Reakcia na: Ike #209188:
Až na to, že 671 nemá klasické nárazníky a ani klasické spriahadlo, má automatické spriahadlo. Spriahnuť sa dá, ak sa na spriahadlo nasadí redukcia, na " nárazníky" sa taktiež musí nasadiť redukcia, na ich osadenie treba 2 silné osoby a jednotka nemôže ísť pripojeným vozňom vpred, takže sa musí v konečnej stanici prepriahať, čo by značne predĺžilo pobyt v stanici. Osobne som žiadnu 671 s osobným voznom v bežnej prevádzke nevidel a ani som o tom nepočul. S osobným vozňom jazdí jedna súprava Push-Pull kde chýba vozeň 051, ale aj tá komplikuje prevádzku, ale zase nemá zapriahnutú lokomotívu ktorá by dokázala ovládať riadiaci vozeň, takže sa len prepriahne lokomotíva a netreba šermovať s vozňami.
Ike
Ad odpoveď ZSSK.
Odpoveď je vcelku zrozumiteľná, no povedali A a nepovedali B.
Súprava push-pull + motorový vozeň (napr. radu 381) alebo samotná jednotka radu 671 sú vybavené nárazníkmi a spriahadlami (inak by pochopiteľne neprešli schválením). Niekoľkokrát som videl, že za súpravu zloženú z menovaných dráhových vozidiel boli spriahnuté staršie vozne určené na prepravu osôb (pravdepodobne na manipulačné účely). Otázka znie, prečo nemohli jednoducho vytvoriť súpravu z 2-3 ďalších starších vagónov spriahnutú s modernou súpravou, ktoré by po obsluhe relácie Senec - Bratislava jednoducho odstavili, prípadne manipulačne spriahli za inú súpravu s cieľom vrátiť na pôvodné miesto? Keby sa chcelo, dá sa to.
Druhá vec je však tá, že rozhodne má najväčšiu vinu na pleciach Mesto Senec. Práve mesto je kompetentné dovoliť akciu podobného charakteru a práve mesto by na základe uvedeného malo predpokladať zvýšené dopravné nároky a prijať potrebné opatrenia. Organizátori Seneckého leta si nenechávali schváliť akciu u ZSSK, ale práve na MÚ Senec. Odpoveď, ktorá je uvedená v citovanom príspevku je rozhodne prejav impotencie mesta. Schvaľujú akciu, ktorá má niekoľkoročnú tradíciu, doslova pravidelnú ak nie rastúcu účasť, "spackajú" svoje kompetencie a "vyplodia" uvedenú odpoveď.