Reakcia na: Peon #211455:
Napr. dnes sa mi zapacilo, ako matka z dietatom zacala nadavat, ze jej pani pri pokladni (ktora bola dnes nejak velmi vtipna ? ) po moc dlho cakani vymenila stare listky za nove, a ze naco jej su tie nove, lebo ich vobec nevyuzije ked ma elektricenku, a preco jej jednoducho nevratila peniaze ? Radsej som sa jej ani nepytal naco jej potom boli tie stare ? A zopar spolucakajucich automaticky s nou suhlasilo, bez vahania ? Neviem ci sa vsetci iba chytili moznosti si trochu zanadavat alebo co...
Žáržo
Druhá vec je, že kým si RegioJet tú stratu uhrádza z inej podnikateľskej činnosti, ZSSK ju nemá uhrádzať z čoho. Nie je totiž možné, aby vytvárala nejaký zisk, nakoľko takú možnosť ani nemá. Na rozdiel od dotovaného RegioJetu na trase Bratislava - Komárno, kde štát platí za konkrétne výkony a je tam možnosť zisku, sú vlaky ZSSK vo verejnom záujme objednávané spôsobom, že štát iba uhradí ich stratu. Možnosť zisku tam teda ZSSK nemá a stratové IC vlaky nemá z čoho platiť. Je teda jasné, že sú krížovo financované z dotovaných liniek.
Neberte ma ako nejakého fanatikhejtera ZSSK - sám som sa nedávno jej ICčkom viezol a bolo naozaj veľmi pohodlné, ale konkurencia, ktorá podniká bez akéhokoľvek finančného rizika, nakoľko jej štát z našich daní nakoniec aj tak uhradí hocijakú stratu tu nemá čo robiť, a preto je len dobré, že IC ZSSK končia. Priestor sa môže otvoriť skutočnej konkurencií ako napr. LEO Express, ktorý bude podnikať za férových podmienok.