Reakcia na: S499.1023 #205919:
Električky sú priamo ovplyvnené hustou premávkou priamo iba na zastávke Blumentál, inde majú svoj vlastný pruh alebo vlastné teleso, takže ich IAD neblokuje. Je fakt, že zahusťovanie križovatiek - a tým pádom ďalšie zastavenia - sa týka aj ich (čo je temer pravidelne terčom kritiky od DPB aj imhd..) - ale na radiálach je na naše možnosti pomerne solídna priemerná rýchlosť. Autobusy stoja samozrejme v rovnakých zápchach ako tbusy. Ale koľko percent trasy autobusových liniek je ovplyvnených zápchami a koľko % u trolejbusových. Každá autobusová prevádzka má aj linky (na okraji mesta), ktorých trasa nie je vôbec ovplyvnená zápchami. Tbusová linka taká nie je.
A aj tie bus linky, ktoré prechádzajú centrom, idú zvyčajne na okraj mesta, kde sa môžu rozbehúť na tých 55 kmh... U tbusov je to iba 201/2 na Gagarinke a 204/5 na Rožňavskej...
Mike
A ráno po nahodení voza trenková teplota je síce výhoda oproti autobusu, ale už aj to sa stráca tým, že autobusy majú programovateľné bufíky. Takže vodiči si nastavia večer predtým že ráno o 3:30 sa zapne bufík, keď prídu na nástup tak hneď voz natočia na prvý krát a voz má takú teplotu že tiež najneskôr na výjazde už kúri (v kabíne).