No ako pozerám, ľuďom s PCL pre 100+101 ak budú chcieť ísť jednorazovo vlakom z Bratislavy do Pezinka alebo Senca, tak o dosť výhodnejšie bude využiť tarifu ZSSK.
Konkrétne Regional, ktorá je (pokiaľ viem) stále automaticky dostupná pre všetkých. Podľa pôvodných plánov ju tuším mali využívať iba držitelia BČK zo ZSSK po zaplatení jednorazového poplatku asi 5 € na rok?
a) Bratislava,Rača - Pezinok
- vlak: 0,74 € (pri nákupe cez internet iba 0,70 €)
- BID: 1,20 € (nedá sa kúpiť cez internet)
b) Bratislava, Vajnory - Senec
- vlak: 0,90 € (pri nákupe cez internet iba 0,86 €)
- BID: 1,50 € (nedá sa kúpiť cez internet)
Hmm a niekde som čítal, že od nového GVD majú nejaké rýchliky (R) zastavovať aj v Malackách a Senci. BID (IDS BK) naďalej nebude platiť na rýchlikoch?
A kedy je v pláne zaintegrovať dopravcov SAD Trnava a SAD Dunajská Streda?
Konkrétne Regional, ktorá je (pokiaľ viem) stále automaticky dostupná pre všetkých. Podľa pôvodných plánov ju tuším mali využívať iba držitelia BČK zo ZSSK po zaplatení jednorazového poplatku asi 5 € na rok?
a) Bratislava,Rača - Pezinok
- vlak: 0,74 € (pri nákupe cez internet iba 0,70 €)
- BID: 1,20 € (nedá sa kúpiť cez internet)
b) Bratislava, Vajnory - Senec
- vlak: 0,90 € (pri nákupe cez internet iba 0,86 €)
- BID: 1,50 € (nedá sa kúpiť cez internet)
Hmm a niekde som čítal, že od nového GVD majú nejaké rýchliky (R) zastavovať aj v Malackách a Senci. BID (IDS BK) naďalej nebude platiť na rýchlikoch?
A kedy je v pláne zaintegrovať dopravcov SAD Trnava a SAD Dunajská Streda?
Valec
- čisto mestské, teda dnešné 15 a 60 min.
- čisto regionálne, kompletná ponuka zón a časov,
- kombinované, v rovnakej štruktúre ako regionálne, akurát o cca 50 centov drahšie.
To je určite viac komplikovaná štruktúra, ako táto. Len podotknem, že napr. aj v Prahe majú v meste 3 pásma, pričom pásmo P sa počíta za dve. Niečom podobné existuje aj v niektorom z nemeckých IDS (teraz si nespomeniem) alebo napr. v Zürichu. Takže, možno ide nie o bežné, ale ani o výnimočné riešenie.
1. Informácia bude na každej jednej schéme zón, a to dokonca v troch jazykoch.
2. Ak by sme chceli zachovať možnosť PCL 101+region, tak sa budú musieť v mysli ľudí obnoviť tak či tak.
3. A v ktorom prípade zdvojená 100 nebude? "Čo také sa nachádza medzi Lamačom a Patrónkou?" Hranica zóny, ktorá žiaľ niekde musí byť. Tak isto, ako sa nič také nenachádza medzi Sencom a Veľkým Bielom. Mimochodom, taxi prepína sadzbu niekedy už za Dúbravkou (viď jeden z tých článkov k dnešnému protestu). ?
A napr. 5 minútová jazda Marianka - Záhorská Bystrica (kde v teréne nerozlíšiš hranicu medzi obcami) = 3 zóny, rovnako ako zmieňovaná relácia Stupava - Jablonové, čo je 13 km.
Žiaľ, je to všetko o peniazoch. Ak by objednávatelia chceli čo najľahšie a najzrozumiteľnejšie pre cestujúcich nech to stojí čo to stojí, tak celý IDS bude tvoriť 10 zón a je to vybavené. Ale ak zaváži na každom eure, tak z toho treba nejako vykľučkovať. ?