Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Pajo #207125:
Jaj, pardon, moja chyba, myslel som ze sa pytas na BA. V Rajke stihas, zastavka je asi 3 minuty chodze od stanice po ceste smer Mosonmagyarovar.
Reakcia na: Pajo #207125:
To absolutne nestihas, 801 nikde blizko Hlavnej stanice nestihas, takze pouzi az dalsiu. Pouzi linku X13 na zastavku Nove SND a tam prestup na 801.
Ahojte, viete mi prosim poradit, ktora zastavka busu 801 v Rajke je najblizsie k vlakovej stanici a kolko to trva? Daka mapa? Nenasiel som nikde.. Ked je prichod vlaku 10.52 je mozne stihnut bus 11.00 do Bratislavy?
Reakcia na: badrider #207123:
Kurz trvá cca 3 mesiace. Do električkoškoly sa môžeš prihlásiť aj len tak sám od seba, nielen keď je vyhlásený nábor nových vodičov, ale nevýhodu to má v tom, že si v takom prípade ako jednotlivec musíš celý kurz sám zaplatiť a po jeho úspešnom absolvovaní sa automaticky nemusíš do DPB hneď zamestnať v prípade plného stavu vodičov, jedine že by sa uvoľnili nejaké miesta. Budeš nový vodič električiek? Ak áno, vieš na ktorú prevádzku pôjdeš jazdiť?
Reakcia na: fanatikmhd #207122:
Vdaka za objasnenie... ako dlho trva kurz ? Kedze autoskolove eliny jazdia stale aj ked nove kurzy su otvarane raz za cas... zalezi to od jednotlivcov ? 🙂 este raz dakujem za odpoved
Reakcia na: badrider #207121:
pocas vycviku vzdy, ked nemas skolenie alebo jazdu...cize..furt....
po vycviku...si vodic...a teda nie si v dielni....
Zdravim je tu niekto kto uspesne absolvoval vycvik na vodica elektricky teda vie mi povedat niekto kolko budem ako pomocna sila v dielni ?
Akoyb to nebolo jedno.
Uz od zavedenia 4ciferneho radu bolo dane -
1. cifra znacila prevadzku (Abusy 1,2,3,4, Tbusy 6, Elektricky 7, pracovne a sluzobne vozy 😎
2.cifra znacila druh (typ) vozidla... Z sotouskeho pohladu vyborne, z ev.c. clovek bez poznania vozidla vedel odzistit odkial, aky voz, dokonca aj cca jeho vek (postupne znacenie podla prichodu jasne davalo na znamenie, ze trebars 7901 bude najstarsi, a 7958 bude najnovsi.....)
Bohuzial, typy najma u soriek zacali pribudat, ubudla jedna vozovna (BTW, 36xx boli plynosy 732, pricom X6XX boli plynosy B741, takze uz v tej dobe sa to zacalo kafrat...)
a najma, vozy zacali hromadne pendlovat.
Dalo by sa aj teraz riesit, no dostavame sa k problemu :
V starsich dobach bolo dost rovnakych vozov na kolonach (bavime sa teraz len o Abusoch).. Teda nazoaj x8xx a x9xx boli IK280... x5xx boli IK283... x3xx a x2xx boli B741 nafty, x0xx B732....x1xx IK 415...x4xx TAM 272... etc. Teraz mame co kolonu, to iny typ. Uz len z toho hladiska, mozeme jedine, co riesit, je vozovnu ku ktorej vozidlo patri. Nic ine. Preco?
1ks MB Citaro vezme celu stovkovu radu v 3 vypravniach? (300 ev.c.)
30ks Tedomov vezme celu stovkovu radu v 3 vypravniach? (300 ev.c.)
5ks C10.5 vezme zas celu stovkovu radu v 3 vypravniach? (300ev.c.)
atd....
Takze naozaj...dnes by v kazdej ciselnej rade vznikli vynimky, a bolo by to rovnake....nic by sa nezmenilo, iba novy chaos...
Ak len ponechame vozovne (1,2,3), tak ostatne cisla budu nahodne cifry. podla SPZ to dat nemozeme, uz len z dfovodu, ze bez pismen, sa cifry budfu opakovat. Podla typu vozidla by to mozno pre jednu kolonu stacilo, no co kolona, to ina hierarchia?
Takze 10xx bude Citelis, 11xx bude Urban, 12xx SU15, 13xx trebars BN9,5
a zrazu, u 2DTPA bude 20xx B741, 21xx BN10,5, 22xx NB18, 23xx SU 10.....
a u 3DTPA bude zase 30xx IK 415, 31xx Syfilis, 32xx MBCC, 33xx IK435 atd? rovnaky chaos....nic z ev.c. clovek zase nezisti. Uz tu nie sme v dobach, kedy jazdilo 5 typov vozidiel...
IK 280 - 761ks
B732 - 554ks
B741 - 107ks....a koniec....sem tam podtyp....
dnes su pocty...
1ks
3ks
5ks
10ks
20ks
15ks.... tomu zadelit 300ev.c. pre sotouske pohladenie....
Mozno kebyze sa clovek do toho obuje pri 5cifernom (2ha cifra by urcila dlzku vozidla...., tam by sa to potlacilo...)..ale opat. Pri presune, kto to bude preznacovat......
Reakcia na: Jadran #207116:
Nepovedal by som, že to predošlé číslovanie skončilo kvôli nedostatku štvorčísel. Myslím si, že skončilo kvôli tomu, že vozy častejšie a podľa aktuálnej potreby začali pendlovať medzi jednotlivými vozovňami a neustále menenie štvorčísla by prinieslo ešte väčší chaos. Nepochybujem však o tom, že ten, kto to má na starosti, si „svoje“ vozy dobre pozná. 14 Tr boli vedené v jednom číselnom rade a tí, ktorí to mali/chceli vedieť, vedeli, ktoré patria na Trnávku a ktoré na Hroboňovu a nikomu to nerobilo problém.
Reakcia na: Jadran #207116:
Neviem, či registruješ, že na Slovensku bolo pred nejakým časom zavedené náhodné prideľovanie ŠPZ nezávisle od žiadateľa či policajta. Pokiaľ by si DP za vlastné ŠPZ neplatil (čo je ale zbytočné vyhadzovanie peňazí), už nikdy žiadna séria vozov ucelený rad ŠPZ mať nebude.

