Reakcia na: KVKV #206713:
Nestačil by trojkoľajnicový systém, tram-train má iný profil kolesa aj iné nápravové zaťaženie, tretia a štvrtá koľajnica je tam práve kvôli tomu. To je ale najmenší problém, ešte bude dosť kriku kvôli prestupovaniu na Bosákovej a keď sa objavia prvé fotky otvoreného zvršku bez zatrávnenia na násype od Bosákovej po Jantárovu.
Síce bude môcť asi aj teraz ale naspat bude musiet cúvať ?
KVKV
Ale teraz už čiste teoreticky , polemizoval by som ohladne kolajníc. Nie som z Bratislavy , ale pokial si dobre pamatám, tak tam sú úseky s bezžliabkovými kolajnicami, bratislavský profil kola to umožnuje. (???) Predsa tam nikdy nebol ten donedávna pražský syndrom, že žliabok musel byt aj na samostatných telesách. Takže kolajnica s širokým a hlbokým žliabkom (pre tramtrain) by sa pre 1000 rozchod chovala ako bezžliabková, takže by možno predsalen stačil trojkolajnicový systém.
A ešte niekto tu zasrandoval s možnostou prevádzky Eg6 (a prípadne dokúpeného osob. vozna, ten existuje). To by ale chcelo 1435 až po JD , aby bol možný odtah hist. súpravy po železnici do depa. V centre mesta postavit dvojrozchodnú smyčku v trase niekdajšej Pressburgerbahn. Ono to zase taká úplná wolowina nie je, zase uvediem Liberec ako príklad. Od Fugnerovej po vápenku je 1000 mm rozchod užívaný len pre historické MT6 a Boveru. Iný význam nemal už ani pri prestavbe toho úseku na dvojrozchodný.