Reakcia na: 810zssk #206577:
sorry za chybu, malo byt: "DPB do dvoch tyzdnov opravi vsetky dlhodobo dostavene vozidla"
Okrem PZP by vyradenim vozidiel samozrejme usetril aj, ze ich nemusi nahradzat novymi v buducnosti. OK. No dodacia lehota na ND je dva dni. Chces mi povedat, ze plan prace v dielnach DPB je nastaveny tak, ze doobeda vozu praskne celne sklo a na druhy den zo skladu montuju druhe? Myslim si ze nie, v dielnach sa robia ine opravy a vozidlo je objednane za isty cas. Cas za ktory dokaze prist ND potrebny na opravu.
Cize nemozes znizovat rezervu, kedze voz sa realne na opravu nedostane skor, keby bol ND na sklade. A vtedy prichadza to, ze je vhodnejsie objednavat taketo ND "just in time" a mat mensie sklady, menej skladnikov.
Vysvetlili sme si, ze spotrebny tovar je potrebne mat na sklade. To beriem a uznavam.
No teraz sa bavime naraznikoch, celnych sklach a podobne.
A tu ta Ikeho prirovnanie k prackam, chladnickam a dveriam proste sedi..
810zssk
Co? Vsak ak su odstavene, tak uz ich nebude odstavovat. Nerozumiem na co sa pytas.
Ak by vznikla situacia, ze DPB zisti ze mava menej vozov odstavenych pre poruchy a teda potrebuje mensiu zalohu, mohol by vyradit niektore starsie vozidla, klesli by mu naklady, bez zmeny na prijmovej stranke rozpoctu. To by zakonite znamenalo lepsi hospodarsky vysledok (ak by to nevykompenzoval tym ze by zacal vyhadzovat inde :)).