Reakcia na: Ámos #208329:
Chlapče, vidno, že nemáš poňatia ako funguje ekonomika dotovanej (prímestskej) dopravy. V prípade trate 131 a vozidlového parku aký tam je, platí, že príliš veľa cestujúcich je viac na škodu ako na osoh. V špičke potrebuješ kapicitné posily, ale tie nemáš šancu zaplatiť z tržieb cestovného. Alebo si myslíš, že bezplatní študenti a penzisti ti tú súpravu zaplatia?? O tom, že je to problém vedia stovky cestujúcich na tejto trati, ktorí cestujú denne ako v dobytčáku...Tá vrakunská zastávka má 1 kozmetický problém - do GVD bude neskutočný problém zapracovať, aby tu vôbec vlaky zastavovali, lebo kapacita trate a križovania.?
Stív
Prímestká doprava je robená iným spôsobom, jednoducho povedané, podľa plánu obslužnosti tzv. ročný plán dopravy, dostanec vozo a miestokilometre na prevádzku. s prepočítavaním nákladom na jednu jednotku v € a tie máš na celú režiu. Dohoda uvádza, aký typ vozidla máš prevádzkovať, koľko krát za deň a v akých intervaloch máš premávať a za jaku cenu. V dotácií sú už zahrnuté zľavy, zlavy sa vykrývaju z uvedenej dotácií na kilometrre a nie z verejného záujmu, peniaze platia VUC,, alebo mestá.
A ináč pre ŽSR a RJ stanovuje grafikon, čiže odjazdenosť ,vyššia autorita na ministerstve dopravy, ktorá túto povinnosť presunula na ŽSR a MD to potom grafikón schváli.