Viď inšpiráciu v Nitre - http://imhd.sk/nr/popis-typu-vozidla/675/SOR-BN-9-5.html
Ak Ti toto pripadá menší bordel ako aktuálne v BA, tak neviem...
Reakcia na: Jadran #207112:
Lebo "BL osem devat styri ge ha" je zlozitejsie ako "tridsatdva dvadsat". Okrem toho ze to dlhsie trva, tak je tam aj vacsia sanca chyby.

Neexistuje dovod vymyslat nejake sotosystemy oznacovania vozidiel, nicmenej, stvorciferne cisto numericke oznacenie je lepsie ako ECV.
Reakcia na: Vladimír #207114:
On ten systém by aj fungoval, keby to celé nepokašlali v DPB v druhej polovici 2011, kedy už zrazu nestačili štvorčíslia, začali sa vo velkom nalepovať tie bezvýznamné jedničky a dvojky, Petržalka zo 4 sa zmenila na 3, neskôr pokračovali s preraďovaním vozov do iných vozovní, čo malo za následok aj to, že aktuálne jazdia napríklad pôvodom "jurácke" Citelisy na konci svojich EČV s nalepenými jedničkami (Trnávka) za vozovňu Petržalka. Myslím si, že pri aktuálnom stave nemožno hovoriť o systéme, nieto o nejakej logike číslovania.

