *aktuálneho* zónového usporiadania. V priemere len dve obce sú v jednej zóne, a týmto sa dosť prudko zvyšuje cestovné. Podľa mňa je to prehľadné, ale až veľmi rozdrobené, no a aj preto nie je tarifa IDS neatraktívna, ... keď už z dopravného hľadiska je to nula bodov zo sto. Ale ani tá tarifa nie je výhodná. Vlastne ani neviem, načo slúži tento IDS v takejto forme. ? 2 mesiace to funguje, áno, lenže tento stav sa dalo predvídať už dávno pred zavedením, a nič nenasvedčuje k prevratu, aby sa osvietili vygumené hlavy u SL a VUC.
Re: #211989 ZSSK by mala záujem o IDS, veď vlaky by boli kostrou prepravy, ale momentálne im je to jedno. Počet cestujúcich pomaličky stúpa, za ich tarifu. Ako keby sa nič nezmenilo...
To áno, tarifa ČD bez in-karty je asi niekde inde. V tarife ZSSK pôvodne nemala byť zľava Regional automaticky, ale tuším len na základe preukazu minimálne za cenu 5€ na rok. Takto je to len ďalšia "deformita" v tarife plnej výnimiek dorazenou bezplatnou prepravou ?
Joyki: úplne súhlasím, traťový ZSSK + IDS 100+101 je jasná voľba, nikto inak nechodí. Dokonca v REXoch to možno nadpojiť aj v poslednej stanici zóny 101, kde vlak nezastavuje. Pokiaľ táto kombinácia dvoch lístkov bude lacnejšia ako jeden priamo kúpený X-zónový IDS, tak tento projekt ostatne na papieri vééééľa rokov... a presne ako píšeš IDS mal ľudí prilákať aspoň nižšími cenami, keď už koordinácia spojov je presne za 0 bodov zo 100... ZSSK je napokon tomuto "stavu" len rada, ona ani nemá záujem o nejaký IDS, tá ho len trpí z povinnosti... ?
K jednoznovemu listku: Jednozonovy listok je v IDS BK nahradeny 15 minutovym (bezny dvojzonovy ma 30 minutovu platnost). Predstav si teda ze 15 minutovy CL je jednozonovy, ale v ramci spravodlivosti je jeho platnost navysena na dve zony
IDS JMK ma dualnu tarifu. Ak je vyhodnejsi listok IDS, spravidla vydaju pokladnicky automaticky ten.
Co sa VOR tyka, pri pouzivani VorteilsCard mi automat dava listok podla tarify OBB. A raz mi ho vyplul aj ked som kupoval bez zlavy - domnievam sa teda, ze voli automaticky vyhodnejsiu tarifu, ak zakaznik vyslovene neziada listok VOR.
Samozrejme, že aj v rámci IDS JMK môžeš cestovať na lístok podľa tarify ČD. Ale keďže každá pokladňa ČD má integrovaný tarifný optimalizátor, tak bolo v tvojej relácii vyhodnotené, že lístok IDS JMK je najvýhodnejší - tarifa ČD je totiž pomerne drahá na krátke vzdialenosti.
Pretože by boli diskriminovaní cestujúci, ktorí chcú cestovať jednu zastávku ale práve cez hranice zóny. U PCL sa viac cestuje po pravidelných trasách.
..." Zdrazenie je problem, to hej. Ale ci by som zrovna riesil najlacnejsie "pasmo"...
Tento môj príklad nie je náhodný a už vôbec nemá za cieľ poukázať na najvyššie zdraženie po prechode IDS tarify. Toto je "pásmo", ktoré používajú všetci, kt. využívali SL vo vidieckých sídlach ako MHD. Chcel by som vidieť štatistiku SL pre toto pásmo za uplynulé dva mesiace. Možno by mi dali čísla za pravdu, ako sme vyhnali časť cestujúcich preč... Myslíte, že v rámci infozákona by som si toto mohol vyžiadať od SL?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023