Bez skratky: A máš aj výsledky štúdie, kolko ludí cestuje spolu a chcú si radšej pozerať do ksichtu ako na chrbát?
Ja si napríklad vo vlaku zásadne vyberám sedačky oproti sebe a to aj keď cestujem sám.
Zatiaľ čo, pri sedadlách za sebou sa predpokladám sledovaní jedinci celú cestu dívali na šticu toho pred nimi. ? Sedačky oproti sebe by som aj napriek nejakej štúdii za žiaden problém nepovažoval... ono, nepredpokladám, že by sa tá štúdia zároveň venovala aj takej skutočnosti, koľko ľudí cestuje s niekým iným a teda človek oproti mu nie je cudzí.
Skratke - ludia neguju neprijemny pocit z cuzdieho cloveka v osobnej zone odvratenim tvare a pohladu.
Ta jedna stolicka skutocne nie je nijaky vazny problem v tom inak vynikajucom interieri. Jedine co si myslim, ze ta jedna sedacka mohla byt otocena v smere. Ale za to ze nie je, tak sa neposejeme
Nikto ta nenuti si tam sadnut ak na to nemas zaludok, pripadne mas problemy z rovnovahou. ?
Dolezita ja nizkopodlaznost pre menej mobilnych cestujucich, ale tu neni mozne dosiahnut na kazdom stvorcovom metri vo vozidle, kedze treba niekam aj natrepat podvozky a pod.
Navyse, je dolezitejsie aby bol nastup mozny bez prekonavania schodov, to, ze potom k nejakemu percentu sedadiel treba prekonat jeden schod (sedadla pri ktorych treba prekonat dva schody sa daju spocitat na rukach) je menej podstatne, tak to pochop.
Súhlasím, schodov vo vnútri 29T/30T nie je viac, ale ak si však pri prekonávaní interiérového schodu zároveň sadáš na štvor-sedadlo, kde už navyše niekto sedí, tak to je žonglérsky kúsok.
V 29/30T nemusis na dosiahnutie AKEHOKOLVEK sedadla prekonat viac schodov ako v T3/T6. Kazde sedadlo je maximalne na dvoch schodoch (a to hovorim uz o extreme na krajoch elektricky, vacsina je na jednom schode), ziaden z nich nie je vacsi ako schody do T3/T6.
Lebo nahodne porozhadzovane prvky v interieri nie su to prave riesenie, vsimni si niekedy ako sa ludia pohybuju v novom vozidle, kym nevedia kde co je
Studie tohto druhu (hoci nie specificky tykajuce sa MHD) som naposledy cital roky dozadu, takze sa v tom necitim doma, ale uprimne pochybujem ze dve sedadla v elektricke s kapacitou stovky ludi spravia realne nejaky signifikantny rozdiel.
Máš pravdu, ale za pohodlné nastupovanie bez schodov sa potom platí tým, že vo vnútri je schodov o to viac. Napriek tomu si myslím, že nízkopodlažnosť je krok vpred a o jej výhodách nikto nepochybuje.
Tie vyvysene stvorsedacky tam musia byt kvoli konstrukcii vozidla a nizkej podlahe, ktora takisto zlepsuje dynamiku nastupovania a vystupovania z elektricky, kedze sa netreba trepat po schodoch.
Ďakujem ti za radu, rád sa prejdem pešo, aj keď nové električky boli kúpené aj z mojich daní. Ale ani jazda starou kačicou mi nevadí, má svoje čaro, najmä ak je voz čistý.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
Ja si napríklad vo vlaku zásadne vyberám sedačky oproti sebe a to aj keď cestujem sám.