Samozrejme je lahšie zapamätatelné iba číslo, a nikde ani netvrdím, že kvázi-evidenčné-číslo musí byť kópiou ŠPZ, dalo by sa to riešiť tak, ako v prípade SORiek 3534 až 3551 - tam akurát to prvé číslo označovalo vtedajšiu vozovňu, ostatné trojčíslia boli totožné s ŠPZkami. Nie pri každom type by to fungovalo, ale nápad bol dobrý a nechápem, prečo sa s tým nepokračovalo.

V Budapešti za éry Ikarusov sa to riešilo podobne, aj keď sa musí nechať, tam (predpokladám) musel mať podnik istý dosah na pridelovanie ŠPZ. Zaviedli sa značky začínajúce výlučne na písmená BPO a BPI, a následne trojčíslie, pričom interné evidenčné čísla vznikli tak, že v prípade ŠPZky začinajúcej na BPO začali na 0, v prípade BPI zase na 1. Čiže voz značky BPO-132 dostalo číslo 0132, BPI-961 zase 1961 a tak dále.
Je mi jasné že slovenské značky by nič také neumožnili a že v BA by muselo byť všetko inak a jedno s druhým, ja som len uviedol dva príklady, že sa to dá aj rozumne vymyslieť. ?
Reakcia na: Vladimír #207114:
? 1. Neviem ako by som sa sťažoval, chválil a pamätal si ŠPZ
2.Revízori si v hlásení vypisujú číslo vozidla čo je jednoduchšie dá sa to spraviť aj vo vozidlo oproti ŠPZ
3. keď mám čas tak si podľa virtual. zast. tabule pozriem aký voz mi ide a podľa toho pôjdem na ten bus
ktorý mi viac vyhovuje (nie je roztrieskaný, motor nekričí ako v nejakom 15 ročnom IK, jazdia na ňom väčšinou normálnejší šoféri)
Reakcia na: Jadran #207112:
Nejaký extra sofistikovaný systém v evidenčných číslach nevyhnutnosťou v zásade nie je. Existujú DP, kde sa vozy číslujú prosto vzostupne podľa toho, ako boli zakúpené. Základnou výhodou evidenčných čísel je skutočnosť, že nie niekto iný, ale je to DP sám, kto si do svojho číslovania vnáša vlastnú logiku, ktorá mu vyhovuje.

Naproti tomu:
* indentifikácia vozov podľa ŠPZ akúkoľvek postupnosť či logiku v číslovaní zo svojej podstaty vylučuje
* DP nielenže nemá dosah na ŠPZ, ktorá mu bude pridelená, ale nedokáže zabrániť ani tomu, aby sa v priebehu životnosti vozidla ŠPZ nezávisle od vôle DP nemenila (napr. pri strate, poškodení)
* pamätať si len číslo samotné je užívateľsky jednoduchšie (ev. č.) ako pamätať si číslo a kombináciu písmen (ŠPZ)

Reakcia na: mathre #207105:
Okrem tohočo Ti napísali chalani by to nešlo aj z dôvodu, že používaný soft na divízií autobusy to neumožňuje.
Reakcia na: Vladimír #207111:
Krok späť? prečo?
Zhoršenie ex.stavu - zrušenie 5-ciferných ev.čísel, v ktorých momentálne nieje žiaden, ale žiaden systém? prečo?
Reakcia na: Jadran #207110:
Číslovanie busov podľa ŠPZ by som rozhodne neodporúčal, bol by to krok späť a zhoršenie existujúceho stavu.
Reakcia na: dyspozytor #207109:
Nuž, minimálne v Budapešti to funguje dlhé roky.
Reakcia na: mathre #207105:
Alebo zrušiť pre busy evidenčné čísla úplne a evidovať ich iba podľa tzv. "ešpézetiek" ...a bolo by po
"problémoch"...?
Reakcia na: Jadran #207107:
Novedprave.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.