Reakcia na: 810zssk #209128:
Pôvodne, keď ešte výstavba trate do Petržalky len začínala, som sa seriózne zaoberal myšlienkou spojiť na ľavej strane Dunaja linky 93 a 94 do jednej, s konečnou na Blumentáli. Za predpokladu vybudovania kvalitnej prestupnej zastávky STU (presun všetkých exist. nástupíšť k Rozhlasu/NB, príp. ponechanie toho na Radlinského), kde by celá Petržalka, plus 31/39 mohla prestupovať na električky smer Hlavná stanica. Priemerná časová strata oproti dnešnému stavu (na HlSt 93, prestup z ostatných liniek na Zochovej) žiadna (v sedle/cez víkend dajme tomu dve minúty, no v špičke naopak obídenie preťaženej Štefánikovej a x semaforov pri Hodžku a SAV). Zároveň by to pomohlo zmysluplnne vyťažiť linky z HlSt + odľahčiť časť vnútorného mestského okruhu a tiež priestoru pred samotnou HlSt. A nenásilným spôsobom "uživilo" L1 do Petržalky.Toto riešenie však definitívne padlo po "rekonštrukcii" trate na HlSt, kde naďalej ostal akýkoľvek prestup (okrem stráášne využívaného na/z 203) nereálnym. Plus samozrejme celá zastávka STU je náhodne rozhádzaná po okolí a dostupná len vo vybraných smeroch
810zssk
Moja hlavna vycitka je prave ta kapacita - zbytocne budeme prevazat 30T niekde kde ju netreba. OK, ak by presiel variant 1+3, tak to je este znesitelne (hoci podla mna je variant 3+8 ovela optimalnejsi).
Druha vec je potom charakter 1ky ako turistickej linky, ktora ma z tohto titulu pomerne specificku vytazenost (t.j. jej silne casy su inokedy ako na inych linkach). Tym ze by bola samostatna, by zostala zachovana moznost upravovat jej CP podla potrieb tejto relacie (napr. neskorsie ukoncenie spicky, specificky interval cez vikendy, viac spojov v lete a podobne). No a v neposlednom rade stale verim ze v suvislosti so zastavkou pod Manderlakom dojde aj k zobojsmerneniu zastavky pri starom SND a v takom pripade by bolo ziaduce aby tam ta 1ka stala tiez.
Ale ako hovorim, variant 1+3 by som este prekusol. Najviac sa mi vsak nepaci riesenie v ktorom by do Petrzalky jazdila len 1ka (co bolo navrhovane a mozno stale je) co uz je totalny nezmysel. To by znamenalo na stanicu dvojnasobny pocet spojov ako mala 1 doteraz (a to este nespominam interval byvalej 13ky) a este navyse aj dvojnasobna kapacita. To Petrzalcania nezaplnia + pre vacsinu cestujucich z Petrzalky by to znamenalo dalsi nuteny prestup.
Bol by som nerad keby kvoli linkovaniu vypalila petrzalska elektricka ako fail. Teraz je prilezitost naucit ludi v Bratislave, ze elektrickova doprava ma buducnost.