"Aj v Pražskej integrovanej doprave, fungujúcej od roku 1992 dodnes existujú úseky železničných tratí, kde s iným ako predplatným lístkom cestovať nemôžeš."
- akurát, že v bratislavskom IDS sa absolútne necestuje vlakmi ani len na predplatné lístky, alebo len žalostne mizivé percento ľudí. To je v našom IDS neplnohodnotné.
Staničné budovy sú síce v správe ŽSR, ale vývesky pre cestujúcich (okrem radenia vlakov) si manažuje ZSSK sama - a to aj na staniciach, kde je zabezpečený zmluvný predaj prostredníctvom ŽSR.
V pamäti mám iné kombinácie a vylepšenia... Začiatkom 90-tych rokov si rozpoznal "svoj" voz a linku hádam aj z 3 kilometrov! Nezabudnutelné boli krasňanské Karosy B732 3127,3146 ale aj iné... Samozrejme aj Ikarusy rôznych generácií, ktoré sa ani nedajú všetky menovať (bolo ich naozaj veľa).
Najviac sa mi rátali také svietiace nástavce rukoväte na prevodovkovej páke, ktoré pri zapnutej smerovke blikali a inak svietili. Pamätáte aj rôzne postavičky zobrazené vo vnútorných spätných zrkadlách? Tie svietili rôznymi farbami pri zapnutých stretávačkách, alebo svietili na červeno pri brzdení a pod. Každé vozidlo bolo "originálne" a nezameniteľné - v každej úprave bol rukopis posádok - hneď človek vedel kto komu fandí a kto je čoho priaznivec
Tam niekde som si určite vybudovával vzťah k verejnej doprave... Viem, je tam značná dávka nostalgie, ale som rád, pretože dnes, keby som bol dieťa/mládežník, tak ma flotila uniformných SORiek asi nenadchne... V 80 a 90-tych rokoch sa Bratislava na nič nehrala, bola taká aká bola, ale bola to NAŠA Bratislava, ktorá nepotrebovala dokazovať ďalším 200 000 tisícom, že je hodná byť hlavným mestom s ustavičným porovnávaním sa s inými mestami
Holt, "pokrok", alebo globalizáciu nezastavíš... Ospravedlňujem sa za značný OT...?
Evidujem aj ja ze obcas niekto zacne vymyslat podobne hluposti, ale ja verim ze sa to nepodari presadit. Kazdopadne to rozhodne nie je podmienka EU, ako sa pytal Matej.
Napr. v Olomockom kraji funguje plnohodnotne už niekoľko rokov a to tam nemajú ani jeden označovač na stanici. V Moravskoslezkom (Ostrava) funguje IDS už vyše 20 rokov, a dodnes neexistuje jednotný jednorazový lístok u všetkých dopravcov. Aj v Pražskej integrovanej doprave, fungujúcej od roku 1992 dodnes existujú úseky železničných tratí, kde s iným ako predplatným lístkom cestovať nemôžeš.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
S499.1023