Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: KVKV #206713:
napadla ma ina alternativa ... kedze janikov dvor je VELMI BLIZKO uz existujucej vlakovej trate smer rusovce -> rajka ... viem si predstavit tramtrain na trati rajka - bosakova ... cize nieco ako alternativa za 801, alebo ako posila ... moj tip ... a nie velmi nerealny
Reakcia na: Solider #206717:
Okrem iného pri trojkoľajnicovom systéme je posunutá os vozidla, teda pri rovnakej šírke vozidla ako na rozchode 1000 je pri rozchode 1435 väčšia medzera od hrany nástupišťa. (Jedine že by mal tramtrain širšiu skriňu).
Reakcia na: Solider #206717:
Pri tom duálnom rozchode na Bosákovej ulici je rozdiel iba v samotných koľajniciach alebo aj v podvaloch?

Prečo sa neplánuje zatrávniť zvršok, keď v Ružinove to problém nebol? Sú nejaké zlé skúsenosti z prevádzky tohto riešenia v Ružinove?
Reakcia na: KVKV #206713:
Nestačil by trojkoľajnicový systém, tram-train má iný profil kolesa aj iné nápravové zaťaženie, tretia a štvrtá koľajnica je tam práve kvôli tomu.

To je ale najmenší problém, ešte bude dosť kriku kvôli prestupovaniu na Bosákovej a keď sa objavia prvé fotky otvoreného zvršku bez zatrávnenia na násype od Bosákovej po Jantárovu.
Reakcia na: KVKV #206713:
Samozrejme, že mal.
Reakcia na: Juro_BA #206714:
Bosakova sa buduje pre 600 V (elektricky) a bude umoznovat aj napajanie 750 V (tramtrain).
Neštudoval som podrobne projekt, preto sa pýtam niekoho znalého problematiky. Ak sa buduje duálny rozchod v rámci výstavby električkovej trate do Petržalky, buduje sa aj napájanie duálnym systémom pre prípadný systém tram-train? Je na to dimenzovaná napríklad nová meniareň na Bosákovej ulici, prípadne sa modernizuje v rámci projektu nejaká existujúca aj v centre mesta?
Reakcia na: 810zssk #206699:
No pokial normálny rozchod nepovedie až po JD , tak je to skutočne raritná podivná investícia o ničom.
Ale teraz už čiste teoreticky , polemizoval by som ohladne kolajníc. Nie som z Bratislavy , ale pokial si dobre pamatám, tak tam sú úseky s bezžliabkovými kolajnicami, bratislavský profil kola to umožnuje. (???) Predsa tam nikdy nebol ten donedávna pražský syndrom, že žliabok musel byt aj na samostatných telesách. Takže kolajnica s širokým a hlbokým žliabkom (pre tramtrain) by sa pre 1000 rozchod chovala ako bezžliabková, takže by možno predsalen stačil trojkolajnicový systém.
A ešte niekto tu zasrandoval s možnostou prevádzky Eg6 (a prípadne dokúpeného osob. vozna, ten existuje). To by ale chcelo 1435 až po JD , aby bol možný odtah hist. súpravy po železnici do depa. V centre mesta postavit dvojrozchodnú smyčku v trase niekdajšej Pressburgerbahn. Ono to zase taká úplná wolowina nie je, zase uvediem Liberec ako príklad. Od Fugnerovej po vápenku je 1000 mm rozchod užívaný len pre historické MT6 a Boveru. Iný význam nemal už ani pri prestavbe toho úseku na dvojrozchodný.
Reakcia na: ross #206710:
A ako sa otáčajú vlaky? Majú na hlavnej stanici aj v Košiciach obratisko?
Reakcia na: ross #206705:
Presne tak, je to fakt na smiech, nič moderného táto trať neprináša, ale prvky mestskej železnice zrazu nesie, no nikdy sa nevyužijú. V tomto meste budeme mať opäť koľajnice v zemi, cez ktoré dlhé desaťročia nič neprejde.
Reakcia na: TeBeCe #206709:
Fakt?? Aha, tak ale bude musiet byt bez vagónov. ? No tak dobre noo, tak bude tu mozno niekedy jazdit Ganz, za predpokladu, ze mu opravia motory. ?
Reakcia na: ross #206708:
lokomotivy vacsinou byvaju obojsmerne, nie? ?
Reakcia na: TeBeCe #206707:
No ved keby mala v ramci propagačných jázd jazdit len ten 1435mm úsek Štúrová - Bosáková ako sa otočí naspat bez obratiska kedze nie je obojsmerna? Jedine zeby to naspat odcuvala. ?
Reakcia na: ross #206705:
Preco by mala cuvat? ?
Reakcia na: ross #206705:
Kto vie možno predsa len o 10 rokov sa vybuduje tunel popod Dunaj a trať na vlaky s napojením na Bosákovej...
Ak tomu spravne rozumiem tak od Štúrovej po Nám.Hraničiarov bude 8kolajníc a po štyroch z nich v živote neprejde električka alebo vlakoelektrička? To si robia prdel nie??? Stavajú ich len na to aby ich po 20tich rokoch znova demontovali? Keby to mysleli s 1435mm rozchodom vazne mohli to urobit dualne aj ked robili trat na hlavnej štanici a v Dubravke... Hlavne, že Schlosser povedal, že estakada Bosakova "nie je ekonomicky vyhodna" ale budovat dualny rozchod po ktorom v živote nič neprejde už ekonomicky rentabilne je. Keby ju aspon zakončili nejakym obratiskom aby po nej mohla jazdit "Viedenska električka". 😃 Síce bude môcť asi aj teraz ale naspat bude musiet cúvať ?
Ono tato trat s dualnym rozchodom sa robi vylucne len kvoli Eu fondom,ktore by sme len tak na obycajnu elektrickovu trat nedostali. Preto sa nasi uradnici rozhodli rychlo zakomponovat do projektu "tram train" ako relativnu nahradu za projekt Filialky. Ten dualny rozchod bude odnikial nikam,je to len dan za neschopnost tohto mesta nacas rozhozhodovat o cerpani eu fondov. Je to horsie ako v Kocurkove,rozmyslam ci bude vobec nieco dobre na tej trati. Mozno len tie elektricky 🙂
Aké výhybky budú použité? To nikoho netrápia peniaze, čo sa tam zabetonujú zbytočne?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.