Reakcia na: Peon #209846:
Ad posledný odsek... keď už chceš mudrovať, mal by si si naštudovať aj vývoj cien IDS JMK vs. ČD, lebo počas tej viac ako 10 ročnej histórie boli vždy rozdiely, raz bola výhodnejšia tarifa IDS, raz ČD, v závislosti od toho, kto ako menil ceny. Takže to, čo sa ti zdá u nás naopak môže byť naopak aj v JMK pri najbližšej zmene.
Rubber38
No a aj niektoré ďalšie úseky v širšom centre (Smíchov, Žižkov, Vinohrady,...) majú rýdzo lokálnoobslužný charakter, resp. slúžia len ako napájač metra, príp. ako mieste tangenciálne spojenie. Takže toto by som neporovnával, lebo toto v našej električkovej doprave nemáme. I keď preferenciu atď. u nich nájdeš samozrejme aj na takých úsekoch..
Skôr je zaujímavé porovnať jednotlivé radiály v okrajových častiach mesta, najmä tie, ktoré v posledných rokoch prešli významnejšou modernizáciou, a tie, ktoré neslúžia len ako krátky napájač metra. Tam sa fakt rozbehneš zo zastávky na plnú traťovú rýchlosť, a zastavíš až na ďalšej zastávke. Plus hustota zastávok býva (v rámci možností) koncipovaná vskutku rozumne, nie jak u nás v KV. (V Dúbravke to ešte pochopím, tam sa len zbierajú prví ľudia do vozov, tam väčšia hustota zastávok tak nevadí. Problém je skôr to, že to v KV nezrýchli)