Reakcia na: Valec #206071:
Na základe akej metodiky sa prišlo k záveru, že klesá počet cestujúcich? Všimol si niekto, že by chodili prázdnejšie električky alebo autobusy? Ak majú výpadok tržieb, tak sa skôr treba pozrieť na to, prečo si ľudia nechcú kupovať lístky. Nakoniec, ak je výrazný podstav revízorov a existuje mnoho pravidelných cestujúcich, ktorí revízora počas celého roka neuvidia ani raz, myslím si, že sa nemožno čudovať, že niektorí cestujúci si povedia, že platiť jednoducho netreba. Na druhej strane sa ani nečudujem, že majú problém obsadiť tieto pracovné pozície, keďže výpalnícky spôsob práce a celková prezentácia tohto povolania vytvorili z revízora úhlavného nepriateľa Bratislavy. Dlhé roky navrhujem prechod od poloanonymného spôsobu k uniformovaným revízorom, kde bude rozdelenie práce v jednotlivých okresov zverejnené vopred na stránke dopravcu.
Valec
- podľa údajov na tomto webe bolo pre minulý rok plánovaných 44,895 mil. vzkm. (otázne je, koľko z nich sa skutočne realizovalo),
- pokles o 1,5 mil. prestavuje pokles o 3,34 %,
- pokles počtu cestujúcich len v porovnaní 2014/2013 je cca 4 %, rok predtým cca 3%.
Takže, ak by sa redukcia spravila s rozumom (viď Petržalka 2005) a zoškrtali by sa všetky politické linky, tak k žiadnej tragédii nemusí prísť. Naviac, DPB by aspoň dokázal všetky vyjazdiť a aj na záložné vozidlá by vystačilo.
Aby bolo jasné, nie som zástanca takéhoto riešenia, ale zasa v záujme nejakej efektivity treba prispôsobovať ponuku dopytu (jedným aj druhým smerom).
Obávam sa však, že skutočnosti príde nie len k zníženiu výkonov, ale zároveň aj k zvýšeniu cien a to bude skutočným klincom do rakvy MHD.